
رواية ملك الصقر الجزء الثاني الفصل الثاني والعشرون 22 والثالث والعشرون 23 بقلم بسنت شريف
الحلقه_ال22
يونس.....ينفع يعني تخلي شكلي زباله كدا قدام الناس
جويرية.....روح للي بتهزر وتضحك معاهم وانت مش ليك دعوه بيا تاني
يونس...... بعيد عن مش ليك ديه بس انا مقدرش ابعد عنك وهما بيكلموني وانا برد عليهم مش اكتر
جويرية.....انت ذيك ذيهم
يونس.....ذي مين
جويرية......الطيارين كلكم مش متربين
يونس....نعم بتقولي اي
جويريه....في اي دا هما مش انت
يونس....انتي قولتي انا
جويرية....انا امتي محصلش
يونس.....لاقولتي ولازم يكون في عقاب وعقابك هو ان اجهزي عشان كمان اسبوع خطوبتنا وكتب كتابنا
جويرية....انا مش مواقفه خليك مع البنات دول
يونس ضحك.....يابنتي دول زمايلي مش اكتر
جويرية....بجد يعني اهزر مع ولاد معايا في كليه عادي وقول زمايلي
يونس ....اعمليها عشان اقطعلك رقبتك الحلوه دي
جويرية....اشمعنا انت عشان راجل يعني
يونس.....اكيد
جويرية.....البنت ذي الولد انت بتضايق اما اقف مع ولد عشان رجولتك ماتنفعش وانا اي معنديش دم يعني
يونس.....انا بغيرعليكي من اي حاجه ومن اي حد بيكلمك مهما كان مين انتي بتغيري بقي
جويرية ....اكيد طبعا و
يونس ابتسم ....واي كملي
جويرية ....انت رخم وانا مش بكلمك روح شوف البنات دي ومتكلمش معايا
يونس بص بعيد.كان الشخص اللي كلمه وصل ومعاه بوكيه ورد ضخم جدا وجواه شوكليت كتير وطالع منه بلونه هيليوم مكتوب عليها sorry
+
(دا البوكيه بس عشان عجبني الصراحه😂😂 الشوكليت والبلالين تخيلوهم انت بقي🤭)

يونس اخده من الولد ورجع وادمه ليها.....عارف انك زعلتي بس صدقيني انا مفيش بيني وبين اي واحده حاجه انا قلبي معاكي انتي وبس و مفيش واحده في دنيا تقدر تاخد مكانك انتي اجمل واحده في عيني بحبك ياوردتي
جويريه بصاله وبتضحك وفرحانه بكلامه وبالورد
جويريه....انت كلامك حلو اوي
يونس .....انتي اللي حلوه اووي واي كلام مش يكفيكي
مليكه......يونس دا رومانسي اووي
عمر .....اووي اخوكي دا مصيبه
عامر.....دا ضحك علي بت وكل بعقلها حلاوه وانا اللي كنت فاكر انها هتربيه دا اي دا
عمر....انا شاهد وبالمكسرات كمان
مليكه.....حرام عليكم دا كفايه الورد اللي يجنن دا
عامر.....ورد اي انتي هبله ياماما
مليكه.....انت مش رومانسي خالص
عمر ....رومانسي بس ياهبله
عامر راح ليونس. ....دا بجد
جويريه....عامر انت هنا
عامر ....لا هناك ...جبار يالا لابجد
يونس غمزلو.....عيب عليك
عمرهمس في اذن يونس .....انت لازم تعلمني كيفيه الاقناع دي
يونس .....اخرس خالص و حسابك معايا بس اما نروح
عمر.....الله وانا مالي يالمبي انت اللي شقي
يونس ....ولا
عمر...ًيالا ياجدعان ملك هانم عزمانا علي والعيله كلها هناك يالا
عامرحط ايده علي رقبه يونس......صاحبي وكل حاجه بس دماغك دي
يونس غمزلو.....اتعلمو بقي .....اسبقو انتم وانا ثواني وجاي تجالي معايا ياجوري
عامر.....رايح فين
يونس......في شويه اجراءات هخلصها واجي وراكم
عامر.....عارف جويريه معاك ليه
يونس.....عادي يا لا سلام
مليكه......طيب هاتي الورد دا اخليه معايا
يونس شال البلونه .....خودي دي واستنوني في العربيه خمس دقائق وجاي ومسك ايد جوري ومشي
عمر......هو في اي
عامر ضحك علي صاحبه واتاكد انه فعلا بيحب اخته
عمر.....الضحكه دي وراها حاجه
عامر..... يونس واخدها للبنات عشان يعرفها انه مجرد كلام وهو مفيش بينهم حاجه ويثبت للكل انه بيحبها فهمت
عمر.....طيب ولي شال البلونه
عامر.....عشان ياناصح مايبينش انها اضايقت
عمر.....اي يا عم الدماغ دي
عامر ....شوفت بقي
يونس فعلا اخد جوري ودخل بيها مكتب شخص وكان فيه المضيفات اللب معاه واستغربو وجود جويريه ويونس مضي وتمم الاجراءات ورجع تاني
ليهم كان الكل متجمع
رائد......اي الاخبار
صقر....لسه وانا مش مستعجل عشان عارف اني هوصل ليه لكن بعد مده
رائد....تمام
صقر.....اي ياعدي سرحان ف اي
عدي......لاعادي يا حبيبي مفيش حاجه
عز......يا عم انا اللي ابوك بس حاسس ان في خطأ هنا وانه هو اللي ابوك
عدي ضحك......هو الاب الروحي ومثلي الاعلي
عز....ابني مش مقتنع اني عقيد في المخابرات
صقر ضحك....واضح كدا
ملايكا دخلت وسلمت عليهم ووقفت عن صقر وقعدت قدمه علي ارض ....اسفه عارفه اني بغلط بس صدقني انا مش بيبقي قصدي ازعلك انا بس حابه اثبت نفسي ذيك لكن انا عمري ماهراجع قرار حضرتك اخدته اتمني انك تسامحني واوعدك انها مش هتقرر تاني
صقر ....حصل خير ياحبيبتي
ملايكا.....يعني انت مش زعلان
صقر.....انتي كبيره كفايه عشان تعرفي اللي بتقوليه دا يزعل ولا لا
ملايكا بصتله بأسي ....و عارفه بارضو ان ابوصقور مايزعلش من ملكوته حبيبته صح
صقر ابتسم.....صح
ملايكا حضانته...اسفه واوعدك مش هتتكرر تاني واوامرك كلها هتتنفذ
صقر......تمام
ملايكا بصت لعدي وابتسمت
صقر همس لعدي ....عرفت تقنعها بحاجه انا دايما بفشل فيها وانا معترف بده ومش عارف تقنعها بيك كاعدي
عدي.....دا شئ ودا شئ تاني بس ادعيلي بقي
صقر .....ربنا معاك
عدي....يامسهل
يوسف.....ياملككككككك انا جعان
صقر بص عند الباب كان جاسر وكندا وواولادهم وصلو
صقر.....يابني ملك بتلعب معاك
ملك جت مبتسمه....من عنيا دقايق ويكون جاهز ياروح ملك
صقر.....والله مين دا اللي بتكلميه
ملك .....يوسف
يوسف غمزلو ولسه رايح يحضن ملك كان صقر سبقه وزقه بعيد
يوسف....اي بس دا في اي
صقر......ممنوع ياحبيبي
يوسف.....دي عمتي من حقي كامواطن احضنها
عمر دخل....انا كابنها عمري ماحضنتها انت عبيط يا عم
صقر.....بتقول حاجه يا عمر
عمر.....خالص يا كبير انا لسه مش موصلتش اصلا
يونس......اي الخفه دي ياواد
ملك.....واو حلو الورد دا زوقك حلو يايونس عامل ذي بباك ربنا يسعدكم يا حبيبي
عمر ضحك بصوت عالي والكل استغربه
يونس .....اسف يابابا وضرب عمر بالبوكس ووقعه علي ارض وكمل ضرب فيه
صقر.....يونس ابعد عن اخوك اي اللي بتعمله دا
يونس.....اهدا انت بس مش عارف هوعمل اي
عمر ...الحقني يا بابا يونس هيقتلني ياعالم حد.يشيل الطور دا
يونس....طور يازباله
ملك.....خلاص يايونس ابعد عن اخوك
يونس بعد عنه وملك قومت عمر
عمر.....شوفتي ياملك عمل اي في ابنك بهدلني خالص شايفه
ملك بحزن .....معلش يا حبيبي تعالي اعملك كمدات كدا يايونس اخص عليك تعمل في اخوك الصغير كدا
عمر......قوليلو ياماما.
يونس بغيظ.....انتي ماتعرفيش هو عمل اي
عمر ....قول انا عملت اي اتكلم صح ياجدعان لو انا غلطت قول عملت اي وانا هعتزر صح يابابا
صقر شك فيه انه عمل مصيبه ....صح في اي ياونس عمل اي
يونس بصله واتغاظ منه اكتر
عمر......ماتكلم انت مكسوف
يونس.....ولاااااا
عمر .....الله في اي
صقر......ماتكلم عمل اي
يونس ......مفيش حاجه انا طالع
صقر بس لعمر....شكلك عملت مصيبه
عمر .....انا دا انا ملاك صح ياملوكتي
ملك......لا مش صح انت شكلك عملت حاجه
عمر......انا دايما مظلوم
الوقت عدي ليهم واكلو ومش بيخلص من هزر عمر وكلامه اللي بيضحك الكل
جاسر.....عملت اي في الي كلمتك في
صقر......اطمن ماتقلقش شهاب كويس،والواد كمان بس هولعبي حبتين مش اكتر
جاسر.....لعبي اذاي .
صقر.....ذي اي شاب في سنه سهر وبنات
جاسر.....طيب انت شايف اي
صقر.....اناشايف تسال مكه وتقعد تتكلم معاه الاول هوواهله وتفهم هوعايز اي وبعدين حدد
جاسر ....تمام
جويريه....هو يونس راح فين
مليكه....مش عارفه كان هنا لسه وبعد مده ظهر يونس
يونس .....اي الاخبار ياجماعه
صقر....انت اختفيت في كدا
يونس.....كان معايا تليفون مهم ....عندي ليكو مفجاءه قدمها ربع ساعه
علي.....دي فزوه دي
يونس ....حاجه ذي كدا المهم استعدو
صقر.....في اي يايونس
يونس.....اصبرو ياجماعه وهتعرفو
ملك.....انت رخم اووي يايونس
يونس.....كدا ياموكا
ملك....اه
وبعد ربع ساعه جرس الباب رن
يونس .....اهي وصلت
الكل عنده فضول يعرف مين اللي جاي واتفجئو بوليد وامل ودهب وجوزها
ورحبو بيهم بحراره لانهم كانو وحشنهم اووي
صقر.....انت عرفت اذاي انهم جاين
دهب....انا ياعمو اللي قولتله وكنت متفقه معاه انه هوالي هيجي يجبنا من هناك
يونس.....غصب عني والله معرفتش ابدل الرحالات
وليد. ..ولا يهمك يا حبيبي
يونس ....احم بمأن الكل متجمع ف خطوبتي انا والقمر اللي هناك دي الاسبوع اللي جاي وكلكم معزومين ياشباب
وليد. ....علي بركه ربنا يوفقم يا حبيبي ويفرحكم
يونس....حبيبي
دهب....مبروك ياعسل وقامت تحضنه بس اسكت يايونس المضيفات كانو مهتمين بينا اووي وكان في بنت ملونه كدا كانت اي كل شويه تيجي تجبلنا حاجات من وفت ما كلمتها ووصتها عليا واضح انهابت...
يونس .....روحي اقعدي جنب جوزك
دهب....في اي عايزه اكملك بس دي كانت بتقولي انك وس
يونس .....روحي يادهب انا غلطان اني رجعتك محمد خد مراتك وامشي ومعاها البت اللي مش معروف ليها اسم دي
دهب ....وماله اسم بنتي انشاء الله
يونس ....اي شاهيستا اي دا معناه اي بذمتك
محمد.....انا عن نفسي كنت معترض بس هي صممت عشان يكون مناسب مع الجنسيه الامريكه اي العلاقه بقي الله اعلم
يونس....دا بجد
جويريه.....في اي يايونس ماتسيبها تكمل احكي يا حبيبتي خلينا نعرف انجازات كابتن يونس
يونس مسح وشه....منك لله يا شيخه
دهب .....هو انا عكيت الدنيا
جويريه.....لا خالص ياحبيبتي كملي
دهب.....بس البنت جميله اوي يايونس ومعج
يونس ...وبعدين بقي في اي يادهب خلصنا
عمر....خلاص يادهب هدبسي الواد.في بوكيه ورد تاني فاضي هو
جويريه ....انا عارفه ان يونس بيحبني انا وبس ومتاكده من دا
يونس ....قلبي
عمر....ياعيني علي رومانسيه هو اي ليه روميو والبنات كلها بتحبه بس هو مش بيعمل حاجه
عامر ....انا قولت كل بعقلها حلاوه محدش صدقني
عمر ....اتفق
يونس....غور يالا من هنا
عدي اليوم علي كل وكل واحد في حياته
عمر راح السنتر وقابل صحابه وعينه علي بنت
سيف .....اول واحده تشغل بالك
عمر.....مين دي
سيف غمزلو .....مش عارف
عمر .....انا رايح اجيب عصير وخليك في تخاريفك دي
عمر راح يشتري عصير وسمع حد بيكلمه
.... ...Excuse me
+
عمر ....افندم
.....please help me
عمر ..... Sure
...... انا ايز اصير (انا عايزه عصير)
عمر ابتسم....اوكي
......سوري بس بس انا مش ارف ااوله وهو يضهك
عمر.....ولا يهمك
عمر جبلها العصير اللي هيا عيزاه واده ليها اتفضلي
.....ميرسي كتير
عمر....العفو ولواحتاجتي حاجه قولي لي
.....sure مش تضايقي
عمر....تضايقي ....لا
....friends
عمر .... friends
...... My name Angaly
عمر.....عمر
انجالي .....اوكي
عمر......يا لا عشان مستر ابتدا
انجالي .....اوك
عمر فضل مع انجالي طول اليوم وحاول انه يفهمها حاجات كتير هتساعدها في التعامل مع الناس وبعد كدا كل واحد فيهم روح
عمر دخل البيت كان يونس قاعد
عمر.....مساء الخير
يونس....اهلا
عمر...اي المقابله دي
يونس.....اخرس
عمر....هو مفيش حد هنا
يونس.....لا
عمر لسه هيتكلم موبايله رن .....ايوه انجالي وصلتي اوكي اه المعاد بكرا ساعه 2 خلاص تمام باي
يونس مسكه من هدومه.....مين انجالي دي ياض واي حكايتها
عمر.....في اي ياجدع دي زميلتي
يونس......ياحنين زميلتك علي بابا
عمر.....دايما ظالمني وانا ملاك
يونس....مين ياض البت دي انجز
عمر..... زميلتي يا عم في اي
يونس.....ماشي ياعمر هعدهالك بس اسمها مش غريب شويه
عمر....اه مهي مش مصريه
يونس.....ياراجل وجنسيتها اي
عمر.....روسيه
يونس.....احلف
عمر.....انا طالع انام تصبح علي خير
يونس.....ماشي ياعمر انا هوريك
عدت الايام عليهم وكل واحد مشغول في حياته وبيحضرو لفرح ورتبو كل حاجه وكان فرح جميل اووي ومع تصميم يونس كتبو الكتاب كمان
يونس....وبقيتي مراتي ياوردتي
جويريه ابتسمت ...
عامر.....مبروك ياعم
يونس غمزلو ....عقبالك
عامر.....هانت خلاص
عامر ....مبروك يا حبيبتي ولسه هيحضنها
يونس....انت بتعمل اي ممنوع يابا
عامر تجاهل كلامه وحضانها وبارك ليها وسابهم
عمر كان مشغول بانجالي خايف انها تتوه وفرح اما اتصلت بيه ف راح ليها
عمر.....كنت خايف تتوهي
انجالي.....الشوفير كان بيكلم انجليش كويس
عمر ....طيب كويس تعالي اعرفك علي ماما وبابا
انجالي .....اوكي
عمر اخدها وراح عند صقر وملك
عمر.....بابا اعرفك علي زميلتي
صقر بصلها وحس ان شكلها مش غريب عليه وانه شافها قبل كدا بس مش فاكر فين ....اهلا
انجالي اتوترت من نظرت صقر ليها....ااهلا اونكل
ملك....ياروحي مين القمر دي
عمر....اي ياموكا في اي
ملك....اصلها جميله اوي
انجالي....ميرسي انتي اكمل
صقر....هي مش عربيه
عمر.....لا روسيه
صقر....اممم
يونس كان واقف مع عامر وعدي
يونس.....يانهارك اسود ياعمر
عامر.....اي البت دي اخوك جايبها منين
عدي .....دي البت بتتور
يونس....البجح بيعرفها علي ابوه وامه
عدي استغرب تعابير وش صقر
ملايكا.....بتنمو علي مين
يونس....مين البت اللي مع اخوكي دي
ملايكا....مش عارفه
ملايكا لاحظت ان عدي مركز اووي افتكرت انه مركز مع البنت
ملايكا مشيت متعصبه منه وخبطته
عدي ....اي
ملايكا....مش تفتح
عدي.....هوالمفروض انتي اللي تفتحي انتي اللي خبطه فيا
ملايكا.....انت اللي سرحان مش عارفه ف اي
عدي..... اه وصقر بيه ما لو
ملايكا.....ما لو
عدي.....بوصي نظراته للبنت اللي مع عمر
ملايكا......نعمممم قصدك اي انت اتجنننت دا صقر
عدي......شششششش اي البكابورت دا ابوكي مش بص لبنت وهوصغيرهيبوص دلوقتي ولوعيله مش قصدي كدا ابوكي حاليا حطيتها تحت جهاز المخابرات
ملايكا .لحظت فعلا نظارات صقر للبنت واستغربت ....هو في اي
عدي....مش عارف بس في حاجه غلط
ملايكا.....تعالي نروح طيب نشوف اي الموضوع
عدي....لا بلاش بعدين
صقر كان كل تركيزه يفتكر شافها فين قبل كدا بس مش قادر يفتكر
عمر ....اسيبكم بقي تعالي ياانجالي
صقر كان متابعهم بعنيه
جاسر.... مبروك ياصقر
صقر ....الله يبارك فيك يا حبيبي عقبال ولادك
جاسر. ..يامسهل
صقر....كلمت الولد
جاسر....هوجيه المسشتفي النهارده كنت سايبه شويه وحددت معاد يجي هو وبباه
صقر ....خير انشااء الله
جاسر ....صقر في اي مالك
صقر.....لاياحبيبي مفيش حاجه
الفرح خلص بس صقر تفكيره مش بيقف هيتجنن ويعرف شافها فين ليه شكلها مش غريب عليه ولكن مخه مش سعفه يفتكر
اليوم عدي عليهم وتاني يوم زياد راح هو والده وولدته لجاسر ورحب بيهم جداا
جاسر ....اهلا نورتم
شهاب.... شكرا
جاسر....عامل اي يازياد
زياد....الحمدلله ياعمي
زياد بص لابوه عشان يتكلم
شهاب....طبعا حضرتك عارف احنا جاين ليه وانا بوعدك ان زياد هيحافظ عليها ولا عمره في يوم هيزعلها
جاسر.....وانا مش عايز غير كدا
زياد....انا بوعدك ياعمي اني عمري مازعلها ابدا
جاسر....ربنا يسعدكم يابني
زياد.....متشكر ....طيب اي نقرا الفاتحه بقيي ولا اي
جاسر....تمام
مكه واقفه بعيد ومبسوطه اووي
كندا.....واقفه كدا ليه تعالي عشان تسلمي عليهم
مكه.....انا مكسوفه اووي يامامي
كندا....تعالي يا حبيبتي
مكه خرجت مع مماتها وسلمت عليهم
شهاب....مشاء الله اي القمر دا
رجاء....يا حياتي جميله اوي يازياد عرفت تختار
مكه....ميرسي ياطنط

قضو وقت مع بعض بيتكلمو قي حاجات كتير ويوسف وزياد قامو يتكلمو بعيد عنهم
مكه قامت عشان تجيب عصير ليهم ولاحظت وسمعت صوت استلام رساله لموبايل مسكته عشان تعرف موبايل مين واتفجئت باللي مكتوب فيها
((((((زياد انت اتجننت دا كان مجرد رهان عشان الكل فاكر انها متكبره ومش بتكلم حد انت نسيت ولا اي لكن جواز انت بتستعبط جواز اي هو انت بتاع جواز يالا زياد هي ماتستهلش كدا بلاش تجرحها وتفضحها انا عارف انت ناوي علي اي بس مش مكه من بنات اللي انت تعرفهم)))))
مكه كانت بتقرا الكلام ودموعها نازله مش قادره تصدق الكلام يعني اي هي كانت رهان وفجاه وقعت في الارض
رواية ملك الصقر
الجزء الثاني
الحلقه_ال23
يوسف وزياد قاعدين مع بعض في اوضه بيتكلمو
يوسف.....بس انت طلعت خبير،في الكمبيوتر
زياد....انا بحب الكمبيوتر جدا وبحب اعرف عنه حاجات كتير
يوسف ... طيب وليه مش درس كمبيوتر
زياد...اولا انا بفهم فيه كويسه جدا وباخد كورسات باستمرار بس مش حابب ادرسه ومجالي مش وحش
يوسف.....اه بتقبض بالدولار
زياد ضحك .....مش بالظبط يعني بس هي ليها مستقبل كويس
يوسف......امممم ....واشمعنا مكه بقي
زياد....نعم
يوسف ....سؤالي مش مفهوم هعيده تاني انت معيد في الجامعه بتشوف بنات ماتتعدش مامتك كانت عارضه ازياء يعني كل اللي تعرفهم ملكات جمال اشمعنا اختي بالاضافه ان انتم من طبقه المخمليه ذي مابيقولو يعني قدامك بنات اشكال والالوان
زياد.....عشان هي الوحيده اللي حبيتها
يوسف.....والحب سبب .
زياد .....اكيد مكه مختلفه عن اي بنت انا عرفتها ف حياتي يايوسف انا اتعملت مع بنات كتير لكن مكه غير الكل فيها نقاء انا مقبلتوش قبل كدا ودا اللي جزبني ليها
يوسف بص في عنيه بيكتشف صدق.كلامه .....بس صدقني لو في يوم فكرت تزعلها هوريك اللي عمرك ماشوفته فاهم
زياد ابتسم .....صدقني انا مقدرش ازعلها
يوسف... طيب يالا نخرج
مكه كانت خارجه من المطبخ وسمعت صوت استلام رساله لموبايل مسكته عشان تعرف موبايل مين واتفجئت باللي مكتوب فيها
((((((زياد انت اتجننت دا كان مجرد رهان عشان الكل فاكر انها متكبره ومش بتكلم حد انت نسيت ولا اي لكن جواز انت بتستعبط جواز اي هو انت بتاع جواز يالا زياد هي ماتستهلش كدا بلاش تجرحها وتفضحها انا عارف انت ناوي علي اي بس مش مكه من بنات اللي انت تعرفهم)))))
مكه كانت بتقرا الكلام ودموعها نازله مش قادره تصدق الكلام يعني اي هي كانت رهان وفجاه وقعت في الارض
يوسف خرج هووزياد واتصدمو ان مكه واقعه في الارض جريو عليها
يوسف بقلق .....مكه فيه اي مالك يامكه بابا ماما تعالو بسرعه
كلهم خرجو بسرعه
جاسر....مالها في اي
يوسف....مش عارف يابابا انا خرجت لقيتها واقعه
زياد. ....طيب ننقلها المستشفي ولااي
جاسر.....يوسف شيلها معايا ندخلها اوضتها
يوسف شالها ودخلها اوضتها وجاسر كشف عليها مفيش فيها اي حاجه حاول يفوقها كتير مش بتفوق .كندا بخوف.....في اي ياجاسر
جاسر.....مش عارف مفيش سبب لاغمائها وهي رافضه.تفوق
يوسف.....يعني اي كلام
جاسر ...ًانا هنقلها المستشفي حالا وسعو
زياد متابع كلامهم برعب وخايف عليها اووي
رجاء. ....اهدو ماتقلقوش ان شاءالله هتكون كويسه
كندا .....يارب
دقايق والاسعاف كانت وصلو واخدوها المستشفي وجاسر طلب دكتوره تدخلها
يوسف.....بابا هو انت شاكك في حاجه في اي طمني
جاسر لسه هيرد موبايله رن برقم صقر.
جاسر.....الو ياصقر
صقر.....اي الاخبار طمني
جاسر.....لنا في المستشفي بمكه
صقر.....اي اذاي هي كويسه مالها
جاسر.....مش عارف ياصقر
صقر.....انا جايلك حالا سلام
صقر خرج من مكتبه وراح المستشفي
الدكتوره خرجت وجريو عليها
جاسر.....طمنيني بنتي مالها
الدكتوره.....عندها صدمه عصبيه
جاسر....صدمه اذاي ولي كانت رافضه تفوق
الدكتوره....واضح انها اتعرضت لموقف اكبر من قوه تحملها ف مش قدرت تتحمله عشان كدا رافضه الواقع اللي هي عيشاه
كندا.....طيب هي عامله اي دلوقتي
الدكتوره ....هي فاقت بس ساكته مش بتكلم خالص
زياد....طيب ينفع اشوفها
الدكتورة...اه بس ياريت ماتضغطوش عليها هي حبت تتكلم تمام رفضت الكلام خلاص خليكم جنبها لانها محتاجه تحس بالامان معاكم
جاسر....ماشي
كلهم واقفين مش فاهمين حاجه واي اللي وصلها لكدا هي كانت كويسه اي اللي حصل
+
تستمر القصة أدناه
صقر وصل كان واقفين لسه
صقر......في اي ياجاسر مالها مكه
جاسر بتوهان ....عنده صدمه عصبيه
صقر.....نعم دا اذاي
جاسر......مش عارف
صقر عينه تلقائي جت علي زياد عشان يعرف اذا كان بسببه ولالاء بس شاف انه حزين عليها
شهاب .....صقر بيه انا مش مصدق حضرتك قريبهم
صقر....اذيك ياشهاب
يوسف..... يالا عشان ندخل لمكه
دخلو كلهم وكانت مكه بصه في الارض وبتعيط
جاسر قعد.جنبها وخدها فحضنه .....مالك ياحبيبتي فيكي اي اي اللي حصلك
مكه مش بترد بتعيط بس
زياد.....مكه مالك ياحبيبتي فيكي اي
مكه سمعت بصتله وصرخت .....اطلع باره مش عايزه شوفك اطلع باره انت كداب كداب اطلع باره طلعو باره يا يوسف مش عايزه اشوفه اطلعووووه باره
جاسر.....اهدي اهدي ياحبيبتي
يوسف.....حاضر حاضر ومسك زياد من ايده وخرجه باره وزياد مش فاهم اي سبب انفعالها
يوسف خرج بيه ....انت عملت ليها اي انطق
زياد.....والله ما عملت حاجه انا كنت معاك معرفش حاجه
يوسف بصوت عالي .....والحاله اللي هي فيها دي بسبب اي رد اول ماشفاتك انهارت ليه
زياد....صدقني معرفش انا مصدوم ومش فاهم في اي
يوسف.....اقسم بالله لوطلعت انت اللي وراها ماهرحمك يازياد فاهم باره
زياد....طيب اطمن عليها و
يوسف.....انسي انك تلمحها حتي وصدقني لوفضلت هنا اكتر من كدا انت اللي هتندم
زياد ....اللي تعمله اعمله انا هدخل واكلم معاها عايز افهم اي سر وصلها للحاله دي
يوسف طلع مسدسه وشد الاجزاء.......انت لواتحركت خطوه ودخلت عندها هفرغ دا كله ف دماغك
شهاب.....يوسف اهدا هو عايز يطمن عليها مش اكتر
يوسف.....خد.ابنك وامشي من هنا عشان لو لمحته في المستشفي تاني هخرجه جثه وسابهم ودخل لمكه
شهاب اخد ابنه ومشي وتفكير زياد مش بيقف وهيتجنن ويعرف اي سبب زعل مكه منه وانها توصل للحاله دي
الايام بتعدي وحاله مكه بتسوء طول الوقت نايمه مش بتفوق رافضه الخروج للواقع ودا مخلي الكل هيتجنن لانهم مش عارفين اي سبب
يوسف قاعد في شقه بيفكر وسمع خبط علي باب قام فتح
يوسف.....تعالي ياعدي
عدي.....اي يا عم مختفي فين كدا
يوسف....عادي
عدي....مكه عامله اي دلوقتي
يوسف....حالتها بتسوء ياعدي ومش عارفين توصل لحاجه ولاقادرين نخرجها
عدي.....طيب انت اتكلمت مع زياد
يوسف....دا اللغز اللي انا مش فاهمه
عدي. ...اذاي
يوسف.....زياد كان معايا وهي كانت موافقه علي جواز اي علاقه زياد ولي تنهار كدا
عدي.....يمكن كان يعرف واحده وهي اللي بعتت ليها حاجه ومكه رقيقه اووي ماتحملتش الصدمه
يوسف ....تفتكر
عدي.....مجرد تخمين هوموبايلها فين
يوسف....مش عارف بس ليه
عدي......قوم دور عليه وانا هدور معاك
يوسف وعدي قامو يدورو وعدي شاف موبايل واقع علي ارض
يوسف...اهو بس مش عارف اللوك بتاعه
عدي.....اما دا موبايل مين
يوسف....اي دا مش عارف
عدي فتحه كانت صوره زياد عليه
يوسف..... موبايل زياد
عدي دخل كود وفتح الموبايل
يوسف.....دا اذاي دا
عدي ....اخرس
عدي فتح الموبايل وكان علي رساله لؤي لزياد واتصدم من اللي مكتوب
يوسف.....في واخد منه الموبايل
يوسف.....دا نا هطلعه روخه ف ايدي
عدي .....يابني اهدا بس وفكر بالعقل
يوسف زقه....عقل اي اختي انا رهان يلعبو بيه وحياه اني ماهسيبه وسابه وجري وعدي وراه بيحاول يوقفه لكن يوسف كان اسرع منه
عدي بيجري وراه بالعربيه بس سرعه يوسف كانت عاليه اوي عدي اتصل يونس يمكن يكون قريب منهم ودقايق ورد
يونس .....اي ياصاحبي
عدي ...انت فين
يونس....انا في ##لي
عدي.....بوص انت حاول تيجي عشان توقف يوسف
يونس.....اوقف يوسف انا مش فاهم حاجه هو فين يوسف
عدي......يونس انجز مفيش.وقت حاول توقفه عشان ممكن يعمل كارثه
يونس.....طيب طيب انتم فين دلوقتي
عدي .....يوسف في###وانا وراه اهو
يونس.....طيب طيب انا داخل عليه اهو هحاول اوقفه
عدي....تمام
يونس اتصل بيوسف كتير لكن مش بيرد ووقف ولمحه جاي عليه ف مشي وراه وعدي وراهم ووقفو
يونس ....اي يابني انت رايح فين
يوسف.....ابعد.عن وشي يايونس
يونس .....ماتقف في اي يابني
عدي.....يوسف اهدا وكل حاجه هتتحل
يوسف....حل اي وزفت اي
عدي....يابني اعقل بقي
يونس واقف مش فاهم في اي ويوسف زقهم ودخل خبط علي باب بكل قوته وفي بنت فتحت الباب وهم وراه بيحاولو يوقفوه
يوسف دخل وكان بينادي علي زياد
شهاب....في اي يا يوسف
يوسف.....ابنك فين
رجاء....يوسف في اي
زياد نزل من اوضته علي صوت يوسف
زياد....في اي يا يوسف
يوسف شافه هجم عليه وضربه بكل قوته
وعدي ويونس بيحاولو يبعدهم عن بعض لكن مش قادرين علي يوسف
يوسف بيضربه وبيشتمه بافظع الالفاظ.....انت تضحك علي اختي انا انا اختي رهان يازباله
يونس وعدي بعدو يوسف
تستمر القصة أدناه
شهاب....في يايوسف فهمني انا مش فاهم حاجه رهان اي اللي بتتكلم عليه
يوسف.....ابنك القزر اللي واقف اللي ميعرفش حاجه حاجه عن رجوله بيرهان مع صاحبه الزباله علي اختي مقابل عربيه يازباله اقسم بالله مهسيبك وهندمك علي تفكيرك دا
يونس.....انت عملت كدا انطق
زياد وطي راسه ومردش
يونس. .. انطق رد عليا
زياد....انت فاهم الموضوع غلط صدقني
يونس مسكه من رقبته وزعق فيه ....غلط اييييييييه انت اذاي اصلا تفكر فيها كدا
زياد.....اسف والله انا فعلا عملت كدا بس حبيتها والله حبيتها
يونس.....انت تنساها خالص واوعي تفتكر انك هتشوف خايلها حتي ولو لمحتك في مكان عتكون نهايتك
رجاء....في اي انتم داخلين تهددونا في بيتنا
يونس ....مش انا اللي هدد مش ابن صقر المنشاوي اللي يهدد انا بنفذ وبس واسالي جوزك عليه يالا يا يوسف
شهاب خاف علي ابنه من اللي جاي
+
شهاب .....انت اتجننت هي وصلت لكدا انا ربيتك علي كدا بتلعب ببنات ناس يازياد
زياد......يابابا الموضوع مش ذي ما حضرتك فاكر
شهاب.....فاكر اي ومش فاكر. اي انت عارف انت داخل علي دا قريب صقر المنشاوي دا لو ادخل هيودينا كلنا ف ستين داهيه
انت شوفت اخوها بس عمل اي اي امال ابوها هيعمل اي
رجأء ......انت مكبر الموضوع اووي علي فكره خلاص حصل خير خلاص كان مشروع خطوبه وفشل خلاص
شهاب......خلص قولي ربنا يستر علي ابنك من اللي جاي
زياد....انا مستعد منهم لاي حاجه بس محدش يبعد مكه عني
شهاب......دا لو لمحتها بس هتكون نهايتك ابعد عنها يازياد وانساها لانها عمرها ماهتكون ليك
زياد.....لا لا لا انا هتجوزها انا غلطت والكل بيغلط يابابا
شهاب.....انا قولت اللي عندي
خرجو الاتلاته ونار يوسف مهمدتش
عدي....لاجت ليك عشان تهديه خربتها اكتر
يونس ....انا مسكت نفسي بالعافيه
يوسف .....انا مش هسيبه الزفت ولاصاحبه الكلب التاني دا
عدي.....اهدي ياوحش
يوسف....هوبرودك دا هيجنني
يونس.....صح انت بتفكر ف اي
عدي.....انا خالص
يونس .....اممممم بتفكر ف اي
عدي.......هتعرف بعدين
جويريه عرفت اللي حصل لمكه وراحت ليها هي ومليكه
جويريه .....هي مالها ياطنط اي اللي حصل
مليكه....هي عامله اي ياطنط
كندا ....مش عارفه يا بنات هي علي طول نايمه واما بتصحي مش بتتكلم
جويريه....هي عامله اي طيب
كندا.....ذي ماهي ادخلو ليها يمكن تتكلم معاكو
جويريه ومكه دخلو الاوضه علي مكه كانت صحيه وبصه للسقف واول مالباب اتفتح عملت نفسها نايمه
جويريه....اممممم ميكي هانم عامله نفسها نايمه
مليكه....واضح انها بتلعب معانا صح ياميكي
مكه سمعت صوتهم قامت صحيت وحضانتهم جامد وعيطت
جويريه....في اي يا حبيبي اهدي بس مالك في اي
مكه......طلع كدا ياجوري كداب بيضحك عليا
مليكه .....بيضحك علييكي مين دا
مكه.....زياد
جويريه....ااذاي
مكه.حكتلها عن الرساله اللي اتبعتت وهي قرأتها
جويريه.....الحقير اذاي يعمل كدا دا اتجننن
مكه.عيطت من قلبها وجويريه طبطبت عليها
جويريه....اهدي بس كفايه عياط هوميستهلش دموعك دي
مليكه......الزباله دا حقير وواطي اوي
مكه......انا مش بعيط عشانه انا صعبان عليا نفسي اني كنت مجرد لعبه بيلعب بيها
جويريه......لا يا حبيبتي انتي مش لعبه هو اللي واطي فوقي ياميكي وانسي وابتدي من جديد وتخطيه
مكه بصتلها وعيطت
تستمر القصة أدناه
الايام عدت ويبقي الحال كما هو عليه من غير احداث جديده
صقر كان قاعد.ومعاه ملك
عمر.....ياصباح الفراوله
صقر.....اهلا
عمر.....تصدق بحس انك متبنيني ولاعشان الست كوباره دي خلفتني وانت في مهمه ف انا ابقي بلح
صقر.....عمر عايز اي
عمر......هو طلب
صقر.....خير
عمر .....هاخد درس هنا
ملك.....هنا فين ياعمر
عمر......في البيت هنا
ملك.....ماشي ياحبييبي عادي
صقر.....ومين هيكون معاك
عمر....انا وسيف وانجالي
صقر....امممممم هي مين انجالي دي ياعمر
عمر.....يعني اي
صقر.....بنت مين اهلها مين قاعده مع مين
عمر....اي يابوب هوتحقيق ولا اي
صقر.....عمر رد
عمر.....اخممممم هي روسيه واهلها عايشين هناك وهي عنا مع الداده بتاعتها
صقر.....واهلها مش معاها لي ولي نزلت مصر لوحدها
عمر بصله واستغرب كم الاسئله اللي ابوه بيسالها
ملك.....في اي ياصقر انت اول مره تسال كدا عن صحابهم كدا
عمر ....قوليلي ونبي بيشتغل ق
صقر.....عمر رد عليا
عمر.....هو في اي يا بابا
صقر.....رد.عليا
عمر.....انا معرفش بس اللي اعرفه ان اخوها نازل مصر قريب
صقر....ياريت معاملتك معاها تكون في حدود والدرس هيتاخد في الجاردن باره مفهوم
عمر.....نعم
صقر.....كلامي يتنفذ ويااما انت تتحمل نتيجه افعالك
عمر.....حاضر يابابا
صقر سابهم وقام وافكاره مش بتنتهي
عمر .....هو في اي مالو الجدع دا
ملك.....جدع اي ياجزمه انت وبعدين هوخايف عليك مش اكتر
عمر.....علي اساس اي بقي
ملك....اسمع كلام وانت ساكت
عمر.....اووووف
عمر طلع لبس وراح عشان عنده درس وقابل انجالي وكانت فرحانه
عمر.....اي الابتسامه دي خير
انجالي ....دانيال جاي النهارده
عمر.....مين دانيال دا
انجالي ....اهويا
عمر.....هي اخوكي مش اخوكي
انجالي...المهم جايه النهارده انا فرحانه
عمر.....يجي بسلامه ولواحتاجتي حاجه في المطار انا في الخدمه
انجالي.....بجد.
عمر ....طبعا انا اخويا طيار وابن خالي مهندس يعني اطمني دا غير اسم السيد الوالد
انجالي .....اوكاي تيجي معايا عمر طياره كمان ساعه
عمر .....اوكي وهكلم يونس باردو
انجالي......اوكي
عمر اتصل بيونس فعلا وكان قاعد مع صحابه
يونس......خير
عمر.....حبيبي عايزك ف خدمه
يونس....ارغي
عمر.....اخو انجالي جاي من سفر
يونس ....وانا مالي
عمر.....يونس بقي
يونس ....امممممم
عمر.....عشان خاطري
يونس .....لا
عمر.....وبعدين معاك يا عم
يونس......اسمه اي
عمر..... دانيال رونالدو
يونس......ماشي هكلمهم اياك يتمر
عمر......حبيبي
+
عمر راح مع انجالي المطار ويونس كلم الناس في المطار وخرج دانيال من المطار بكل سهوله
دانيال......شكرا كتير عمر
عمر......مفيش حاجه وحمدلله علي سلامتك
دانيال.....شكرا
انجالي .....واحشني كتير دانيال
دانيال....انتي اكتر حبيبي
الايام عدت علي كل عمر بيتقرب اكتر من عمر من انجالي واخوها
جويريه خارجه من المدرج زياد وقفها
زياد....انسه جويريه
جويريه ....نعم
زياد.....احممممم مكه كويسه طم
جويريه.....انت متنطقش اسمها تاني انت فاهم
زياد.....ياانسه افهميني انا
جويريه....مش هفهم ومش تتكلم معايا انت فاهم
يونس....جويريه انتي بتعملي اي
زياد بص ليونس وسكت
يونس.......بوص يابتاع انت لو اتعرضت ليها تاني هتزعل مني فاهم اتكل
زياد.....انت
يونس. ...كلامي انتهي واخد جويريه وخرج.من جامعه
جويريه.....هي ناس كدا اذاي يايونس اذاي يلعب بمشاعر حد
يونس....في ناس طبعها قزر
جويريه.....انا خايفه عليها من صدمه الموقف صعب اوي عليها
يونس......ماتقلقيش انشاء الله هتكون كويسه خليكي جنبها وهتكون كويسه
جويريه.....يارب يارب انا خايفه عليها
يونس. .....هي حاليا محتجاكي انتي ومليكه اكتر من اي وقت
جويريه.....حاضر
في السنتر انجالي واقفه وفي شباب جت تضايقها
انجالي....عيب كدا انتم متربين قليل
الشاب.....ههههههههههه جديده دي
انحالي .....عيب كدا انتم
شاب 2.....يخربيت جمالك
عمر جيه انا شافهم .....في اي انتم مين
الشاب...وانت مالك انت
عمر......مالي اه امال مال مين بس ابعد يا لا واتكل
الشاب....اتكل اهاوبدون مقدمات كان هيضرب عمر بس عمر تفادعا وضربهم واتخانقو مع بعض والناس اتلمت وبعدتهم عن بعض
عمر.....لوضايقتوها تاني مش هرحمكم
الشاب.....اللي انت عملته دا مش هيعدي علي خير وهتشوف
عمر ضحك.باستهتار وسابهم ومشي
انجالي....سوري ياعمر
عمر ....مفيش حاجه انتي كويسه
انجالي.....اه
عمر.....يالا عشان الدرس
دخلو وبعد مده خرجو وعمر خرج مع انجالي كالعاده وهما ماشين بيعدو الطريق وفجاه ظهرت عربيه خبطت عمر طيرته من علي ارض ووقع غرقان في دمه والناس كلها اتلمتت واللي خبطه اختفي في لمح البصر ذي ماظهر فجاه
انجالي.......عمر عمر اسعاف بسرعه
الاسعاف وصلت ف دقايق واخدت عمر واتصلو بصقر
صقر كان قاعد مع ملايكا ويوسف وعدي
صقر......تمام ياشباب و
وقطع كلامه صوت موبايله
صقر.....الو
الشخص.....صقر بيه المنشاوي
صقر....ايوه
الشخص.....ابن حضرتك عمر جيه المستشفي وخبطته عربيه في مستشفي ###
صقر حس انه اتشل مش قادر يستوعب اللي بيقولو ووقع الموبايل منه وهو بيحاول يجمع اللي اتقاله
اتاكد انك عامل متابعة ليا عشان تشوف با