Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية صقر الصعيد والمتمرده الفصل الحادي عشر 11 بقلم اسماء علاء

رواية صقر الصعيد والمتمرده 

الفصل الحادي عشر 11

 بقلم اسماء علاء
 صقر:قمر دينا تعالوا ورايه 

قمر دينا :في صوت واحد  يانهار اسود

يروح قمر ودينا لي صقر فضلوا واقفين ويبصوا لبعض وصقر قاعد علي حرف السرير وساكت 

قمر :احم احم 

ليبص ليها صقر ببرود 

صقر :انتوا اللي عملتوا في الاء كده صح 

قمر بكذب وشجاعه مزيفه :لا طبعا احنا معملناش 

كده 




دينا :عندها حق دي واحده جربانه احنا مالناش فيه

ليطلع صقر كيسه البودره اللي كانت فيها دواء بتاع الحساسيه اللي كانوا حاطين منه لي الاء في الهدوم 

صقر :امم تمام بس صحيح   هو ايه البتاع ده بحبوا اجربه عليكم 

قمر ودينا :لالا 

صقر بغضب : انتوا اللي عملتوا كده صح 

بتبص قمر ودينا لبعض بخوف ويبصوا لي صقر تاني ويهزوا رأسهم بي نعم 

ليلف جوليهم صقر بهدوء وهما هيموتوا من الخوف 

صقر بهدوء  :انا وعدك اني مش همد ايدي عليكي يا قمر وبردو صحبتك ماليش ضرب عليها بس متفتكروش كده اني مش هربيكم 

بعد فتره 

قمر ماسكه حطه قماشه بتمسح بيها السلم اللي مليان ميه هي ودينا بعد ما مسحوا الدور الثاني كله وداخلين علي الدور الاول بعض ما أمرهم صقر بكده طبعا

صقر وهو واقف علي السلم من فوق يمسك 

سطر ميه وقلبه عليهم وهما كانوا لسه مخلصينه مسيح  والميه جات عليهم اكتر 





دينا بعياط: والله حرام عليك اله مش كده يا جدع طب دي مراتك انا مال امي بالموضوع 

صقر : مش انتي صحبتها وبتسعديها استحملي بقي 

مصطفي بضحك  عليها :احسن تستاهلي  فرحان فيكي وا لله جدع يا خويا 

ليرفع صقر حاجبه 

بعد شويه

 مصطفي قاعد وقدامه طشت غسيل وهو قاعد يغسل الهدوم وعلي رأسه الهدوم اللي بيغسلها 

مصطفي بغناء وهو بيهز كتافه  : مافيش حاجه تيجي كده أهدي حبيبي كده وارجع زي زمان يا بني إسمعني هتدلعني تاخد عيني كمان 

ليسمع صوت ضحك قمر ودينا عليه 

دينا :ايوه يا نانسي 

ليرمي مصطفي الهدمه اللي كان بيغسلها عليها 

مصطفي  :غوري يابت وتعالوا انشروا الهدوم بدل قلت ادبكم دي ما كل ده بسببكم حد يصدق حضرت الظابط مصطفي  اخوه يحكم عليه ويخليه يغسل هدوم دي اخرتها 

صقر :من وراه خلصت غسيل ولا عاوز طول النهار كلام 





مصطفي  بصوت قريب من الانوثي : لا يا خويا طبعا دا انا غسلت الهدوم ومسحت معاهم وكمان شويه هرضع استني عليا بس يا حبيبي 

صقر : طب حلو هروح اجيب العيال علشان ترضعهم ويروح عند قمر ويشلها وقمر ويمشي

قمر :بصوت واطي انت واخدني فين نزلني 

صقر بغمز: هاخدك نجيب عيال  

لتفتح قمر فمها من الصدمه ليضحك صقر عليها 

مصطفي :ايوه يا معلم 

دينا :هو رايح بي قمر فين 

مصطفي يرمي الهدوم عليها 

مصطفي :خدي اشطفي الهدوم مالكيش دعوه 

دينا :هو انا شغاله عندك وترمي الهدوم في الطشت والميه تيجي علي مصطفي 

مصطفي :يح والله لازم أولع فيكي قبل ما يقوم يروح تجري دينا وتطلع




مصطفي :اكمل غسيل بقي والله شكلي هي هاستقيل من المخابرات دي بلاش وجع قلب وتغسل الهدوم مالها الهدوم يعني ويكمل غنا حبيبي قرب بص بص بص زعلان ازعل نص نص 

لحسن ابعد اه ونص اه والله هيكون خسران (والله رايق يا مصطفي اسفه نكمل )

نروح بقي عند قمر 

في الاوضه ينزلها صقر علي  حرف السرير 

وهي مغمضه عينيها 

صقر :افتحي عيونك يا قمر 

لتفتح قمر عيونها وصقر واقف قدامها بيبص عليها 

صقر :ياااه يا قمر عيونك لما ابص فيها بتخليني احس اني في عالم تاني 

لتنزل قمر رأسها بخجل 

وبعدين تفتكر الي عمله فيها هي ودينا 

تقوم قمر بغضب ليرجع صقر بتفاجأ منها 

قمر بغضب :لا والله بعد ما بهدلتني دا انا مسحت البيت  كله لغايه ما لمعت ياشيخ منك لله مش شايف منظري 

صقر : خلاص يا سيتي متزعليش 






قمر وهي بتربع ايديها :لا انا زعلانه 

صقر :انا عارف هصالحك ازاي روحي غيري هدومك لغايه ما اجهزلك المفجأه 

قمر : والله عملي مفجأه 

صقر :اه والله يلا بقي غيري هدومك اللي مليانه ميه دي بدأ ما تتعبي 

قمر :منه لله اللي كان السبب وتصيبه وتمشي 

وصقر يضحك عليها 

في اوضه الاء بتلف وهي علي نار. 

الاء: كده تبقي واحده زي دي تعمل فيا كده انا الاء واحده متسواش تلاته تعريفه تعمل فيا انا كده ماشي يا قمر هوريكي مين هي الاء وهاخد منك صقر هو ليا انا وهاخده يعني هاخده 

لتدخل عليها سوزي 

سوزي: انتي بتاعت كلام وخلاص 

لتتفجأ الاء منها 





الاء بتوتر  :انتي بتعملي ايه هنا وقصدك ايه 

سوزي :انا عارفه انك بتحبي صقر وبلاش لف ودوران وقمر اخدتته منك وانا هساعدك انك تخليه ليكي 

الاء :وانتي ليه عاوزه تساعديني دي حته بنتك 

سوزي بكره :دي مش بنتي دي بنت جوزي وانتي متعرفيش انا بكرها قد ايه وعاوزه اشوفها مدتمره دايما والمثل يقول عدو عدوك حبيبك

الاء :وانتي هتساعديني ازاي بقي 

سوزي بشر :هقولك.........

لتقوم الاء 



الاء :نعم مستحيل ده لو عرف صقر هتكون نهايتي علي أيده  

مستحيل


                  الفصل الثاني عشر من هنا 

لقراءة باقي الفصول اضغط هنا

تعليقات