Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية فاتنة زادتني عشقا الفصل السابع

رواية فاتنة زادتني عشقا الفصل السابع

رواية فاتنة زادتني عشقا

الفصل السابع7

بقلم صابرين علاء

كنا ف الاسانسير وفجأه فهد قال 200 الف جنيه،،،،،، 


قولتله نعم 


قالي  ليله تانيه،،،،،،، ومستعد ادفعلك 200 الف جنيه مش بس 150







فضلت ساكته منطقتش كأنه مقلش حاجه اصلا 


فجأه جاله تلفون،،،،،،،، وقال قاله 


مقلش غيرها ولقيت وشه اتغير 

قولتله مالك يافهد بيه،،،،،، 

فهد انت كويس رد عليا،،،، 


متكلمش ومقلش اي حاجه واول مانزلنا للدور الاول والباب فتح 

مشي بسرعه وخرج من الاوتيل 

وانا فضلت ماشه وراه زي الهبله 

وعماله اناديه 

فهد،،،،،،، فهد ممكن ترد عليا في ايه 

ايه اللي حصل 


بس هو بردو مكنش عايز يرد لحد ماوصلنا للعربيه وركبها وانا من غير تردد ركبت جمبه،،،،،،، 


زين قالي،،،، انزلي،،،،،،، بقولك انزلي 


قولتله مش هنزل،،،،،،،، 


قالي بزعيق بقولك انزلي 








قولتله قوات مش نازله وهاجي معاك 


بسرعه ساق العربيه وبعد شويه وصلنا 

على عماره كبيره ودخلنا فيها 

ووصلنا على شقه معينه،،،،،،، 


فهد قالي استني هنا وانا هشوف حاجه جوا وهرجع مش هتأخر 

واوعي تتحركي من مكانك،،،،،، 


قولتله حاجه ايه انا عايزه اجي معاك


فهد قالي يوووه مابلاش عند بقى 


ومشي خطوتين وفتح درج جاب منه كلبشات وكلبش اديا ف حاجه كدا عامله زي الماسوره 


قعدت اناديه فهد،،،،،فهد انت رايح فين وسايبني،،،،،،


مكنش بيرد عليا وفضل ماشي ف طرقه كبيره لحد ما اختفى من قدامي 


الفضول كان قاتلني،،،،،،،كنت بقول ف نفسي ياترى فهد رايح فين ومين دا اللي كلمه وقاله ايه خلى ريأكشنات وتعبيرات وشه كلها اتغيرت كدا 

لا،،،،،،انا مش هسكت انا مش ابجورا 






انا لازم افهم ايه اللي بيحصل 

هو فاكي انه بالكلبشات دي هيمنعني 

دا انا جامده واسلك ف الحديد،،،،،ها 


ووطيت وحولت اجيب بنسه من شعرى وحاولت افتح الكلابشات واتفتحت،،،،،وروحت وراه 


فضلت ماشيه ف الطرقه لحد ماوصلت على الاوضه اللي فهد دخلها 

وبصيت من الباب لاقيت طقم ممرضين واقفين حوالين سرير 

وفي بنت نايمه،،،،،،،،قولت ياترى مين 

البنت دي،،،،،،،انا مش فاهمه حاجه،،،،،


فهد كان بيزعق ويقول،،،،،انو باين عليكو بهايم،،،،،مريضه واحده مش قادرين تهتمو بيها،،،،،انا جبتكم علشان

حالتها تتحسن،،،،،،ازاي يعنى تقطع النفس من غير ماتحسو بيها كنتو فين 


الممرضه قالت والله يافهد بيه هي 

حصلها كدا من غير اسباب،،،،،

صدقني،،،،،،،،هي كانت كويسه جدا 

وبدأت تتحسن ومره واحده منعرفش ايه اللي حصل،،،،،،فجأه لاقناها مش قادره تاخد نفسها،،،، بس لحقناها ف اخر لحظه،،،،،، 


فهد قال اطلعو برا كلهكم مش عايز اشوف حد منكم برا 


لاقيت الكل جايين عليا روحت بسرعه استخبيت ف الاوضه اللي جمبها ولما مشيو رجعت بصيت تاني 


وفهد قال،،،،،، انا عارف انك اتظلمتي 

يا موده،،،،،، بس معلش سامحيني 







يا حببتي،،،،،، سامحيني اني لغيط 

دلوقتي مبتلكيش حقك،،،، بس وعد مني لا ادمر زين الحريري بحق ما اذاكي وكان هيموتك،،،،،،،، 

لازم اخد حقك،،،،،، بس انا عايزك 

تقومي بالسلامه علشان اخدلك حقك منه قدام عنيكي 


موده بصتله بدموع ومره واحده دمعه نزلت من عنيها لحقها فهد ووقعت على ايده وقال انا اسف ياموده 

انا عارف اني اتأخرت عليكي المرادي 

سامحيني،،،،،،، بس مكنش لازم تزعلى الزعل دا كله،،،، ليه تكتمي جواكي 

لدرجه الموت،،،،،، سامحيني،،،،، 

اوعدك اني مش هتأخر عليكي تاني 

وهزورك كل اسبوع اتفقنا،،،،،، 


موده غمضت عنيها انها موافقه  فهد باس جبينها وقالها،،،،، انا لازم امشي دلوقتي ضروري وهجيلك تاني ياحببتي زي ما اتفقنا 


كنت واقفه ببص عليهم و مش فاهمه حاجه بس مين دي،،،،، وزين ابن عمي عمل ايه معاها،،،،،، وليه فهد بيكرهه 

اوي كدا،،،،،،،، 

اسئله كتيره مكنتش عارفه اجاوب عليها،،،،،،، 

لاقيت فهد جاي عليا خوفت وجريت بسرعه من مكاني روحت مكان مافهد كان سايبني 







فهد جه وقالي،،،،،،، يالا بينا،،،،،،، 

استني انتي ازاي فكيتي الكلابشات 


قولتله،،،،، من المفتاح السحري اللي كل بنت تمتلكه،،،،،، 


قالي ودا يبقى ايه بقا يا 

قولتله انت مالك،،،، مش هقولك 


زين مهتمش يعرف ومشي ومشيت 

وراه ورجعنا الاوتيل من تاني،،،، 


♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

وصلنا الاوتيل 

وقعدنا مع صاحب الصفقه ،،،، 

وكان معاه كام واحد 

جهاد بيه قال،،،،،،،، الصفقه دي كان عايزها زين الحريري،،،،، لكن احنا منقدرش على زعلك يافهد بيه 

واعتبر العقود اتمضت 


فهد قال،،،،،، انت وافقت لان مافيش قدامك اي خيار تاني،،، ولازم توافق 


وواحد فيهم قال،،،، تمام واحتفالا ب نجاح الصفقه عايزن نسهرك 

سهره بدو ماتحلمش بيها اكلت كبسه 

بتدوب قلبك ولا اللحم المشوي 

وياعيني بقى على الاغاني البدويه 

سهره بتنسيك الدنيا  وعمرك ماتلاقي زيها  ف اي مكان تاني 

حاجه كدا على كيفك،،،،،، 







فهد قاله موافق بس اتفاقنا ميختلفش 

والصفقه دي محدش هياخدها غيري 

انا ماشي 


جهاد  قاله فهد. بيه بعيد عن اي حاجه دا شرف كبير لينا اننا نتعامل 

معاك،،،،،،،، احنا ادنالك كلمه ومستحيل نرجع ف كلمتنا،،،، احنا كبار ومش قليلين


فهد ابتسم ورجع لورا ومسك تلفونه وقلب فيه شويه 


ف االحظه دي اخدت بالي ان جهاد  بص للي معاه وابتسم  ليه بشر 

انا قلقت جدا على فهد 

قولتله مستر فهد،،،،،، 

قالي خير يافاتن في حاجه 


قولتله ممكن اتكلم معاك على انفراد 

فهد قالهم بعد ازنكم هشوف المدام 

عايزه ايه 


قام معايا وبعدنا عنهم شويه،،،،،، 


قولتله فهد،،،،، انت واثق من الناس دي،،،،،، انا قلبي مش مرتاحلهم بيبصو لبعض كدا بصات من تحت لتحت 

اتأكد منهم والنبي قبل ما تتورط معاهم 


فهد قالي،،،،،،والله،،،،،ودا من امته بقى الاهتمام دا  مش عارف ليه محسسه 

نفسك انك مراتي بجد وانا جوزي 






ولا حبيتي الليله اللي قضناها سوا قبل كدا،،،،،، ووحشك حضني  عالعموم انا عرضت عليكي العرض تاني،،،،،،،

وعندي استعداد ادفع الضعف 

وبصلي بإغراء وقالي،،،،،انتي تستاهلي كتير  وعالعموم مستني موافقتك 


قولتله انت انسان حقير وقذر 

انت فاكرني ايه،،،،،،، انا مش رخيصه 

انت متعرفش ايه ظروفي علشان تحكم عليا،،،،،، 


راح قالي،،،،، ماهي دي الشماعه اللي 

كلكم بتعلقو عليها اخطائكم وبلاويكم 


قولتله وانت ايه،،،،، راهب معندكش بلاوي،،،،،، بلاش تحسس نفسك وتحسس الناس كلها  انك مثالي ومافيش زيك انت كلك عيوب يا فهد وحطيت ايدي على قلبه وقولت 

وكلك جروح،،،،،،، ومحتاجه تطيب 


قالي ببرود،،،،،، اه وانتي بقى اللي هتطيبي جروحي،،،،،، بلاش تحلمي 

بمكانه اكبر من مكانتك الحقيقيه 

انتي واحده رخيصه 


اما بالنسبه لشغلي وصفقاتي فدا خط 

احمر،،،،،، انا فهد الجبالي







 يا فاتن وحش السياحه،،،،،،،،، والقب دا مجاش بالساهل لا دا جه بعد سهر وتعب وشقى وخبره سنين،،،، 

وفري نصايحك لنفسك لانها بكرا هتنفعك 


مشي من قدامي بعد ما اتكلم بغرور 

وانا مشيت وراه 😁


♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡


زين رجع بيته شارب دخل على اوضته وقفل على نفسه وطلع 

صور من دولابه وقعد يبص عليهم 

ويقول،،،،، ليه مش عايزاني يافاتن 

انا ايه اللي وحش فيا ها،،،،،، 

كنتي عيله صغيره بين اديا واتربيتي 

وسطينا،،،،،،،، 

كنت بجبلك لعب وشوكلاته،،،،،،،، 

وكنت بحب العب معاكي،،،،،،، 

ياما شيلتك على ايدي ولفيت بيكي ف الجنينه،،،،،،،

وكانت كل حاجه ماشيه تمام،،،،،، لحد

ما حصل اللي حصل،،،،،،، 

لحد ما ابويا طردكم من القصر 

لما عمي مات 







وفجأه جاله تلفون،،،،،،، 

وكان من جهاد قاله،،،،، الفار ماشي 

ف الطريق وقرب يدخل المصيده،،،، 

بس معاه بنت زي القمر تقريبا 

السكرتيره بتاعته،وفيها شبه منك اوي يازين  ،،،، واسمها كمان 

قريب من اسمك،،،،، ممكن تقربلك 


البيدج الاصليه الكاتبه صابرين علاء. 


قاله اسمها قريب من اسمي وشكلي 

اسمها ايه،،،،، 


جهاد قاله اسمها فاتن الحريري 

عالعموم انا بعتلك الصور افتحها وشوفها سلام 


زين قاله نااااعم،،،،،،، انت بتقول ايه 

وايه اللي و صلها لزين،،،،،، 







زين قفل معاه وهو حاسس بجنون الغيره،،،،،،، 

قفل معاه بسرعه وخرج من القصر 

وهو بيطوح ومش شايف قدامه 

ياترى هيعمل ايه 


♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡


ف نفس الوقت تقريبا كان مراد وشذى بيتكلمو ف التلفون 


مراد قال حلو فكره السكن جنبكم دي 

علشان متغيبيش عن عيني ابدا 

الا هي فين فاتن مشوفتهاش النهارده 







قالتله  فاتن اشتغلت عند رجل اعمال وسافرت معاه النهارده على الهند،،،،،، تلاقيها المجنونه دلوقتي 

عماله ترقص وتغني زيهم 


مراد قالها امممم واخوكي ف المستشفى 


شذى قالت امم ف المستشفى 


مراد قال يعني انا وانتي دلوقتي لوحدنا،،،،،، والشيط


شذى قالتله اوعى تكملها يامراد 

مافيش شيطان هيدخل بينا ابدا 

،،،،، حبيبي انا واثقه فيك وعارفه 

كويس اوي اني لو عريانه انت هتغطيني،،،،،، 


مراد قالها ياسلام منين بقى جايبه 

الثقه دي عالفكرا انا انسان وهموت 

عليكي يعني ممكن اقوم اكسر الباب 

اللي بينا دا 


شذى قالتله اكسره بس انا بردو واثقه فيك 







مراد قالها بإحساس بحبك،،،،،، 

ربنا يجمعني بيكي ف الحلال ياروحي 


شذى قالتله،،،،،، انت بتتكلم بجد يامراد،،،، انت عايز تتجوزني 


مراد قالها اي السؤال دا،،،،، 


شذى قالتله،،، ازاي عايز تتجوزني 

وانا معرفش عنك اي حاجه لحد دلوقتي،،،،،، مراد انت مش واثق فيا 

لحد دلوقتي ازاي بتقول عني حببتك 

وانت رافض حتى تفتحلى قلبك 

وتحكيلي عن ماضيك،،،،،، 


مراد قالها،،، احكيلك على ايه بس 

ياشذى،،،،، الماضي عندي كله وجع 

مافهوش حاجه حلوه،،، كله زفت،،،،، 

انا عايز ابدأ معاكي بمستقبل جديد 


شذى قالتله مافيش مستقبل من غير  

ماضي،،،،،، وانا مش هرتبط بيك 

انت مش عايزني معاك للابد يامراد 

انت عايز تتجوزني بس لفتره وبعدها تسبني،،،،، وانا مش هقبل بدا 








الظاهر ان فاتن كان عندها حق 

لما قالتلي انسيه و خدي واحد ابن ناس ومن عيله وليه كبير نعرف نكلمه 


مراد قالها صح،،،،، اختك معاها حق 

انا واحد من الشارع وماليش عيله ولا كبير 

انسيني ياشذى 







شذى قالتله،،،،، مراد انا مش قصدي 


مراد قفل ف وشها 


وشذى قالت ف نفسها ايه اللي انا قولتله دا هو انا متخلفه للدرجادي 

لا انا لازم اروح واصالحه 


قامت شذى من مكانها وراحت تفتح الباب لقت زين ف وشها 

قالتله بخوف انت ايه اللي جابك هنا 

،،،،،، شكلك عامل كدا ليه انت عايز ايه 


زين زقها ودخل بالعافيه وقال 

انا جاي اخد منك اللي مقدرتش اخده من اختك،،،،،،، 

ولا هتعمليلي فيها شريفه زيها 

هي كمان رفضتني كتييير اوي 

وف الاخر راحت ومشيت مع فهد 

الجبالي،،،،،،، وبتلف معاه العالم 


شذى قالتله انت مجنون انت بتقول ايه،،،،،،، انا مش مصدقاك  انت اصلا شكلك مش طبيعي،،،،،،، 

اطلع برا والا هصوت والم عليك الناس 


شذى حست بالخطر راحت داست 

على زي الاتصال واتصلت ب مراد 

بس هو قفل عليها 






زين كان بيقرب منها ويقولها،،،،، 

واحده منكم هزلها وادوس عليها برجلي،،،،،،، وانا لازم اعرفكم مين 

هو زين الحريري 


شذى قاومته كتير ومكنتش قادره عليه ومره واحده صرخت وقالت مرااااااااااد 


قالتها وزين ضربها ضربه قويه ووقعت على الارض مغم عليها 


مراد كان ف المطبخ بيعمل نسكافيه. 

وسمع صوت صراخها مترددتش ثانيه وجري عليها زي المجنون،،،،،،،، 


خبط عليها بس محدش فتح راح بعزم مافيه كسر الباب 

لقى زين ايده لسه هتلمس بلوزتها 

وشذى مغم عليها 

فقاله،،،،، اه ياحقير ياواطي،،،،،، 

مش مكفيك كل اللي عملته،،،، 

دا انا هخلص عليك 

وانقض عليه زي الاسد مابياكل فريسته وفضل يضربه،،،،،،، 






شذى فاقت شويه ولقت مراد عمال يضربه بوحشيه كبيره وقفت قدامه 

وقالت كفايه يامراد،،،،،، كفايه هيموت 

ف اديك  ،،،،،  متوديش نفسك ف داهيه،،،،، سيبه عشان خاطري 


زين كان مستفز وعمال يضحك،،،،،، 

ومراد عمال يضربه ومش حاسس بنفسه 


شذى جابت سكينه من المطبخ وحطتها علي اديها عند الوريد وقالت 

لو مسبتوش يامراد انا هموت نفسي 

،،،،، بقولك سيبه ده زين الحريرييبقى  ابن عمي 


مراد سابه وبعد عنه شويه وزين 

فضل يتسند على نفسه لحد مامشي 

من البيت 


مراد قال،،،،،،، ايه،،،،،،، ابن عمك 


شذى قالتله ايوا يامراد يبقى ابن عمي،،،،،، بس عمري ماحكتلك عنه قبل كدا،،،،  لاننا مقاطعنهم من سنين 

وابوه سرق ابويا ورمانا ف الشارع 

لما ابونا مات 

البيدج الاصليه الكاتبه صابرين علاء. 

مراد قال،،،،،،، كنتي عايزه تعرفي ماضيه صح،،،،،،، هو دا ماضيه،،، 

هو دا السبب ف دمار حياتي وبعدي عن اهلي،،،،،، هو 






دا اللي اغتصب اختي وضحك عليها لحد ما حملت منه وبعدين قتلها،،،،، هو دا اللي 






قدر يهدد اخويا ويخاليه يتناول عن قضيه  اختي ويتهاون ف حقها  ،،، 

هو دا سبب افلاس شركه ابويا 

وفهد اخويا اطر انه يسيب الكليه اللي بيحبها علشان يرجع يقوم الشركه على رجلها من تاني هو دا وابوه السبب ان ابويا يموت حسره على ماله وبنته هو دا اللي  دمار حياتي وحياه اخويا وقتل اسره سعيده من جواها  ياشذى 

فهمتي انا ليه مداري عليكي الماضي 

علشان مفهوش ولا حاجه حلوه 

وكله اسود،،،،،، 

ودلوقتي انا بقيت كتاب مفتوح قدامك،،،،، والقرار يرجعلك سلام 


شذى ندهت عليه وهو مردش وسابها وخرج وقفل الباب وراه 







فهد كان ف العربيه مع جهاد 

وحس بيهم وهم بيطلعو اسلحه من 

جمبهم بشويش 

فهد قال ل فاتن بالراحه 

سامحيني يافاتن وفتح الباب ورمى فاتن برا 


ومسك شال واحد فيهم ولفه على رقبه السواق ومسكه بإيد واحده 

وبدأ يضرب ف الباقي بإحتراف لحد ماكلهم اغم عليهم قال للسواق 

اقف،،،،،، بقولك اقف،،،،،، 


السواق وقف تحت تهديد السلاح 

وفهد سابه ونزل جري على فاتن 

قالها،،،،،،، فاتن،،،،،، انتي كويسه قومي 


فاتن قالتله اوعى ايدك هو انت ترميني من العربيه وجاي دلوقتي 

تمسك ايدي انت كدا عملت زي المثل اللي بيقول ف الوش مرايه وف القفا سيلايه،،،،،،،، 


فهد قالها هههههههه سيلايه،،،،،، ياحجه

ربنا مايحكمك على ولايا،،،،،،،،،،، 


قولتله لا انسى خفه الدم دي بتاعتي انا،،،،، متحاولش،،،،، انا اي حد بينافسني بيخسر وش 

بس قولي بقى اي حركات ذا روك دي اتعلمتها فين،،،،،، دا انا فكرتك ظابط،،،،،،،، وانت زي القمر كدا طول بعرض وعضلات جون ابريهام 


قالي مين،،،،،،،، 


قولتله جون ابريهام،،،،، الهندي،،،، 


فهد قالي لا انا مش بحب الهندي 


قولتله ولا التركي،،،،،،،،

بس احنا هنروح فين كدا ياسطا 

واحنا متشحورين كدا  


فهد وقف متسمر شويه وبعدها وقع 

على الارض 

وانا قولت يالهوي 

تعبان،،،،،،،، 



  👇لقراة باقي الفصول اضغط هنا

 🌹 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

🍁🍁🍁🍁مرحبا بكم. ضيوفنا الكرام 
هنا نقدم لكم كل. ما هوا حصري وجديد
اترك ١٠ تعليقات ليصلك. الفصل الجديد فور نشره

عندنا  ستجد كل. ما هوا جديد حصري. ورومانسى وشيق فقط ابحث من جوجل  باسم المدوانة .

    وايضاء. اشتركو على

 قناتنا        علي التليجرام من هنا

ليصلك اشعار بكل. ما هوه جديد من اللينك الظاهر امامك

  🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

                        الفصل الثامن من هنا


تعليقات