رواية احببتها رغم عجزها الفصل الثامن8بقلم جاسمين محمد
كيان راحت هي وبوسي علي المحاضره وكان الدكتور دخل
بوسي.... يلهووي الدكتور دخل وده صعب محدش بيدخل ورها
كيان... طيب العمل اي دلوقتي
معتز... هو دكتور مين اللي عليكم
بوسي.. وانت مالك
معتز... اخلصي وانا ادخلكم
كيان.... قولي خلي يدخلنا يلا
بوسي.. دكتور حاتم
معتز... اشطااا تعالي وراي وخبط ودخل
معتز.... اسفين يادكتور لو سمحت دخل دول عشان يخصوني وكانو معايا
كيان... مازن يالهوووي
مازن اول مشافهم اتعصب
معتز... اي ده امال فين دكتور حاتم
مازن بعصبيه... ليه
معتز... مش هو اللي بيدي الماده دي
مازن... اه وانا اللي هديها مكانه
معتز.. اممم طيب ممكن يدخلو
مازن بعصبيه.... لا
بوسي... مازن هينفخنا ياختيي
كيان... وحياتك اسكتي دانا مش علي بعضي وخايفه ده هيق*تلني
بوسي... ههههه الف مبروك تستاهلي
كيان... اتلمي بعد اذنك ممكن ندخل يادكتور ومش هتتكرر تاني
مازن بعصبيه... قولت لا يعني لا
كيان بحزن والدموع ماليه عينها... تمام اسفين بعد اذنك
مازن شافها كدا مستحملش... امممم ممكن تدخلو المره دي بس المره الجاي مافيش مسامحه يلا ادخلو
معتز... شكرا يادكتور بعد اذنك ومشي
مازن بدا يشرح ومش معبر كيان خالص وكيان زعلانه بسبب انه زعقلها وانه متجاهلها
عند فاطمه
فاطمه... ها الاخبار اي
_عسل عسل
فاطمه... بجد يامعتز يعني الخطه ماشيه مظبوط وهتنجح
معتز... اكيد دانتي مشوفتهوش كلمها كيف لم انا جيت معاهم
فاطمه... اشطااا بقا هو ده الكلام
معتز... يلا هسيبك عشان وراي مشوار دلوقتي
فاطمه... ماشي روح
معتز.... تمام سلام
عند مازن خلص المحاضره وطالع وكذا بنت وقفت حوليه
بسمه... دكتور بعد اذنك هو انت اللي علطول هتدينا
مازن... اه في حاجه شرحي مش كويس
بسمه.... نو نو شرحك جميل جدا يادكتور ويارب دايما انت اللي تدينا
مازن... شكرا
كيان قاعدها تتفرج علي كلام البنات معا بمياعه وهتفرقع وهو مطنشه خالص ومتجاهلها
كيان بحزن وعصبيه... يلا يابوسي
بوسي... طيب استني نشوف مازن عشان نروح سوء
كيان... الدكتور مازن مش فاضي من البنات يلا نروح اخلصي ولا همشي وسيبك وراحت حركت الكرسي ومشت
بوسي مشت ورها... استني جي اهو معاكي خلاص
مازن خلص وبيتلفت عليهم ملقهمش راح رانن علي بوسي
مازن... الو انتو فين
بوسي... احنا قربنا نوصل البيت
مازن بعصبيه...روحتو كيف ومستنتونيش ليه
بوسي... انت مكنتش فاضي
مازن بعصبيه... طيب سلام ولم اجي وطلع ركب العربيه
عند فاطمه.... ها عملتي اي
بسمه... كله تمام ولعتهم
فاطمه... شاطره يابت تعليمي
بسمه... اكيد المهم هشوفك ايمتا وحشاني
فاطمه... يومين كدا واشوفك
بسمه... تمام ياحبيبتي سلام
فاطمه... سلام
بوسي وكيان وصلو البيت وبيبصه لاقي مازن داخل وراهم
مازن بعصبيه... مستنتنيش ليه
بوسي... مهو انت مكنتش فاضي وكيان سابتهم ودخلت
مازن بعصبيه... مش انا بتكلم ولا مينفعش تتكلمي معايا وينفع مع الاستاذ معتز
كيان بعصبيه وعياط... وانت مالك مهو انت بتقف وتتكلم وتهزر ولا انت احسن في اي
مازن بعصبيه... كيان متعصبنيش
محمد دخل علي صوتهم العالي وفاطمه نزلت من فوق
محمد... في اي مالكم
مازن... اسال الاستاذه
فاطمه... في اي ياكيان مالكم
كيان... عندكم الاستاذ اهو اسالو في اي
فاطمه قربت من مازن.... مالك يامازن فين اي
محمد... متخلصو وتنطق انتو الاتنين هو احنا هنتحايل عليكم
بوسي... مازن زعلانه ومتعصب عشان كيان كلمت واحد زميلها من ايام مكانت في الجامعه
محمد وفيها اي يامازن ده زميلها واكيد مشافوش بعض من فتره فبيسلمه علي بعض
مازن...يسلمووو اي ده داخل يقولي دخلهم عشان دول يخصوني وكانو معايا وبطريقه زباله
محمد... يابني اهدا مينفعش كدا
مازن... اهد اي وقرف اي
محمد... طيب كيان زعلانه ليه
بوسي بضحك... عشان الاستاذه شافت الاستاذ واقف مع كام بنت وبيهزرو
محمد... يحلاوه يعني رحتو يوم وتعصبته بسبب موضيع تافها زي دي امال لم تفضلو شوي تاني هتعملو اي كدا مازن يسيب الجامعه لام كيان تسيبها مش كل يوم علي الحال ده
كيان ومازن في صوت واحده.... محدش فينا هيسيب الجامعه
محمد... امال هتفضلو كدا تتخانقو مع بعض
مازن بص لكيان وكيان بصتلو وهي عيونها كلها دموع
بوسي... انا وكيان سيبنه بعد مجه وسلم علينا سيبنه وبعدين جينا دخلين ودكتور حاتم اللي كان مكانك صعب فهو لم لقانا خايفين طلب ان هو يدخلنا فوافقنا بس مافيش حاجه حصلت
مازن... يلا نروح
كيان... انا هنام هنا مش هروح
مازن... هتروحي معايا
محمد.. براحه اهدا كيان مينفعش تنامي بر البيت وجوزك في البيت يلا روحي معا جوزك عيب
كيان... يلا
مازن.... سلام وسابهم وطلع ركب العربيه وركبها ومشي
فاطمه في الاوضه عماله تغني وترقص
فاطمه... هههههه ولسه لم انا في البدايه وخليتكم كدا ام لما ازود تاني هتعملو اي ان مخليتكم بعدو عن بعض مبقاش انا وبدات تغني وترقص تاني ملك دخلت عليها
ملك... اي الروقان ده اي حصل
فاطمه... خطتي بدات تنجح
ملك... بجد اي حصل
فاطمه... مازن وكيان اتخانقو وزعلانين من بعض واي عسل
ملك... بجد
فاطمه.. امال بهزر معاكي وبتبص حست بحد واقف
فاطمه... طيب ياماما ملك تصبحي على خير
ملك بستغراب... وانتي من اهل الخير وفاطمه شاورتلها بعينها ان في حد راحت ملك سابتها وطلعت
عند كيان ومازن
مازن دخل الحمام غير وطلع رقد علي السرير وكيان دخلت وغيرت وطلعت وعماله تحاول تطلع علي السرير مش عارفه
راح مازن شافها وهي بتحاول راح نزل راح شايلها من علي الكرسي وحطها علي السرير وفرش عليها البطانيه ورجع مكانه
كيان شدت البطانيه ودتو دهرها ونامت
مازن ولع سجاره وقعد يشربها
كيان عايزه تكلمه تقوله يطفيها بس مش راضي عشان زعلانين ولم لاقته ولع التانيه
كيان... اطفي الزفته دي عشان صحتك
مازن... مالكيش دعوه بصحتي
كيان اتغاظت قامت خدت السجاره من بوقه وهي مولعه وطفتها
كيان... احنا مش قولنا منشربش سجاير تاني
مازن... مهو انا مكنتش بشربه عشان انتي مش بتحبيها وبما ان احنا مش هنام جمب بعض يبقا اشربها
كيان... وحيات طنط يعني لو موت هتفضل تشرب
مازن بعصبيه... متجبيش سيرت الموت تاني انتي سامعه
كيان... طيب اتلم
مازن... هاتي بوسه طيب الاول
كيان بضحك... لا والله عيل فصيل
مازن... بس بيعشقك
كيان... مهو واضحك دانت محصلتش اللي بيحب بس
مازن مسك ايدها... غصب عني انتي عارفه اني بغير عليكي جامد
كيان... بس بتثق فيا صح
مازن... بثق فيكي اكتر من نفسي
كيان... يبقا تكون عارف ان مستحيل يكون في حاجه عارف يامازن انا من زمان وانا بحلم ابقا معاك وابقا مراتك واهو بقيت مراتك بس حياتنا كلها خناق
مازن... انتي كنتي بتحبيني بقا
كيان... هههه بحبك دي كلمه قليله علي اللي انا كنت فيه بسببك
مازن... لدرجه دي احكي طيب يلا
بس استني وراح نايم علي رجلها ولافف دارعها علي ركبته ومسكه
مازن... ها احكي
كيان. احكي اي يلا ننام
مازن... احكي وحياتي عندك
كيان... صبرني يارب بص ياعم
مازن... عم اممم كملي خلينا نخلص
كيان.... فاكر اول مره جيت عندنا وانا عندي 10سنين
مازن... اه
كيان... من ساعتها وانا بحبك وكنت علطول اسال بوسي عليك وكل حاجه بتعملها كنت بعرفها وبعرف بتحب تاكل اي ومبتحبش اي وبتنام ايمتا وتصحا ايمتا وكل حاجه
مازن.. كل ده
كيان... ده كله قليل دانا بدمن حاجه اسمها مازن في حياتي وكنت باكل واشرب زيك واصحا ونام معاك وكل حاجه وانت كنت مش معبرني حتي لو اي
مازن... طيب اقولك سر بس ثغنن
كيان.. قول
مازن... ووانا كمان كنت بحبك من زمان بس لم سافرتي بدات انسا وابعد ولم ظهرت فاطمه حبيتها
كيان... بجد يعني انت كنت بتحبني
مازن... اه ياحيات مازن
كيان... بعشقك ياقلب كيان
مازن... وانا كمان ياروحي ونامه
صلي على النبي
الصبح مازن وكيان صحو ولبسه وفطرو
كيان لسه هتربط النقاب.
مازن... بتعملي اي
كيان... هربط النقاب عشان نمشي اخرنا يلا
مازن خدو منها... احنا مش قولنا انا اللي اربطه دايما
كيان... اوبس نسيت معلش يلا اربطه طيب
مازن ربط النقاب... اشطااا كدا احسن يلا بقا نمشي
كيان... لا والله ارفعو شوي
مازن... كدا حلو يلا واه قبل ماامشي
كيان بزهق... اي
مازن.... احنا لينا بيت ولا لا
كيان بستغراب... اه ليه
مازن... يبقا نتخانق نكسر بعض في بيتنا مش بر البيت برضو البيت احنا عادين ولا كان في حاجه ماشي
كيان بفرحه من كلام مازن.... ماشي
مازن... ايو كدا قلبي اللي بيسمع الكلام يلا ومشو وعدو علي بوسي خدوها معاهم وراحو
في الجامعه كيان قاعدها هي وبوسي في الجنينه وبيبصه لاقي مازن واقف وواقف حولي خمس بنات
كيان بعصبيه.. شوفي البيه واقف كيف
بوسي... يلهوووي البت اللي واقف دي لابسه بلوزه تجنن
كيان... لا والله متشلنيش
بوسي.... ده شغلو يعني هم اكيد بيسالو عن حاجه اهدي
مازن وهو واقف لاحظ كيان وهي في الجنيه وباصه عليها
مازن في سرو... ياختييي دي هتنفخني النهارده ربنا يسترها
_دكتور دكتور سرحت فين
مازن... بعد اذنكم ونكمل وقت تاني
_تمام يادكتور اتفضل
مازن سابهم وراح عند كيان وبوسي.
مازن... القمرات بيعملو اي هنا
كيان... بنتفرج علي واحد واقف وحوليه خمس بنات
بوسي بهزار... مازن انت تعرف البنت اللي لابسه بلوزه وردي دي
مازن بستغراب... مين قصدك حنان
بوسي... اه اصل بلوزتها حلوه ابقا عرفني عليها اشوفها بتجيب البس منين
كيان... ويعرفك ليه عليها روحو دلوقتي مهي موجود اهي
مازن... بطلي هزار بقا دي مولعه لوحدها وراح نزل علي ركبته قدامها ورفع راسها وحط عينه في عينها
مازن... مش انتي بتحتاجي حاجه مش فاهمه بتروحي لدكتورك يشرحه
كيان بزعل طفولي... اه
مازن... طيب وشغل الدكتور اي مش يفهمك اللي مش عارفه ويساعدك
كيان... اه
مازن... طيب حبيبتي زعلانه ليه دلوقتي وشايفه جوزها بيعمل شغلو كويس
كيان.... عشان اش بحب اشوف حد واقف جمبك ابدا ويبصلك
مازن... وانا مهم حد يقف جمبي ولا يبصلي مش هيملي عيني وقلبي غير ملاكي
كيان ببرئ... بجد
مازن خبطها علي راسها... انتي هبله يابت هي دي محتاجه سوال يلا بقا علي محاضراتكم عشان عامل مفاجأة لحبيبتي
كيان... اي هي
مازن... اول حاجه هي مفاجأة ومينفعش تتقال تاني حاجه انتي هنا طالبه عندي اش حبيبتي فمينفعش اقول
كيان... رخم
مازن... بس بدمنك
بوسي... متراعو مشاعر امي بقا انتو الاتنين
مازن بضحك هو وكيان... واحنا مالنا متتنيلي وتحبي ومتوجيش دماغنا
بوسي.... مهو مافيش واحد مزز يتحب
معتز من وراهم... في مزز كتير بس انتي مبتشوفيش
بوسي... والله محدش جاب ليك سيره
معتز... اي ده دكتور مازن هنا وقاعد ليه كدا فيكي حاجه ياكيان انتي كويسه
كيان... لا مافيش حاجه
مازن... وفيها اي لم ابقا هنا عادي
معتز... لا عادي براحتك بس استغربت المهم اتشرفت بيك
مازن... شكرا يلا ياكيان انتي وبوسي علي محاضراتكم
معتز... محاضراتهم لسه فاضل عليها ربع ساعه خليهم
مازن بعصبيه... وانت اي عرفك
معتز... انا بحب اعرف اي حاجه تخص كيان
مازن اتعصب وراح ضاربه بوكس في وشه
كيان... مازن اهد
معتز... انت اتعصبت ليه كدا يادكتور هو في حاجه بينكم ولا اي
مازن... وانت مالك وكيان بتكون م وراحت كيان قطعت كلامه
كيان... بكون صحبت اخته عشان بوسي بتكون اخته
معتز... اممم طيب ودي يخصه بيه اي انه يتعصب ويضربني انت تعرف انا ممكن اقدم فيك شكوه
كيان... معتز انا اسفه بالنيابه مازن
مازن بص لكيان بعصبيه انها اتاسفت
معتز... عشان خاطرك انتي بس ياكيان مش هعمل حاجه المرادي
مازن بعصبيه... امشي من قدامي بسرعه يامعتز احسن ليك
كيان... معتز امشي معلش
معتز... حاضر همشي عشان خاطرك سلام
بعد ما معتز مشي كيان مسكت ايد مازن
كيان... مازن اهد وحياتي عندك
مازن... هو ماله بيكي
كيان... والله معرف مانت عارف انه كان معايا في نفس الدفعه واصلا معرفش اي تصرفاته اليومين دول اهد وحياتي
مازن... ان لاقيته في اي مكان انتي فيه هموته المره الجاي
كيان... وحياتي اهدا بقا
مازن... تمام يلا علي المحاضره
كيان... مش هسيبك كدا يلا خدني وديني عند المفاجأة مش هحضر بوسي تبقا تسجلهالي
مازن... مينفعش روحي ومتخافيش
كيان بطفوله... مش حابه احضر يلا نمشي انا وانت
بوسي... اه خدها وانا هسجل المحاضره وابقا ابعتهالها وتذاكرها ولو مفهمتش حاجه تبقا تبعتهالي او انت تفهمهالها
مازن.. بس
كيان... مبسش يلا
مازن... طيب يلا وخد كيان ومشي
عند فاطمه ... الو ايو يامعتز
معتز... الواطي ضربني بالكف علي وشي وديني مانا راحمه ولعلمه الادب
فاطمه... اياك تميسه اي حصل
معتز... عملت زي مقولتي لاقيته ضربني بوكس وكيان حاشته بالعافيه من علي
فاطمه.... طيب اهد بس وانا احاول افكر في فكره عشان نخلص بسرعه
معتز... انتي علي وعدك معايا هساعدك تبعديهم عن بعض وانتي تساعديتي اقرب بوسي مني
فاطمه... تمام حاضر
في مكان اخر
_بت يانانسي
نانسي... اي يابت ياحنان
حنان... بوصي الصور دي
نانسي... وريني يديني الدكتور والبت العاجزه مع بعض لا وعامله فيها منتقبه وتبع دين
حنان... اه شوفتي
نانسي... انا هخلي فضيحتها بجلاجل بس استني عليا اخلص الموضوع اللي معايا الاول
حنان... اشطااا وانا احاول اراقبهم واقولك لو حاجه حصلت جديده
نانسي... تمام ياحبيبتي اسيبك دلوقتي اروح اشوف الواد اخوي سلام
حنان... سلام
عند كيان ومازن
كيان... هتفضل تسوق كدا كتير
مازن... خلاص وصلنا اهو وراح نزل شالها
كيان... اي جابنا الملاهي وهات الكرسي ونزلني
مازن... لا هفضل شايلك كدا
كيان... نزلني وبطل هزار زاد يعني مافيش حد هنا
مازن.... انتي بتحبي العب والمرجيح وانا جبتك عشان تركبي اي لعبه في اي وقت براحتك وتاخدي راحتك ومحدش يزعجنا
كيان بفرحه... هو انا فعلا بحبهم بس من ساعه ما وزعلت
مازن... مراتي متزعلش ابدا وكل حاجه هخليكي تعمليها بس اشوف دايما ضحكتك ويلا نبدا
كيان بفرحه.... يلا يابابا
مازن... بابا
كيان.... اي مش انا بنوتك
مازن... اه
كيان... وانت بابا حبيبي يلا
مازن بفرحه... ماشي ياقلب بابا يلا وفضلو يلعبه ويهزرو سوء
عند معتز سهران مع اصحابه
_مالك يابرنس عمال تشرب كتير ليه كدا
معتز.. عادي المهم مالك متغير ليه
_بصراحه بص وطلع التلفون وورها صوره علي التلفون لبوسي وواحد زميلها وهم بيهزرو معتز شاف كدا وراح مسك التلفون وكسرو وساب اصحابه ومشي وساق العربيه ووصل عند البحر ووقف
معتز بعصبيه مسك التلفون ورن علي بوسي
بوسي... الو عايز اي
معتز وهو سكران... بوسي انتي مش لحد غير انا بعمل كل حاجه عشان تكوني معايا حتي بساعد فاطمه انها تبعد مازن اخوكي عن كيان عشانك انا بحبك اوووي
بوسي بصدمه من اللي سمعتو.... انت فين دلوقتي
معتز... انا عند البحر
بوسي... تمام خليك مكانك وانا جيالك سلام
عند كيان ومازن خلصو لعب
كيان... بس انا تعبت يلا نروح
مازن... يلا وانا كمان
كيان... ههههه عجزت يابابا
مازن... بابا مش بيعجز ابدا
كيان.. ههههه بابا عجوز
مازن... اتلمي عشان بابا مش عجوز وراح حطها في العربيه ومشو
عند بوسي وصلت عند معتز لاقته راقد علي الارض راحت عندو
بوسي... معتز فوق
معتز... انتي جيتي ياقلبي
بوسي... احكيلي كل حاجه بينك انت وفاطمه
معتز... حاضر بس هتفضلي معايا
بوسي... حاضر بس احكي
معتز... فاطمه طلبت مني ابعد كيان ومازن عن بعض بشرط انها هتقربك مني وكمان بتفكر في خطه جديده مش عارف اي هي
بوسي... يابت الكل***ب انا لازم اكلم مازن وكيان واقولهم اللي حصل
معتز... بوسي انا بحبك اووي ومن زمان
بوسي بصت علي حاله معتز.. افوقه الاول ووخليه يروح وبعدين اشوف فاطمه وعرف كيان ومازن
عند كيان ومازن وصلو الشقه وهم فرحانين وبيضحك واول مدخلو الشقه لاقي
