CMP: AIE: رواية اسير جنانها الجزء الثاني من عريس لقطه الفصل السابع والعشرون 27بقلم حنين عادل
أخر الاخبار

رواية اسير جنانها الجزء الثاني من عريس لقطه الفصل السابع والعشرون 27بقلم حنين عادل

      


رواية اسير جنانها الجزء الثاني من عريس لقطه

الفصل السابع والعشرون 27

بقلم حنين عادل



فارس : ايه بجد 🥰


سيف: بتضحك عليك يا مغفل 🙂


..ابننا يا فارس حلمنا حبنا😂


فارس: بس يا سيف ان لمستها هاقتلك 😡


..يخربيتك فرهدتني انت ايه عندك جنون البقر 😒


سيف: لأ عندي هطل الخرفان 🤨


..واللهي انت ادري بقا😂🤪


فارس بيقرب وبيحضني ...


فارس: بجد انا اسعد واحد في الدنيا انت ليه ما قلتليش🥰


..حبيت اعملها سبرايز بس المغفل ده بوظها 😢


فارس بهمس: بس ازاي والحلوة كانت مشرفانا قريب🤔


..لأ عادي انا كنت بشتغلك😂


فارس: واللهي بتشتغليني😐


..احلي اشتغاله دي ولا ايه 😂


سيف: مش قادر صبرني يا رب انا ماشي رايح شقتي بكرامتي احسن🤨


..طب ابقي سلملي عليها 😂


سيف: هيا ايه دي🤔


..كرامتك يا سفاسيفو😂


فارس: خليك يا سيف خطر عليك ..


سيف: الخطر الحقيقي ان اقعد هنا الهي يخلص منك يا حنين 😭


..ادعي ادعي اوي اللي معاه ربنا يفوت في الصخر بقا😂


سيف: انا ماشي اول واخر مرة عدت ابات عندك فين الصحاب فين الأمان مش انت صاحبي ولا حبيبي بتاع زمان 😭


..اللهم احفظنا من القريب قبل الغريب واحفظنا من اللي حافظنا وكارهنا وعامل حبيب 😂 اتكل علي الله يا سيف يلا ...


سيف: ماشي ياختي ربنا يهدك 🤨


..نينينيني ..عاوزة انام مانمتش خالص 😴😂


فارس: مفيش امل تفضل ..


سيف: نو واي 🙂


فارس: تمام خد معاك حراسه..


سيف: ماشي ..ومشي.. الهي وانت جاهي تقعي في بلاعه الهي يدوسك سواق طيارة اعمي 😢


..سامعاك علي فكرة 🙂


سيف: يا شيخه اتنيلي بدل ما اجي افتح دماغك نصين 😡


..خليك واقعي شويه سواق الطيارة هيدوسني ازاي يا زكي 😂


سيف: اشوف فيكي ست ساعات زي اللي شفتهم 😢


..مع السلامه يا سيف😂


سيف وكور ايده بعصبيه واتك علي سنانه : الله يسلمك 😡


طلع سيف برا الڤيلا كانت تجربه حلوة ما جربتش علي حد قبل كده حبوب هلوسه وعملت مع سيف نتيجه عاليه اوي اوي طب ده المفروض يشكرني ده عمل دماغ ماعملهاش مدمنين اهو طبيعه الانسان كده خيرا تعمل شرا تلقي عشان كده مش بعمل خير عشان مالقاش شر 😈😂


..يلا يا فاروستي هاموت وانام 😴


فارس: انتي هتعملي ايه 🙂


..ايه هامشي🙂


فارس: انت ماتتعبيش نفسك خالص انا اشتالك 🥰


..العب 😉 انا عايزة ملوحه☺️


فارس: ايه الملوحه دي ؟!!


..وات 😳

.............................

وحل الصباح وسكتت شهرزاد عن الكلام المباح ايه اللي انا بكتبه ده 😂


فارس: صباح الجمال❤️


..صباح الاناناس علي اغلي الناس🥰


فارس: ها مش يلا ..


..يلا ايه😘


فارس: مش اللي في دماغك يا حبيبتي😂


..احم ..يا كسوفك يا قرمط ..اومال يلا ايه🤔


فارس: يلا نروح نطمن عند دكتور علي البيبي 🥰


..اه ..اصل ..اصل 🙂


فارس: اصل ايه؟!!


..ما انا روحت للدكتورة وطمنتني الحمد لله☺️


فارس: عادي نطمن كمان يلا البسي 🥰


..حاضر هالبس اسما وفعلا 😢


فارس: يلا يا حبيبتي انا متحمس ومبسووط وياريت بقا لو توام شبه بعض 🥰


..اه انا مش كرم انا كريم انا مش كريم انا كرم 😂


فارس: اجي البسك 🤔


..ياريت😉

..................................

في مكان الخطف ..


حظابط: انت غبي منك ليه مش قلتلكم ماتصدقوهاش ...


الرجاله: احنا اسفين يا باشا.


رنا : هتعمل ايه يا حسن دلوقتي🤨


حظابط: ماشي يا فارس انت وحنين انا هاوريكم😡

............................

لولولولولولولولي ..


حنين بتطلع عالصوت : ماما حبيبتي واحشاني ❤️


ماما: اه ما انا عارفه يا واطيه الا ما بترفعي التليفون ..


..انا اقدر علي بعدك يا جميل دا انت الحب(وهيا بتحضنها)


ماما: واحشاني يا بنت الكلب ..


..وحشتني شتايمك وشبشبك واللهي الناس اللي هنا محترمني اوي وانا مش واخدة عالاحترام😂


ماما: ما انت مش وش نعمه الا صحيح الف مبروووك❤️


..علي ايه ؟!!!


بيطلع فارس من اوضه اللبس ..


فارس: انتي اول ماقلتيلي انا قولتلها💥


..اه😢


ماما: بقا كده ماتقوليليش اخص عليكي ..


..اصل لسه صغير ولسه عارفه يا ماما😢


فارس: كويس ان جيتي يا طنط يلا بقا عشان نطمن عند الدكتور❤️


ماما: اه يلا ..انتي لسه مالبستيش ؟!!


فارس: انا قايلها تلبس من ساعه فاتت يلا يا حبيبتي🙂


..حاضر 😢


دخلت حنين تلبس وفارس خد فوفا وقعدوا في البلكونه ..


في اوضه اللبس ...


..اه يا فضحتك يا ابو رحاب 😢 اه يا حوستي السودة يا نا يا ما اه ياحوستي السودة يانا الواد كان طاير من الفرحه وانا هاخليه يقع علي جدور رقبته دي الفرحه كانت هاتبظ من وشه لما عرف بطلع من مشكله ادخل في مشكله تانيه ده هينفخني لو عرف اني بكذب عليه وهوا بيكره الكذب اكنه جوز امه 😭


الباب بيخبط...


فارس: يلا يا حبيبتي كل ده بقالك نص ساعه❤️


..حاضر يا حبي معلش بقا حامل وبتمرقع😢


فارس: ايه؟؟؟


..طالعه اهو يا حبيبي سخن العربيه عشان المكنه ما تبوظش 🙂


فارس: حاضر يخربيتك نكته يلا 😂


طلعت من الاوضه وماما وفارس ركبوا العربيه وخلي بالك من نفسك وماتلبسيش كعب عالي دول اما يعرفوا هايعملوا ايه هاينفخوني😭


ووصلنا للعربيه ودقت ساعه الفضيحه 😂

ليكي نفس تهزري يا ختي منك لله ياسيف انت السبب😢


مدام حنين عادل ..


..ايوه   (بصوت رامز جلال في رغده متوحشه 😂)


اتفضلي عليكي الدور ...


..ما تخليك يا فارس مش عاوزة اتعبك 😢


فارس: لا يا حبيبتي انا عايز اطمن ..


فوفا: يعني هوا جاي معانا عشان يفضل برة..


..الست دي امي 😭


فارس: قوليلها ...يلا ...


دخلنا للدكتورة ..


الدكتورة: ها ..اسمك وسنك ..


..احم ..حنين عادل 21 سنه 


الدكتورة: بتشتكي من ايه؟!


فوفا: ربنا ما يجيب شكوي دي حامل يا دكتورة💥


فارس: عايزين نطمن علي البيبي يا دكتورة وتكتبيلها العلاج اللي بياخدوه ده ..


الدكتورة: اول مرة يا حنين ..


..اه 😭


الدكتورة: طب اطلعي علي سرير الكشف..


طلعت علي السرير وكشفتلي بالسولار اللي بتحطه ده ولا اسمه ايه انا فعلا عايزة شويه من السولار ده اولع في نفسي😭


الدكتورة: للاسف مافيش حمل ده حمل كاذب ..


فارس : يعني ايه يعني كنتي بتكذبي عليا يا ست هانم عيل بيلعب معاكي ميه مرة اقولك انا بكره الكذب وانتي انسانه تافهه وبتستغلي حبي ليكي😡


..فارس انا اسفه واللهي سامحني😭


فارس: خلاص يا حنين لما توصل انك تستغلي النقطه دي كمان وان انا نفسي في اطفال يبقي خلاص ...


..خلاص ايه😭


فارس وبيبص لامها: بنتك عندك يا حاجه ماعدتش تلزمني..بيبصلي .. انتي طالق 😡


..انت بتقول ايه طلقتني خلاص نسيت كل حاجه في ثانيه 😭 


فارس طلع من الباب وسابني كنت متوقعه انه هيتعصب زي كل مرة وبعدين يصفي بس طلع العكس 😭


..فارس ما تسبنيش ماقدرش اعيش من غيرك فااااااارس😭


فارس: في ايه يا حبيبتي انا جمبك هنا بتندهي عليا وانت بتعيطي ليه انتي كويسه في حاجه وجعاكي😢


..لأ انا الحمد لله بس عايزاك جمبي☺️


(يخربيت خيالي المريض ده 😐)


الدكتورة: تمام البسي وتعالي ..


..استرها والنبي يارب انا غلبانه😭


لبست وطلعت ...الا لو حصل اللي في خيالي ده لا يا رب استرها والنبي 😢


الدكتورة: راحه وماتشيليش حاجه تقيله وممنوع الاجهاد وانا هاكتبلك مثبت . .


..ليه بقا 🤔


الدكتورة: عشان يثبت الحمل 🤔


..قولي واللهي انا حامل وربنا😂


الدكتورة: ايوه حامل في شهر ☺️


فارس: مش مصدقه من الفرحه ❤️


..دي الدنيا دي يا جدع وربنا وربنا الدنيا حلوة❤️😂


فوفا: ايه يابت مالك زي الهبله كده ليه 🙂


..مبسوطه يا مصر انه البيبي بخير اللي معاه ربه ما يخافش من عبده 😂


فوفا: عبده مين يا بت 🤨


..بتقفي علي حاجات غريبه سيبيني دلوقتي😂


فارس: شكرا يا دكتورة ..


الدكتورة:الف مبروك 💥


فارس: الله يبارك فيكي ...


ميلت علي فارس : مش هنخلص من الظرف ده بقا ولا ايه🤨


فارس: يلا يا حبيبتي ربنا يهديكي يلا 😂


اخدنا الروشته ومشينا ...


فارس: علي مهلك يا حبيبتي ..


..اسندني اسندني مش قادرة😂


فوفا: بطلي محن يا بت مش من دلوقتي 🤨


فارس: ايه يا طنط سيبيها تدلع براحتها ..


..اطلعي منها يا فوفا قدام مرايتها عادي تدلع براحتها😂


فوفا: ماشي يا بنت عادل ..


..سندوني مش قادرة😂


فوفا: انتي حامل مش عندك كساح 😐


..يلا يا فارس تحب اشتالك 😒


فارس: هههههههه مجنونه بس بعشقك ..


..حبيبي يا ابو العيال 😂


ركبنا العربيه عارفين المثل المصري الاصيل اللي بيقول بتيجي مع الهبل دوبل اهو ده اللي حصل ربنا سترني ..انا ربنا نصرني اه واللهي 😂

........................

في شقه سيف..


بيصحي بياخد شاور وبيلبس ...


سيف: دماغي مش حاسس بيها منك لله يا حنين يا بنت ام حنين اااه بقا انا يتعمل معايا كده وحياة امك لا مجهزلك مقلب يطلع من نفوخك بس اصبري عليا بس 😈


طلع سيف من الشقه ...


سيف: ايه عاوزين ايه 😐


تلاته بادي جارد مشوا مع سيف .


..تعليمات فارس بيه مانسبكش ثانيه ..


سيف: لا خليكم هنا ..


..للاسف لو ما سمعتش الكلام وخدتنا معاك هنمنعك من الخروج 😐


سيف: انت اتهبلت منك ليه 😐


سيف زقهم وكان ماشي فضلوا ماشيين وراه ..


سيف: مش هنخلص بقا في يومنا ..


..صدقني ياباشا عشان سلامتك ..


سيف: اتأخرت ..طيب يلا 🤨

..........................


فارس وهوا سايق: مش متخيله فرحتي انا كنت وحيد وعايز عزوة عايز اطفال اعيش معاهم طفولتي ...


وفجأة ..بتيجي عربيه جمب عربيتنا وواحد بيضرب نار 😭


فارس: انزلوا في الدواسه بسرعه ..


فوفا: بقا كده اول مرة اركب معاك يحصل ده 😢


..وشك جميل يا فوفا انزلي انزلي الله يرضي عليكي اه يا حوستي السوده يا نا ياما اه يا حوستي السودة يانا😭


نزلوا في الدواسه وضرب النار شغال والعربيه بتيجي يمين وشمال ..


فوفا: انا ياربي عقلي مايستوعبش الاكشن ده كله يا اخواتي بقا اول مرة اركب فيها لامبرجيني يحصل كده 😢


..هشتكنا يا فارس اهو بيهشتكنا بيرقص العربيه ههيييييي😢

...........................

في الجامعه..علي الكافتيريا 


والبادي جارد واقف بعيد ..


رنا: عاوز ايه يا عمر يا شرايدي ..


سيف: سيف العدوي انا مش عايز اي حاجه تفكرني بالماضي حصل حاجات كتيرة الحقيقه الوحيدة فيهم واللي قلبي وعقلي مصدقها اني بحبك ❤️


رنا: بتحبني ..متأكد؟!!


سيف: عمري ما كنت متاكد زي دلوقتي 💖


رنا: يعني عمرك ما هتسيبني 🤔


سيف: عمري ..انتي عمري ازاي اسيبك؟!!


رنا: حتي لو عرفت مفتاح السر  مفتاح الجمله اللي قالهالك وائل شاهين (ان حد عزيز عليك وفاكر انك خسرته قريب منك ؟!!)🤔


سيف: قصدك ايه ...


رنا: انا اقولك وائل شاهين قصده ايه مراتك عايشه يا سيف 😢


سيف: ايه 😳

.........................


..احلي حاجه في الموضوع انك معايا في الدواسه هنموت مع بعض يا فوفا😭


فوفا: ياستار يا رب عليكي توفي من بوقك 😢


..تف تف كده مش هنموت اه يا حبيبتي يا حنونه يلا هتقفي ترقصي زي رفاعي الدسوقي وهوا بيتضرب بالنار كان منظرة تحفه يهلك ضحك😂


فوفا: احنا في ايه ولا ايه يا بنت المجنونه 😢


برفع راسي واشوف ايه اللي بيحصل فارس الله ينور بيضرب بالنار  عليهم وحش يالا ومشرفنا  😉


بيجوا عربيات الحراسه بتاعت فارس انتوا فين يا منحرفين من ساعتها اقطع دراعي ان ماكنتم مع بنات😒


وبتنشب معركه داميه من ضرب النار يارب اطلع منها سليمه يارب انا وفارس ومامي ووش النحس اللي جوه ابن القمر ده 😢


اوبا عربيه اتقلبت وولعت والتانيه خبطت في العمود ..

احسن 😂


فارس: خلاص بقينا في امان  اطلعوا ☺️


فوفا: احسن اللي جرالهم انا عارفه اللي بيجي عليا مش بيشوف طيب 😐


..ههههه حصل امي عندها دعوة فتاكه بترشق في وسط الهدف😂


وصلنا البيت اخيرا حقا من خرج من داره اتقل مقدارة😂


فوفا: انا هامشي بقا ..


..عظيم بيمين ابدا لازم تتغدي معانا .


فارس: ايوه يا طنط اتفضلي ..


فوفا: يابت مش بعرف اكل من غير ابوكي ومن غير ما يأكلني ما انتي عارفه💖


..اد ايه قصه حبكم عظيمه🥰 انت مش بتأكلني ليه يلا😡


فارس: قلبتي في ثانيه كده ههه حاضر هاكلك ياروحي😂


فوفا: سلام دلوقتي خلي بالك منها ..


..اوعي تبعد عنها 😂


فوفا: 🙂 ربنا يعينك ..


مشت ماما حبيبتي اللي مش بتعرف تاكل من غير بابا بابا ده وحش واللهي انه ضاحك علي امي😂


دخلنا الفيلا ..وطلعنا اوضه النوم..


فارس قعد عالكنبه وشكله زعلان ..


..في ايه يا فارس مالك🤔


فارس: الدنيا معاكسه معانا جدا اليومين دول خطف وضرب نار وناس قاعده تجهز لينا في مصايب والله اعلم ايه اللي جاي وانا بقد فرحتي انك حامل خايف ..خايف ماقدرش احميكي واحمي ابننا 😢 


..شافوني الناس وقالوا حرام يا عيني عليه مابينامشي دا لو عشق الاحبه حرام هادوب بردة وماحرمشي خلاص القلب❤️ داب دوبان وحب خلاص وماسلمشي ولو كانت سكه العشاق خطر ؟!!


فارس: انا في الخطر هامشي 💖


..سيبها لله ماحدش بياخد اكتر من نصيبه يا فاروستي انا متفائله خير ان شاء الله❤️


فارس: عقلي وقلبي مايستوعبش انك تغيبي عنه 💖


(ما تخافش يا فارس انا هاخليها كويسه بس بقا عشان قشعرت🥺)

.........................


سيف: دي لعبه جديدة دي ولا ايه😡


رنا: لا مش لعبه مراتك عايشه يا سيف 😢


سيف: ..............انتي بتتكلمي جد😳...


           الفصل الثامن والعشرون من هنا 

لقراءة باقي الفصول من هنا

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-