الفصل العاشر والحادي عشر
بقلم ميساء عنتر
البارت العاشر🖤🌔
مالك:ملك أنا بحبك اوي
ملك بصدمه:اييييي
مالك:أنا بحبك بجد هاخدك اعرفك ع اهلي وهنتجوز رسمي قدام الناس كلها
ملك بدموع:وانا كمان بحبك اوي ي مالك
مالك:أنا عرفت انك اتعذبتي ف حياتك كتير بس وعد مني هحاول اعوضك عن كل حاجه ي روحي
ملك : أنا بحبك اوي ي مالك
مالك حضنها:وانا بموت فيكي ي روح مالك بس معلش مش هعرف اعرفك ع اهلي الفتره دي
ملك:ولا يهمك خليك مع ياسمين بس وخلي بالك منها
مالك:عيوني يلا ننام ع هلكان
ملك بحب:يلا
ودخلو نامو🌚(نامو بأدب والله)
ف صباح يوم جديد ع ابطالنا
ياسمين صحيت من النوم مصدعه من كتر العياط
مازن قام اخد شاور ولبس وادي فرضه وراح ع القصر
عمار صحي من النوم اخد شاور ولبس ونزل الصالون ع يتكلم مع اخواته
شمس ورؤي عملو زيهم ونزلو ع يقعدو مع عمار
عمار نزل:صباح الخير
محدش رد غير شمس ورؤي:صباح النور
عمار:تعالو عايزكو
راحو معاه
عمار:عاوزين تسالو ف اي ي حبايبي
شمس بدموع:أنت فعلا عملت كدا ي عمار مع ياسمين
عمار:أنا آسف بس احنا بنحب بعض
رؤي:هو اي حد بيحب حد بيعمل كدا لي ي عمار لي
عمار:غصب عني ي حبيبتي انا اسف وبعدين انا هتجوزها ع اصلح الغلط دا اهو متزعلوش مني وفتح دراعه وهاتو حضن بقي
الاتنين جريو حضنوه
عمار بحب:أنا بحبكو اوي ربنا يديمكو ليا ي حبايبي
عند مالك وملك
مالك صحي وقعد يبوس ف كل حته ف وش ملك
ملك:هممم مالك عاوزه انام
مالك:لا يلا اصحي بقي
ملك:هوووف صحيت
مالك قرب من شفتيها وقبلها بعمق وبعد عنها:صباح الخير يروحي
ملك بخجل:صباح النور
مالك:هقوم البس ع امشي بقي
ملك:ماشي ي حبيبي
مالك قام لبس ومشي راح القصر
باليل"
المأذون جه وكتب كتاب ياسمين وعمار
مالك:استني ي شيخنا ف كتب كتاب تاني
الكل بص باستغراب
مالك:تعالي ي ملوكه
ملك دخلت حاطه راسها ف الارض بخجل.
مالك:اقدملو دي ملك حبيت قلبي وروحي ومراتي قريبا
ناديه:ازاي ي بني
مالك:حبيت اعملها مفاجاه
ناديه:قربت من ملك وقالتلها شكلك طيب اوي يبنتي ربنا يتمم بخير
وفعلا كتبو كتاب مالك وملك
تحت صدمه الكل وحزن شمس
وتوالت المباركات لملك ومالك
(طبعا محدش عبر ياسمين وعمار ع ظروف جوازهم)🙂
وفجاه دخل شخص من برا
شخص بغضب:الله الله ولا عاد ليا اي لازمه ف حياتكو تقريبا.....
البارت ال 11🖤🌔
شخص بغضب:الله الله ولا عاد ليا اي لازمه ف حياتكو
مالك:جدي
الشناوي بغضب:ايوا جدك ي بيه
مالك بهدوء:اتفضل معايا ف المكتب نتكلم بهدوء
الشناوي دخل ومالك حكاله كل حاجه
الشناوي بسخريه:كتبت ع مراتك تاني
مالك بصدمه:حضرتك كنت عارف
الشناوي:هو انت شايفني اهبل ولا شعري شاب من الا شئ
مالك : انا آسف ي جدي بس انا بحبها اوي
الشناوي بتنهيده:يارب اسعدكو يولاد
مالك قام حضن جده:يارب ي جدي ويديمك لينا
الشناوي طلع وبارك لياسمين وعمار
وراح وقف قدام ملك
الشناوي:مبروك يبنتي
ملك:الله يبارك ف حضرتك
الشناوي بابتسامه:حضرتك اي بقي قوليلي جدو زيهم
ملك بابتسامه: حاضر ي جدو
الشناوي:انتي من النهارده بنتي زيهم وبما انكو كتبتو الكتاب هتعيشي هنا لحد الفرح
ملك:بس
الشناوي:مبسش انتي بنتي زيهم
ملك؛حاضر
الشناوي:يلا كل واحد ع اوضته
وفعلا كل واحد راح اوضته
مالك كان مبسوط أن اخيرا حياته ف حلوه وفي نفس الوقت زعلان ع اخته وال حصلها
مالك لنفسه:هلاقيك ي حازم هلاقيك (مش سالك الولا دا)
ونامو ابطالنا
ف صباح يوم جديد
الشناوي:صباح الخير
الكل:صباح النور
الشناوي:الفرح كمان اسبوع يولاد جهزوا نفسكو
مالك وملك بفرحه:حاضر
ناديه بسخريه:عمار خد عروستك ع تشتري فستانها
ياسمين عنيها اتملت دموع
عمار:حاضر
رؤي كانت قعده ف الجنينه بتقرأ كتاب
بتقرإي اي
رؤي التفتت:استاذ مازن
مازن قعد: مبلاش استاذ دي
رؤي بابتسامه:ماشي ي مازن
وقعدو يتكلمو شويه من غير ما يحسو بالوقت
وعدي اليوم من غير اي جديد
تاني يوم#
صحيو ابطالنا وبدءو يجهزوا كل حاجه ع الفرح
مالك:عمار خد ياسمين هاتلها الفستان
عمار:تمم
مالك:يلا ي ملك
ملك:اوك
وكل واحد اخد حبيته جابلها الفستان
ف مكان بعيد
عادل:الفرح كمان اسبوع ي باشا
حسام: التنفيذ بعد ما الفرح يخلص
عادل:تمام ي باشا
شخص:أنا كدا نفذت ال انت عاوزه ي باشا
حسام:ايوا تمام كدا
شخص:عن اذنك ي باشا
