رواية جراح الحب الفصل العاشر والحادي عشر بقلم ميساء عنتر

رواية جراح الحب 

الفصل العاشر والحادي عشر

بقلم ميساء عنتر



البارت العاشر🖤🌔


مالك:ملك أنا بحبك اوي 


ملك بصدمه:اييييي 


مالك:أنا بحبك بجد هاخدك اعرفك ع اهلي وهنتجوز رسمي قدام الناس كلها 


ملك بدموع:وانا كمان بحبك اوي ي مالك 


مالك:أنا عرفت انك اتعذبتي ف حياتك كتير بس وعد مني هحاول اعوضك عن كل حاجه ي روحي 


ملك : أنا بحبك اوي ي مالك 

مالك حضنها:وانا بموت فيكي ي روح مالك بس معلش مش هعرف اعرفك ع اهلي الفتره دي 


ملك:ولا يهمك خليك مع ياسمين بس وخلي بالك منها 


مالك:عيوني يلا ننام ع هلكان 


ملك بحب:يلا 

ودخلو نامو🌚(نامو بأدب والله)


ف صباح يوم جديد ع ابطالنا 

ياسمين صحيت من النوم مصدعه من كتر العياط 


مازن قام اخد شاور ولبس وادي فرضه وراح ع القصر 


عمار صحي من النوم اخد شاور ولبس ونزل الصالون ع يتكلم مع اخواته 

شمس ورؤي عملو زيهم ونزلو ع يقعدو مع عمار 


عمار نزل:صباح الخير 

محدش رد غير شمس ورؤي:صباح النور 


عمار:تعالو عايزكو

راحو معاه 


عمار:عاوزين تسالو ف اي ي حبايبي 

شمس بدموع:أنت فعلا عملت كدا ي عمار مع ياسمين 


عمار:أنا آسف بس احنا بنحب بعض 

رؤي:هو اي حد بيحب حد بيعمل كدا لي ي عمار لي 


عمار:غصب عني ي حبيبتي انا اسف وبعدين انا هتجوزها ع اصلح الغلط دا اهو متزعلوش مني وفتح دراعه وهاتو حضن بقي 


الاتنين جريو حضنوه 

عمار بحب:أنا بحبكو اوي ربنا يديمكو ليا ي حبايبي 


عند مالك وملك 

مالك صحي وقعد يبوس ف كل حته ف وش ملك 


ملك:هممم مالك عاوزه انام 

مالك:لا يلا اصحي بقي 

ملك:هوووف صحيت 


مالك قرب من شفتيها وقبلها بعمق وبعد عنها:صباح الخير يروحي 


ملك بخجل:صباح النور 

مالك:هقوم البس ع امشي بقي 


ملك:ماشي ي حبيبي 

مالك قام لبس ومشي راح القصر 


باليل"

المأذون جه وكتب كتاب ياسمين وعمار 


مالك:استني ي شيخنا ف كتب كتاب تاني 

الكل بص باستغراب 


مالك:تعالي ي ملوكه

ملك دخلت حاطه راسها ف الارض بخجل. 


مالك:اقدملو دي ملك حبيت قلبي وروحي ومراتي قريبا 


ناديه:ازاي ي بني 

مالك:حبيت اعملها مفاجاه 

ناديه:قربت من ملك وقالتلها شكلك طيب اوي يبنتي ربنا يتمم بخير 


وفعلا كتبو كتاب مالك وملك 

تحت صدمه الكل وحزن شمس 


وتوالت المباركات لملك ومالك

(طبعا محدش عبر ياسمين وعمار ع ظروف جوازهم)🙂 


وفجاه دخل شخص من برا 


شخص بغضب:الله الله ولا عاد ليا اي لازمه ف حياتكو تقريبا.....


 


البارت ال 11🖤🌔


شخص بغضب:الله الله ولا عاد ليا اي لازمه ف حياتكو 


مالك:جدي 

الشناوي بغضب:ايوا جدك ي بيه 

مالك بهدوء:اتفضل معايا ف المكتب نتكلم بهدوء 


الشناوي دخل ومالك حكاله كل حاجه 

الشناوي بسخريه:كتبت ع مراتك تاني 

مالك بصدمه:حضرتك كنت عارف 

الشناوي:هو انت شايفني اهبل ولا شعري شاب من الا شئ 


مالك : انا آسف ي جدي بس انا بحبها اوي 


الشناوي بتنهيده:يارب اسعدكو يولاد 

مالك قام حضن جده:يارب ي جدي ويديمك لينا 

الشناوي طلع وبارك لياسمين وعمار 


وراح وقف قدام ملك 

الشناوي:مبروك يبنتي 

ملك:الله يبارك ف حضرتك 

الشناوي بابتسامه:حضرتك اي بقي قوليلي جدو زيهم 


ملك بابتسامه: حاضر ي جدو 

الشناوي:انتي من النهارده بنتي زيهم وبما انكو كتبتو الكتاب هتعيشي هنا لحد الفرح 


ملك:بس 

الشناوي:مبسش انتي بنتي زيهم 

ملك؛حاضر


الشناوي:يلا كل واحد ع اوضته 


وفعلا كل واحد راح اوضته

مالك كان مبسوط أن اخيرا حياته ف حلوه وفي نفس الوقت زعلان ع اخته وال حصلها 


مالك لنفسه:هلاقيك ي حازم هلاقيك (مش سالك الولا دا)


ونامو ابطالنا 

ف صباح يوم جديد 


الشناوي:صباح الخير 

الكل:صباح النور 

الشناوي:الفرح كمان اسبوع يولاد جهزوا نفسكو 


مالك وملك بفرحه:حاضر 

ناديه بسخريه:عمار خد عروستك ع تشتري فستانها 


ياسمين عنيها اتملت دموع

عمار:حاضر 


رؤي كانت قعده ف الجنينه بتقرأ كتاب 

بتقرإي اي 

رؤي التفتت:استاذ مازن 

مازن قعد: مبلاش استاذ  دي


رؤي بابتسامه:ماشي ي مازن 

وقعدو يتكلمو شويه من غير ما يحسو بالوقت  


وعدي اليوم من غير اي جديد 

تاني يوم#


صحيو ابطالنا وبدءو يجهزوا كل حاجه ع الفرح 


مالك:عمار خد ياسمين هاتلها الفستان 

عمار:تمم 


مالك:يلا ي ملك 

ملك:اوك 

وكل واحد اخد حبيته جابلها الفستان 


ف مكان بعيد 

عادل:الفرح كمان اسبوع ي باشا 

حسام: التنفيذ بعد ما الفرح يخلص 

عادل:تمام ي باشا 


شخص:أنا كدا نفذت ال انت عاوزه ي باشا 

حسام:ايوا تمام كدا 

شخص:عن اذنك ي باشا 

             الفصل الثانى عشر من هنا

لقراءة باقي الفصول من هنا


تعليقات



<>