رواية احببتها رغم عجزها الفصل السابع7بقلم جاسمين محمد


رواية احببتها رغم عجزها الفصل السابع7بقلم جاسمين محمد

مازن... اتعوديه ويلا تصبحي علي حاجه شبهك وباسها علي راسها 
كيان... تكون انت ياروحي 
عند فاطمه غيرت البس وجت تنام لقت ملك داخله عليها 
فاطمه... في حاجه ياماما 
ملك... بطلي تمثيل عشان مش انا اللي هصدق تمثيلك يلا احكيلي الخطه 
فاطمه... خطت اي مافيش حاجه 
ملك... علي انا برضو احكي 
فاطمه... غمزتلها مقولت مافيش يلا هتعوزي حاجه انا هنام
ملك.. ماشي يافاطمه 
فاطمه قربت منها وحضنتها 
فاطمه... تصبحي علي خير وخلي بالك بوسي واقفه بر بتراقبنا 
ملك... ماشي سلام 
الصبح 
مازن صحي قبل كيان 
مازن وهو بيبص علي كيان... يخربيت جمال امك بقا في حد يصحا علي جمال زي كدا ويقوم يروح شغل ده يبقا عيب والله وراح باسها علي خدها.. صباح الورد ياجمل ملأك في الكون كله وسابها وقام دخل الحمام وطلع راح المطبخ عشان يحضر فطار 
كيان صحت ملقتش مازن.... مازن مازن 
مازن... ايو ياحياتي 
كيان... انت فين 
مازن.... جي اهو خمسه وجي 
كيان بستغراب... طيب وبدات تقوم وتحاول تقعد علي الكرسي مش عارفه 
كيان... مش عارفه مبعدو ليه كدا عن السرير وجت تحاول تاني توصل للكرسي وقعت ااااه 
مازن سمع صوتها طلع يجري من المطبخ علي اوضه النوم لاقها واقعها جري عليها شالها وحطها عليها السرير 
مازن بغضه... انتي كويسه اتعورتي ولا فيكي حاجه 
كيان... لا اهد انا كويس ومتعوده علي الواقعات دي هههههه 
مازن... مش وقت ضحك هو 
كيان.... ههههه مش قادرها وربي مضحكش 
مازن بستغراب.. ليه بقا 
كيان... هههه بص علي وشك في المرايه وانت هتعرف 
مازن بص.... اععععع مين ده 
كيان.... ابوي هموتتتت 
مازن سرح في ضحكتها... بعشقك وبعشق ضحكتك 
كيان بكسوف... شكرا 
مازن بقرف... وحيات امك اي شكرا دي 
كيان.... امال هقولك اي 
مازن قرب منها وبصوت واطي جمب وشها... تقوليلي 
كيان وهي نبضات قلبها عماله تزيد من قربه ليها... اقول اي 
مازن... متقوليش حاجه تاكلي 
كيان  .. عبوشكلك ياشيخ قلبي كان هيقف وبعدين تقولي تاكلي 
مازن... ههههه كان هيقف ليه هو انا عملت حاجه ولا اي 
كيان... اخلص تعال سعدني اقعد علي الكرسي عشان ادخل الحمام 
مازن... من عيوني وشالها وحطها علي الكرسي وهو بيحطها بصوت واطي عند ودنها.... بدمنك 
كيان وشها احمر وراح طماطم 
مازن.... ههههه وشك وخدوك بقا شبه الطماطم 
كيان.... وربنا بارد وسابته ودخلت الحمام 
مازن... هخليكي تحبيني بس استني (المجنون ميعرفش انها بتعشقه من قبل مهو يحبها ) 
كيان خلصت وطلعت من الحمام لقت مازن مجهز الاكل 
كيان.. مين جهز الفطار 
مازن... الجيران يعني من شوي وشي كان كله دقيق ليه كنت بجرب ابيضه 
كيان... اوبس معلش نسيت بس ارن علي المستشفى قبل مناكل ولا لا 
مازن... هتاكلي وانتي ساكته ولا احلف موكلكيش وخليكي تروحي تجهزي اكل لنفسك 
كيان بحزن طفلي... اسفه هات اكل معاك 
مازن... يلا 
عند فاطمه صحت من النوم وفتحت الاب بتاعها 
فاطمه... لم نشوف بقا بيعملو اي دلوقتي الاستاذ والاستاذه لا جميل قعدين يفطرو زي الحبيبه بس مش هنيكم ببعض بس استنو عليا وراحت قفلت الاب لم اقوم اخد دش عشان ابدا اعيش في العز ده 
بوسي... صباح الخير يابابا 
محمد ... صباح النور ياحبيبتي عامله اي 
بوسي... الحمدلله بخير هو مازن وكيان لسه مجوش 
محمد... واحد ومراته لسه بدري انهم يصحوه عايزهم في اي
بوسي... زي مصحاني اخر الليل 
محمد... مين اللي صحاكي 
بوسي ... مازن قالي ان هو هيجي هو وكان النهارده علي الساعه 9كدا عشان هروح ومعاهم 
محمد.... هتروحو فين 
بوسي بصوت واطي... مازن عايز يرجع كيان للكليه تاني عشان تكمل وهو هيقدم فيها ويبقا دكتور وهيبدا يشتغل 
محمد.... بتهزري ولا بتتكلمي جدا 
بوسي.. بتكلم جدا والله ولم يجي ابقا اتاكدا منه 
محمد بفرحه... اخير مازن اخوكي هيرجع زي الاول 
بوسي بفرحه... اه يابابا وكل ده بفضل كيان 
محمد... ربنا يديمهم في حيات بعض يارب 
بوسي... يارب لم ارن عليه اشوفه هيجي ايمتا عشان متاخرش علي المحاضره بتاعتي 
محمد... ماشي ياحبيبتي بوسي مسكت الفون ورنت علي مازن 
مازن كان قاعد بيفطر هو وكيان وبيبص لاقي تلفونه بيرن وبوسي اللي بترن 
مازن خبط ايدو علي راسه... يالهوووي نسيت دي هتنفخني 
كيان بستغراب... مين دي 
مازن... ها بوسي 
كيان... هتنفخك ليه في حاجه 
مازن... بعدين اقولك وفتح عليها 
بوسي... فينك ياستاذ اخرت ليه 
مازن... اسف والله شوي وهكون عندك انا وكيان 
بوسي... تمام اوع تتاخر 
مازن... حاضر سلام دلوقتي وقفل معاها 
كيان... في اي قول
مازن... هقولك بس مش دلوقتي يلا قومي نلبس عشان نروح عند بوسي 
كيان بستغراب... استغفرالله العظيم حاضر يلا وقامه يلبسو هم الاتنين 
بعد شوي فاطمه نازله لقت بوسي رايحه جي في الصاله 
فاطمه... صباح الخير 
بوسي... صباح النور 
فاطمه... في اي رايحه جي ليه كدا 
بوسي... لا عادي 
محمد... مستنيا مازن عشان 
بوسي قطعت كلامه... عشان هيوديني الجامعه 
فاطمه بستغراب... انتي كل يوم بتروحي لوحدك اشمعنا النهارده 
بوسي... عادي 
فاطمه... اممم ماشي فطرتي 
بوسي... اه روحي قولي لاي حد يجهزلك الفطار 
فاطمه... حاضر وسابتهم ومشت ووقفت بعيد... مش مرتحالك يابوسي ومتاكده انك مخبي حاجه عليا 
ملك جت من ورها فاطمه... واقفه ليه كدا 
فاطمه بخضه... مش بعمل حاجه 
ملك... اتخضيتي ليه كدا ولم مافيش حاجه واقفه ليه هنا 
فاطمه.... حاسه ان في حاجه بس استني لم مازن يجي 
ملك... ليه 
فاطمه... بوسي عمو محمد كان هيقول حاجه وهي قطعتو وكمان مازن جي هنا قال عشان يوديها الجامعه 
ملك... يوديها ومتروح هي 
فاطمه... معرفش مهو ده اللي مخليني مستغربه 
ملك... اممم انا وراي مشوار ولا عرفتي ابقا عرفيني طيب 
فاطمه... حاضر روحي 
مازن وصل الفله.... خليكي هنا ياروحي هجيب بوسي واجي 
كيان... طيب متفهمني في اي 
مازن... هتفهمي بس خلاص مافضلش غير شوي وقت 
كيان... ماشي روح نادم بوسي ويلا 
مازن... اشطااا 
مازن نزل ودخل وبوسي جرت عليه 
مازن... صباح الخير ياحج محمد 
محمد بستغراب... حج محمد من ايمتا ده 
مازن.... من اي وقت يلا مافيش وقت للكلام يلا يابوسي 
بوسي.... يلا 
فاطمه.... مازن مازن مازن بس بوسي شدده وطلعت مخلتهاش رد عليها 
محمد... زي بعضو يمكن مسمعكيش يلا سلام دلوقتي عندي شغل 
فاطمه... حتي انت عندك شغل وماشي طيب قولي هو في اي 
محمد تلفونه رن... هقولك لم اجي بس دلوقتي مينفعش سلام 
فاطمه.... ماشي بقا كدا 
في العربيه ومازن سايق 
كيان... قولولي بقا في اي 
مازن... بصي ياستي انتي كان حلمك ان انا اكمل وشتغل دكتور صح 
كيان بستغراب... اه 
مازن... وانا حلمي اني اطلع دكتور جراحه صح 
كيان.... اممم اه مش فاهمه برضو 
مازن.... انا هحقق حلمك وانتي هتحققي حلمي دلوقتي 
كيان بستغراب ورفعت حاجبها.... كيف برضو 
مازن... الله يخربيت اللي ربط الحماره وسابك ياشيخه 
بوسي.... ههههههه هموت 
كيان بزعل... بقا كدا 
مازن... اسف حقك عليا متزعليش بصي دلوقتي فاطمه في كليه اي 
كيان... طب 
مازن... وفي سنه كام 
كيان... رابعه 
مازن... وانتي هتكملي تعليم وهتكملي معاها عشان تساعدك وانا هشتغل دكتور في الجامعه عندك وكمل وساعد بابا في شركه لحد مقدر اعمل شغل لوحدي 
كيان بفرحه.... بجد هتكمل يامازن 
مازن... اه بس لو انتي وافقتي تحققي حلمي غير كدا لع 
كيان... بس انا 
مازن... انتي مافكيش حاجه هتكملي ولا لا 
بوسي... وافقي عشان هو يوافقك 
كيان بتفكير ويائس.... ماشي موافقه 
مازن... فكي التكشيره دي الاول وفين الابتسامه الحلو 
كيان... اهي 
مازن... ايو كدا قلبي ياناس 
ملك... ها عرفتي حاجه 
فاطمه... لا ومحدش قالي حاجه حتي مازن ندمت عليه الصبح ومردش عليا 
ملك.... طيب العمل اي 
فاطمه... هنعرف بليل هيجي ونعرف كل حاجه واستني عليا 
ملك... لم نشوف 
بليل
مازن وبوسي وكيان خلصو كل حاجه وروحه البيت في البيت 
مازن قعد.... ها اخير خلصنا 
بوسي ... تعبتوني معاكم 
فاطمه... حمدلله على السلامة 
مازن... الله يسلمك اخبارك اي 
فاطمه... الحمدلله بخير وانت 
مازن.. الحمدلله بخير 
فاطمه... ها كنتو فين 
مازن... روحت قدمت علي شغل في جامعه كيان 
فاطمه... بستغراب جامعه كيان كيف 
مازن... اممم نسيت اقولك كيان رجعت تكمل تعليمها في الجامعه 
فاطمه... اممم الف الف مبروك ياكيان 
كيان.... الله يبارك فيكي مش يلا نروح بقا عشان ارتاح 
مازن... اشطااا يلا ياقلبي يلا سلام بوسي الم ابقا سلميلي علي بابا بقا 
كيان... وانا كمان 
بوسي.... حاضر سلام 
مازن... هتعوزي حاجه يافاطمه 
فاطمه... تسلم سلام 
مازن.... سلام 
مازن خد كيان وروحو البيت 
كيان... اه عايزه انام 
مازن... وانا كمان 
كيان بتحسس علي الكرسي ملقتش السناده اللي بتبقا عليه 
كيان... مازن فين السناده اللي كانت هنا في الكرسي 
مازن... معرفش يمكن وقعدت منك واحنا بر 
كيان بحزن... وقعت كيف دي تذكار من واحدها صحبتي ومعايا من زمان 
مازن... متزعليش اجبلك واحدها شبها 
كيان بتبص حوليها... بس اهي واقعه هناك اهي 
مازن قام جابها... خدي ياختي اهي يلا ننام بقا 
كيان... حاضر بس خدها طلعها في اوضه الجلوس بر والصبح نبقا نركبها 
مازن... حاضر لم نشوف اخرتها بقا يلا عايز انام 
كيان... حاضر متزعقليش 
مازن... انا جيت جمبك يابت انتي وخد منها البتاعه وطلع يحطها بر ودخل لاقها طلعت البجامه بتاعتها من الدولاب وداخله الحمام
مازن... استني انا هدخل الاول 
كيان... انا الاول 
مازن... كيان بصي 
كيان لفت... في اي وراح هو دخل 
كيان... ياغشاش ماشي لم تطلع 
عند فاطمه قاعدها وفاتحه الاب 
فاطمه... اوبس طلعو البتاعه دئ بر  ليه مش كفايه وقعوها ومخدوهاش معهم هوف هوف 
ملك دخلت عليها وهي متعصبه 
ملك.... مالك فيكي اي 
فاطمه... زهقت من الزفته كيان دي بحس انها عارفه كل حركه ليا وبتعمل عكسها 
ملك... كيف 
فاطمه... اممم فكك المهم انا فكرت في خطه ولازم ننفزه في اقرب وقت عشان نخلص 
ملك... اي هي الخطه دي احكيها
فاطمه... بصي ياستي هنعمل............. وبس كدا 
ملك.... يابنت الاي دي خطه جامده بس عرفتي ده كله كيف 
فاطمه... عيب عليكي انا مخابرات 
ملك.... هههه جامده يابت يلا ننام بقا 
فاطمه... اشطااا يلا تصبحي علي خير 
ملك... وانتي من اهله 
عند كيان ومازن غيرو ورقدو عليكي السرير 
مازن... يلا اطفي النور خلينا ننام 
كيان حا ولسه هتكمل لاقه تلفونها رن راحت قامت قعدت ولم شافت اللي رن فرحت 
مازن استغرب... مين 
كيان... حمزه حبيبي 
مازن بعصبيه... حمزه اي ياروح امك خلي ليلتك تعدي 
كيان... وه وه اهد ده حمزه الولد الصغير ابن صحبتي 
مازن... مذكر ده ولا مش مذكر 
كيان.... مذكر 
مازن... يبقا تتلمي في يومك وتتكلمي معا حلو اسمو حمزه بس 
كيان بفرح من غيره مازن... حاضر 
مازن... شاطره يلا اقفلي عشان ننام والصبح ابقا كلميه 
كيان... وحياتي عندك اكلمه حبه صغيرين 
مازن... صبرني يارب ماشي بس تخلصي بسرعه وتتكلمي عدل 
كيان... حاضر وراحت فتحت 
حمزه.... قلبي عامله اي 
كيان... الحمدلله بخير وانت عامل اي يارو ومازن بصلها كيان.... ياحمزه 
حمزه... الحمدلله بخير ياقلبي مدام انتي بخير فينك مش بترني عليا ليه اديلك يجي يومين مش بتكلميني 
كيان... حقك عليا مكنتش فاضيه اليومين دول 
حمزه... مدام عندك سبب مسامحك بس اوع تتكرر تاني 
كيان ببتسامه... متخافيش مش هتتكرر تاني ابدا 
مازن لم لاقي كيان مبسوطه وهي بتكلمه اتعصب 
مازن.. افتحي مكبر الصوت 
كيان بصوت واطي.... ياختي ياختيييييي 
مازن... اخلصي 
كيان... حاضر وفتحت مكبر الصوت 
حمزه رحتي فين 
كيان... موجوده اهو امال فين ماما 
حمزه... طلعت تجهز الاوضه بتاعتي وتطلع لبس لبابا وانا استغليت الفرصه لانها بتغير لم بتسمعني انا وانتي 
كيان... ههههه بتغير دي هبله 
حمزه... لا متقوليش علي ماما كدا عيب انتي قولتليلي عيب نشتم الكبار 
كيان... اوبس اسفه 
حمزه... اشطااا سماح المره دي بقولك عايزك تحكيلي قصص زي زمان لم كنا عندك وبتحكيلي لحد منام 
كيان... من عيوني بس مش النهارده عشان هنام 
حمزه... اشطااا نبدا من بكرا 
كيان... ماشي يلا بقا تصبح على خير 
حمزه... وانتي من اهل الخير ياقمري 
مازن... بتحكيلو حكايات وحوديد وينام واكيد كنتي بتاخدي في حضنك وانا تقوليلي مبعرفش انام وحد جمبي 
كيان... مازن بطل هبل في حد يغير من عيل صغير 
مازن... انا مش غيران ويلا نتخمد 
كيان بزعل من صوته العالي ليها... ماشي يلا 
مازن رقد وادها دهرو وعمل نفسه نام و كيان زعلت اكتر 
بعد شوي مازن لم حس انها نامت لف وشه ليها وشدها في حضنه وبصوت واطي... انا عارف اني كنت متعصب عليكي بس غصب عني مش عايز حد يلمسك ولا يجي جمبك ولا تكلميه غيري حتي لو مين انا اسف وحقك عليا لو زعلتك بس انتي الوحيدها اللي مش بقدر امسك عصبيتي في اي حاجه تخصك وراح بايسها علي دماغها تصبحي علي حاجه حلوه زيك ياروح قلبي 
كيان وهي مغمضه عنيها وسامعه كل حاجه وفرحانه... تكون انت الحاجه الحلوه دي ياحياتي وراحو حضنه بعض ونامه 
الصبح مازن وكيان صحو وبيلبسه وبيجهزو نفسهم عشان يمشو علي الجامعه 
كيان... مازن يلا تعال اربطلي النقاب 
مازن... اربطي انتي انا بلبس الجزمه 
كيان بطفوله... لا تعال اخلص 
مازن... حاضر هاتي متتعوديش علي كدا 
كيان... محدش هيربطلي النقاب الصبح غيرك 
مازن... طيب خلصتي 
كيان... اه 
مازن... يخربيت جمال امك متيجي نقعد 
كيان... لا والله بعد كل اللي انت عامله والنشاط بتاعك نقعد يلا 
مازن... اممم طيب لو لقيت حد بصلك هموته 
كيان... وه وه وه هنتحكم في بص الناس ولا اي 
مازن... ماليش فيه 
كيان... يلا بس واستهدا بالله 
مازن... لا إله إلا الله يلا
كيان... اشطااا يلا 
وطلعو عدو علي بوسي وخدوها معاهم وراحو وصلوالجامعه 
مازن... بوسي خلي بالك من كيان ولو حصل حاجه رني عليا 
بوسي... حاضر من عيوني 
مازن... حبيبتي خلي بالك من نفسك ماشي ولو عوزتي حاجه ولا حصل وحد ضايقك رني بس 
كيان... حاضر متخافش 
مازن... هتنزلو هنا 
كيان... ها هنا كويس عشان انت عارف كلام الناس ان اكيد رجعت وكملت عشان هو هيساعدها وينجح مهو جوزها والكلام الكتير ده 
مازن... ماشي ياروحي اللي يعجبك اعمليه 
كيان... تسلملي يلا يابوسي 
بوسي... يلا ياحبيبتي 
عند فاطمه... ها جاهز نبدا ننفز من النهارده في الخطه 
_اكيد جاهز 
فاطمه... اشطااا بالتوفيق 
_للجميع سلام 
فاطمه.... سلام 
في المحاضره 
كيان... ها اخير خلصت الواحد زهق 
بوسي.... ههههه زهقتي من محاضرتين بس 
كيان... اه والله وصوت من ورها 
.. كيان البنهاوي هنا ورجعت نورت الجامعه 
كيان بتتلفت للصوت... مين معتز 
معتز... كويس انك لسه فاكرها اسمي اخبارك اي 
كيان... الحمدلله بخير وانت اخبارك اي 
معتز... تمام بس اي ده انتي تعرفي بوسي 
بوسي.. اه بتكون بنت عمو وانت مالك اصلا 
معتز... ليه بس الغلط ده 
بوسي... اذا كان عاجبك 
كيان... في اي مش طيقه ليه 
بوسي... فكك يلا عشان نروح المحاضره 
معتز... لسه فاضل خمس دقايق 
كيان... عقبال ما نوصل 
معتز.. طيب بس بقولك عايزين نشوفك تاني 
كيان... ان شاء الله 
كيان راحت هي وبوسي علي المحاضره وكان الدكتور دخل 
بوسي.... يلهووي الدكتور دخل وده صعب محدش بيدخل ورها 
كيان... طيب العمل اي دلوقتي 
معتز... هو دكتور مين اللي عليكم 
بوسي.. وانت مالك 
معتز... اخلصي وانا ادخلكم 
كيان.... قولي خلي يدخلنا يلا 
بوسي.. دكتور حاتم 
معتز... اشطااا تعالي وراي وخبط ودخل 
معتز.... اسفين يادكتور لو سمحت دخل دول عشان يخصوني وكانو معايا 
كيان... مازن يالهوووي 

                 الفصل التامن من هنا

تعليقات



<>