رواية ملك الصقر الجزء الثاني الفصل الرابع والعشرون 24 والخامس والعشرون 25 بقلم بسنت شريف

         

رواية ملك الصقر الجزء الثاني الفصل الرابع والعشرون 24 والخامس والعشرون 25 بقلم بسنت شريف

صقر كان قاعد مع ملايكا ويوسف وعدي
صقر......تمام ياشباب و
وقطع كلامه صوت موبايله
صقر.....الو
الشخص.....صقر بيه المنشاوي
صقر....ايوه
الشخص.....ابن حضرتك عمر جيه المستشفي وخبطته عربيه في مستشفي ###
صقر حس انه اتشل مش قادر يستوعب اللي بيقولو ووقع الموبايل منه وهو بيحاول يجمع اللي اتقاله
ملايكا .....بابي في اي
صقر متنح مش مستوعب اللي اتقاله
عدي.....صقر بيه في اي مين كلمك
صقر فاق علي صوتهم ....ابني عمر وخرج من مكتبه يجري وعدي ويوسف وملايكا وراه مش فاهمين اي اللي حصل لعمر
عمر وصل المستشفي وكانت حالته خطيره جدا وجريو بيه علي عمليات
الممرضه....دكتوره ملك تعالي بسرعه
ملك....في اي
الممرضه.....حاله خطيره جدا
ملك.....اذاي حالته اي وخرجت معاها
ملك. راحت للعمليات ....في اي يا دكتور حالته اي
الدكتور....حادثه سير بس واضح حالته صعبه جدا وملامحه مش واضحه من اثر الدم بس اخدو في الريسيبشن موبايله عشان يوصله لاهله
ملك ....مش وقته دا لازم نشوف حالته
ملك دخلت جهزت للعمليات ودخلت الاوضه كان الممرضات بيحاولو يمسحو الدم عشان يخيطو جروحو
ملك.....ها عملتو اي و كلام ضاع منها اول ماشافت عمر قدامها .....عمر حبيبي مالك في اي رد عليا مالك انت لا ياعمر في اي اي اللي حصله رده عليا ابني اذاي عمر وهزت فيه
الدكتور .....دكتوره ملك انا مقدر حالتك بس هوحاليا محتاجك
ملك انهيارها بيزيد ومش قادره تقف علي رجليها وخرجت من العمليات كان صقر واقف باره
ملك بانهيار .....صقر عمر هيروح مننا ياصقر عمر بيموت ياصقر عمر
صقر بيحاول يتماسك وخدها في حضنه يهديها....اهدي ماتقلقيش هيبقي كويس
ملايكا.....عمر مالو في اي انا مش فاهمه حاجه فهموني في اي
ملك ودموعها نازله.....عمل حادثه وحالته خطيره اووي ياملايكا خطيره اووي
ملايكا..... اهدي ماتخفيش هيبقي كويس
يونس جيه يجيري عليهم و معاه عامر ....عمر مالوه في اي
ملايكا مسكت ايده وبعدت بيه وحكت ليه
الوقت كان بيعدي ببطء رهيب الثانيه كانها سنه الكل اتجمع وكانو قلقانين علي عمر
رائد.....هيبقي كويس ماتقلقش
عز.....ادعيلو ياصقر
صقر هز دماغه وسكت وقطع صمت صقر صوت موبايله ولفت انتباه انه رقم مشفر
صقر بعد عنهم ورد.....الو
..........ههههههههههههههه الاول ياصقر ولسه واحد واحد هموتهم قصاد عينك عارف انا بقالي سنين اد اي بفكر عشان انتقم منك
صقر بجنون... انا اذيتك ف حاجه تعالي واجهني اعمل فيا اللي انت عايزه اي ولادي مالهم دا حساب بينا احنا
......عشان هما نقطه ضعفك انا هستفاد اي اما اقتلك ولاحاجه لكن اما ولادك يموتو قدام عنيك واحد ورا واحد وانت مش قادر تنقذهم وقتها فعلا هتموت بدل المره عشره
صقر.....هقتلك صدقني هقتلك مش هسيبك ودا وعد مني
........ههههههههههه وانا مستنيك بس اشكرلي يونس كتير اوي هو اللي سمحلي ادخل مصر بوسطته وكمان عمر دا شقي اوي غيرك خالص قدرت اختي بكل سهوله توقعه في غرامها ومهما تعمل ياصقر مش هتوصلي لانك بتدور علي سراب مش موجود اصلا
تستمر القصة أدناه
صقر قفل وكان تايه اول مره حد ينتصر عليه واللي ضربه ضربه في مقتل في ابنه اول مره يحس انه مكسور وعاجز عن الحل

رائد.....صقر في اي مين دا
صقر بصله بتوهان ومردش
رائد.....اللي هددك صح هولي علاقه باللي حصل لعمر
صقر مردش
رائد......اجمد دلوقتي لانهم كلهم محتاجينك ياصقر وصدقني انا هجيبه حتي ولو في سابع ارض مش هسيبه ماتقلقش
صقر سابه ومشي رجع قعد مكانه وهو ساكت تماما مش بينطق وبعد مده خرج الدكتور
ملك....طمني عمر كويس
الدكتور بأسي....الحقيقه الاصابه كانت قويه اوي واثرت علي عمود الفقري ودا هيكون ليه اثار جانبيه
يونس .....ماتنطق يعني اي
الدكتور......هو مش هيقدر يمشي
صقر ....ااانت بتقول اي ابني اذاي انت انت
الدكتور.....انا اسف عارف ان الخبر صادم ليكم بس ماتقلقوش مع العلاج الطبيعي مع الوقت هيرجع يمشي تاني هي مساله وقت مش اكتر
يونس .....اي التخاريف اللي انت بتقولها دي اذاي يعني مش عارف تعالجه ادخلي ياماما انتي شوفيه دا واضح انه اتجنن
الدكتور....دي الاشاعات اللي بتثبت صحه كلامي وتقدرو تعرضوها علي اي دكتور اتفضلي يادكتوره ملك شوفيها
صقر قعد مكانه كان عليه جبل بسببه هو حصل لابنه كدا بسببه هو ابنه اتشل ومش هيقدر يتحرك تاني
ملك انهارت علي عمر وكل حزن عليه عشان الي وصله
يونس دموعه نزلت علي اخوه وحاله امه وابوه وجعتله قلبه اكتر
مليكه......عمر لي يحصل معاه كدا ليه دا لسه صغير لي يابابي
صقر موطي في الارض مش قادر يتكلم ولا قادر يستحمل كلام حد
ملايكا بعدت عنهم ووقفت عند شباك تتنفس كان المكان خلص منه الهوا وغمضت عنيها
عدي.....في اوقات بيسمح انك تتوجعي انتي بشر مش حجر مسموح ليكي تتالمي
ملايكا ....تفتكر
عدي.....هيبقي كويس بالعلاج و اكيد عمو صقر مش هيسيبه ولاطنط ملك هتعمل المستحيل وهتخليه يقوم انتي بس ادعيله
ملايكا اتلفتت ليه ودموعها نازله ....طيب وهو ياعدي هيستحمل يشوف نفسه عاجز هيتحمل انه مش قادر يجري ويلعب ويتططت ذي عادته انا وجعني وجعه هو لحظه اما يفوق ويعرف اللي حصله ياعدي مش عارفه هيعمل
عدي.....كلنا جنبه ياملايكا محدش هيسيبه هو محتاج كل يهون عليه وفتره وهتعدي
ملايكا ابتسمت من بين دموعها.....كلنا ورثنا كبرياء صقر المنشاوي وكلامنا معاه هيدمرو اكتر مش هيساعدو
عدي.....اوبس نسيتاها ديه اهو غروركم دا اللي مواديكم في داهيه يابنتي بالك لو اتخليتو عنه الدنيا هتبقي ذي الفل وحياه لذيذه بس اذاي مايصحش
ملايكا ....اسفه دوشتك وسابته ومشيت
+
صقر ساب الكل واقف ودخل لعمر
صقر .....اسف يا عمر مهما اقولك او اعتزرلك مفيش حاجه هتتغير اسف يا بني انا سبب في اللي حصلك دا انت اتاذيت بسببي انتقمو مني فيك ياعمر وانتقامهم كسرني كسرني في كل لحظه هشوفك عاجز فيها مش بتتحرك لو اقدر ابقي مكانك كنت عملت كدا بس اسف يابني وحياتك عندي ياعمر ماهرحمو وهجيبلك حقك منه هو كلبه اللي معاه ومش هسيبك يابني حتي لو حصل مش هسيبك ياعمر وهرجعك.حياتك اللب اخدتها منها سامحني يابني صقر مسحه دومعو واتلفت عشان يمشي اتصدم بوجود ملك بصاله بصدمه وعنيها كلها لوم ليه
صقر....ملك انتي
ملك.....انت سبب دا بسببك انت بنتقموا منك في ابني
صقر. وطي في الارض ومعرفش يرد عليها
ملك بانهيار وكانت بتخبطه في صدره بايديها......حرام عليك انت السبب دمرت حياته قضيت عليه اذاك في اي كل ذنبه انك انت ابوه انا عمري ماهسمحك ابدا يارتني ما عرفتك انت ضيعتلي ابني ابعد عننا حرام عليك شغلك هيدمرلي ولادي وهيضيعهم مني

صقر واقف جامد مابيتحركش سايبها تتكلم وطلع كل اللي جواها رغم ان كلامها دا كان سكاكين جواه وبتضغط بكلامها عليه لكن للاسف كل كلمه هي قالتها صح
تستمر القصة أدناه
صقر.....ممكن تهدي و تعالي نخرج باره عشان عمر
ملك.....مالكش دعوه بيه دا ابني انا انا اللي تعبت فيه انا وبس ولا نسيت ياصقر بيه
صقرمسك ايديها وخرجها من الاوضه وخرج من المستشفي كلها لانه مبقاش قادر يتحمل اللي حصله دا اكبر من طاقته وتحمله
ملك قعدت علي كرسي تعيط
علي.....اهدي ياحبيبتي هيبقي كويس ماتقلقيش
ملك.....يارب يا علي هو سبب يا علي كله بسببه هو
علي فهم ان كلام علي صقر.....بس مش بايده يا ملك وانتي واثقه من دا كويس صقر مستعد يضحي بحياته عشانكم
ملك...ًبس هو سبب هو اللي دمر حيات ابني انا عمري ماهسمحه ابدا
علي.....ملك صقر غصب عنه ولو كان فايده حاجه كان منع الضرر عن عمر هو محتاجك جنبه انتم الاتنين تسندو بعض
ملك رافضه تسمع كلام علي وسابته وقامت
مكه قاعده في اوضتها في المستشفي ومضايقه ان مفيش حد جيه يطمن عليها ولا حتي ممتها وبباها ودقايق وكانت دخلت ليها جويريه
جويرية.....عامله اي ياقمر
مكه.....لسه فاكره
جويريه.....غصب عني ياميكي معلش
مكه.....لي في اي
جويريه بحزن.....عمر عمل حادثه
مكه....امتي
جويريه ....انهارده
مكه.....يا حبيبي طيب وعامل اي
جويريه.....الحادثه اثرت عليه ومش هيقدر يمشي انا جيت اطمن عليكي. وهمشي بقي عشان يونس سلام
مكه....ماشي وابقي طمنيني عليه
جويريه ......اوكي باي
صقر وصل الجهاز ودخل مكتبه وكلام ملك مش رايح من دماغه هو عازىها ومقدر حالتها بس هو كان متوقع منها غير كدا متوقع منها انها تقف جنبه وتهون عليه كفايه ضميره وحزنه عليه كلامها دمره اكتر
طلع موبايله واتصل برقم وبعد دقايق كان رد
صقر.....هاي ساره
ساره....صقر بيه اهلا بحضرتك حضرتك كويس
صقر.....اه عايزك في خدمه
ساره......اكيد اتفضل
صقر.....########
ساره.....24ساعه واكون نفذت
صقر.....متشكر جدا ياساره
ساره.... صقر بيه حضرتك استاذي ودا مش طلب بالنسبالي دا امر من ساعدتك وهنفذه
صقر .....متشكر
في احدي السفن بحريه
بنت قاعده باصه للبحر وسرحانه
.....اي سرحانه في اي .
انجالي......ولاحاجه
....لافي مالك
انجالي.....عمر زعلانه عشانه حالته اكيد خطيره ديف
ديف.....دا انتقام ياانجالي ولانسيتي
انجالي.....بس انتقامنا من صقر مش من ولاده
ديف....هنتقم من صقر اذاي مثلا ااذيه في شغله صعب لانه مكانته في شغله كبيره جدا وصعب ااذيه اقتله مش هستفاد حاجه لكن حاليا انا بنتقم منه كويس اووي
انجالي بصت علي بحر تاني وسكتت
ديف....غبيه كنت فاكر اني اقوي من كدا
اليوم عدي عليهم وكان صعب علي كل ملك رجعت بيتها واضايقت من عدم وجود صقر
صقر فضل انه يفضل في مكتبه لحد.ماتهدي
صباح يوم جديد
ملك راح تطمن علي عمر وولادها معاها وكانت حالته اتحسنت ودخل اوضه عاديه
مليكه.....مامي هو عمر بقي كويس
ملك.....حالته استقرت يامليكه عشان كدا اتنقل اوضه عاديه
ملايكا......هو انا اعتقد انك دكتوره وفي سنه 5 يعني انتي اللي تطمنيا عليه ولا اي اللي بيحصل
مليكه....مش عارفه
فضلو وقت مع عمر لحد مابتدا يفوق وكان عدي وعامر وصلو عشان يطمنو عليه
ملك....حبيبي انت كويس حمدلله علي سلامتك
عمر بتعب....الله يسلمك
الكل اطمن عليه ومع الوقت ابتدا يفوق
يونس....اي ياشبح اخبارك
عمر....شبح مشااء الله تعليمي جاب نتيجه
مليكه.....شوفت بقي
عمر. ضحك وحاول يتعدل حس ان في حاجه غريبه
يونس.....في اي مالك
عمر ....مش عارف يايونس هو حد رابط رجلي
يونس بص لامه ....اذاي
عمر شال الغطا اللي عليه وكان مفيش حاجه
عمر بتعجب ....هو في اي هو انا رجلي مش بتتحرك ليه وحاسس انها تقيله ليه هو جبسها ولاهببو فيها اي
ملك طبطبت عليه وعيطت
عمر ....انتي بتعيطي ليه في ماتفهموني رجلي مالها
يونس....بوص يابطل هي فتره وهتعدي وصدقني في اقرب وقت هتكون اتحسنت
عمر بصله بصدمه....اتحسنت يعني انا مش فاهم حاجه انت قصدك اي انت عايز تقول اني مش همشي تاني
عدي.....هي فتره بسيطه ياعمر وهترجع تاني احسن من الاول ماتقلقش مع العلاج المسمتر حالتك هتتحسن صدقني
عمر باصص للكل ومش مصدق اللي هما بيقلوه يعني اي
مليكه....عمر انت ساكت لي قول اي حاجه
عمر ....هقول اي مفيش كلام يتقال
ملك.....حبيبي صدقني انا هعلجك وهوديك لاحسن دكاتره في العالم مش هسيبك كدا
عمر بص حواليه....فين بابا
ملك....مش هنا
عمر بصدمه....في شغله
ملايكا.....هو جاي يا حبيبي ارتاح انت بس
عمر ....طيب
ملك قامت عشان تساعده ينام بعد عنها
ملك....اي يا حبيبي
عمر.....انا هساعد نفسي شكرا
ملك....ياعمر انا
عمر بصوت عالي.....انا مش عايز حد يساعدني انا مش عاجز عشان ت.....سيبوني لوحدي
ملك عيطت عشان عنه وعلي حالته دي
عمر.....اخرجو باره مش عايز حد.
يونس.....حاضر يالاياجماعه
عمر .....ملايكا استني
كلهم خرجو وملايكا راحتله....نعم
عمر ....هي انجالي فين
ملايكا.....انجالي مين
عمر .....انجالي زملتي
ملايكا.....اها معرفش انا مش شوفتها
عمر....هي مش كانت هنا امبارح
ملايكا.....لالي هي كانت معاك
عمر.....ها اه
ملايكا....انت عايزها يعني
عمر....عايز اطمن عليها
ملايكا.....حاضر هات رقم موبايلها وانا هكلمها
عمر......ماشي كلميها دلوقتي طيب
ملايكا....ماشي قول الرقم ...
ملايكا اتصلت ورقم مقفول
ملايكا......مقفول
عمر ....مقفول اذاي كدا يكون حصلها حاجه
ملايكا.....طب اهدي ممكن وفهمني في اي
عمر حكالها اللي حصل وخناقه مع الولاد
ملايكا.....طيب قولي عنوانها
عمر....انتي هتروحي ليها
ملايكا.....ايوه
عمر ....بس طمنيني عليها ماشي
ملايكا....حاضر
ملايكا خرجت من عنده
يونس ....هو في اي
ملايكا....كان بيسال علي انجالي
يونس....انجالي....غريبه صح البنت دي فين انا كنت متوقع وجودها هنا بعد اللي عمله معاها
ملايكا ....عمل اي
يونس.....كلمني وطلب مني اني اسهل ليهم اجراءات عشان اخوها راجع من سفر
ملايكا....طيب طيب انا همشي دلوقتي سلام وسابتهم ومشيت وعدي كان وراها
عدي....انتي راحه فين
ملايكا.....مشوار في حاجه
عدي....استني هنا قوليلي الاول
ملايكا رفعت حاجبها.....وانت مالك اصلا وابعد عن دلوقتي وسابته ومشيت
عدي.....مجنونه ومش هتتغيري وخرج وراها عشان يتابعها من بعيد
ملايكا وصلت العنوان اللي عمر قالها عليه والبواب قالها انها سافرت وكانت ماجره بس الشقه لمده شهر
ملايكا شكوكها زادت فيها واتكدت انها سبب الحادثه لي عمر وراحت لصقر مكتبه
صقر....في اي عمر كويس
ملايكا....ايوه بس في حاجه غريبه
صقر....اي
ملايكا.....انجالي
صقر....مالها
ملايكا.....عمر اتخانق بسببها وكانت معاه وقت العربيه ماخبطته ومش كانت موجوده في المستشفي وقت اما وصلنا موبايلها مقفول وعزلت كل دا صدفه
صقر.....ابعدي عن الموضوع دا وخليكي في شغلك
ملايكا.....انت تعرف مين اللي عمل كدا صح وساكت
صقر.....انا مبحبش اكرر كلامي وياريت تنفذيه .
ملايكا.....حضرتك لازم تفهمني انا مش هسكت علي اللي حصل دا
صقر ....وانا بنبهك ولاخر مره الموضوع دا تبعدي عنه
ملايكا....وحق عمر
صقر.....مايخصكيش انتي ركزي في حياتك وشغلك وبس
ملايكا......انت بتقول اي دا لايمكن اما مش هسيب اللي عملو كدا في اخويا مهما كان تمن اي
صقر.....كلامي يتنفذ عشان تدخلك في الموضوع دا هيكون مقابله بدلتك في داخليه
ملايكا.....نعم
صقر......ذي ماسمعتي لو ادخلتي في الموضوع دا ياملايكا هتتفصلي من شغلك وانسي انك تبقي ظابط سوء هنا في جهاز او اي مكان تاني ودا مش تهديد.وانتي عارفه كويس اني مش بهدد
ملايكا بعند......وانا موافقه اجيب حق عمر وبعدها اترفد عن اذنك
صقر حط ايده علي دماغه مش عارف يعمل اي عناد ملايكا هيوديها في مشاكل هوعايز يبعدها عنها
عدي.....صقر بيه
صقر رفع وشه.....اي
عدي....تسمحلي من وقت حضرتك
صقر...في اي
عدي.....حضرتك كنت شاكك في انجالي من وقت ماشوفتها يوم فرح يونس واللي حصل النهارده دا ذياده تاكيد لشكوكك وانا ملايكا لحظنا نظارتك ليها وقتها ولااسف ملايكا قدرت النهارده تتاكد من دا والواضح ان الموضوع اكبر من البنت دي.صح
صقر....وبعدين
عدي.....انا سمعت كلامكم وانا اسف بس انا معترض علي كلام حضرتك .
صقر.....ملايكا همجيه وهضيع نفسها وانا مش هتحمل اشوف حاجه تانيه في حد كفايه عمر واللي حصله
عدي.....عشان كدا انا معترض مع تفكير حضرتك يافندم انت علمتنا اننا نجمع الخيوط.ونربطها عشان نوصل للحقيقه حضرتك كان ممكن تستغل ملايكا لصالحك انك تشغلها تحت عنيك وتعرف هي بتعمل اي احسن ما تعمل حاجه من غير تفكير وتكون تمنها صعب
صقر.....انا كل يهمني هي ماتتاذيش
عدي.....يافندم طول ماتحت عنيك انت هتحميها وانا معاها ماتقلقش
صقر ابتسم.......ماشي ياعدي هكلمها في الموضوع
عدي.....تمام يافندم عن اذن حضرتك
صقر....اتفضل
+
صقر كلم جاسر يطمن علب عمر وحكاله اللي حصل ف قرر انه يروح ليه وبعد مده كان وصل
صقر دخل كان عمر مغمض عينه وعامل نفسه نايم ودموعه معلمه
صقر. حاول يطلع صوته بالعافيه.....عمر انت كويس انا عارف انك صاحي
عمر فتح عنيه.....لسه فاكر تيجي شغلك اهم مني
صقر......مفيش حاجه اهم منك صدقني
عمر .....امال مش كنت موجود معاهم الصبح ليه
صقر وطي في الارض ومعرفش يقوله اي ....المهم انت عامل اي دلوقتي
عمر ....مش همشي تاني يا بابا مش هعرف ابقي ظابط قوي ذيك
صقر.خده ف حضنه.....ماتقولش كدا انت هتبقي كويس صدقني وانا بوعدك مش هسيبك يا حبيبي والدكاتره كلهم اكدو انك مع العلاج الطبيعي حالتك هتتحسن
عمر.....بجد.يابابا
صقر.....بجد بس انت خليك قوي ومش اي حاجه تهز ثقتك في نفسك مجرد ازمه وهتعدي وهترجع اقوي من الاول
عمر ابتسم.....انشااء الله
صقر......حبيبي اجمد كدا عشان تخرج من هنا و ملك دخلت عليه بسعاده .....عمر انت واتفجئت بوجود صقر وصعب عليها حزنه باين عليه شكله حزين ومهموم.وابتسمت ان عمر مبتسم مع ابوه
ملك.....بتضحك دلوقتي
عمر.....معلش انا اسف اني ضايقتك
ملك....ولا يهمك والخبر الحلو اني بعدت الاشاعات بتاعتك لدكتور في امريكا واكدلي ان حالتك مش صعبه وهتعمل وليك عمليه وهتبقي كويس
عمر بسعاده.....انتي بتتكلمي جد
ملك.....جد جداا
عمر حضن ابوه
ملك.....اي دا انا اللي قولت الخبر مش بباك
عمر ضحك ....هو اللي قريب مني
ملك راحت حضانته وبصت لصقر
صقر.....سلام بقي يا بطل عشان عندي شغل وهبقي اجيلك تاني
   
رواية ملك الصقر
الجزء الثاني
الحلقه_ال25
ملك دخلت عليه بسعاده .....عمر انت واتفجئت بوجود صقر وصعب عليها حزنه باين عليه و شكله حزين ومهموم.وابتسمت ان عمر مبتسم مع ابوه
ملك.....بتضحك دلوقتي
عمر.....معلش انا اسف اني ضايقتك
ملك....ولا يهمك والخبر الحلو اني بعدت الاشاعات بتاعتك لدكتور في امريكا واكدلي ان حالتك مش صعبه وليك عمليه وهتبقي كويس
عمر بسعاده.....انتي بتتكلمي جد
ملك.....جد جداا
عمر حضن ابوه
ملك.....اي دا انا اللي قولت الخبر مش بباك
عمر ضحك ....هو اللي قريب مني
ملك راحت حضانته وبصت لصقر
صقر.....سلام بقي يا بطل عشان عندي شغل وهبقي اجيلك تاني
عمر.....ماشي مستنيك
صقر ابتسم وسابه وخرج وملك خرجت وراه
ملك.....صقر استني
صقر وقف وهو مديها ضهرو
ملك..ً...انت رايح فين
صقر.....عندي شغل
ملك....انت بقالك يومين في مكتبك روح البيت وارتاح
صقر .....بعدين
ملك وقفت قصاده .....انا اسفه انا مش عارفه قولت كلام دا اذاي غصب عني
صقر بجمود.....دا كلام اللي انتي شيلاه جواكي طول عمرك وجيه وقته انه يطلع
ملك عنيه دمعت وهزت راسها بعنف... لا لا لا لا لا انا مستحيل انا بس من حزني وخوفي علي عمر لكن انا مش قصدي اي حاجه ياصقر صدقني
صقر.....انتي عايزه اي دلوقتي
ملك مستغربه اسلوب صقر معاها ومضايقه انها مزعلاه....تسامحني
صقر قبل ما يرد عليها موبايلو رن فرد عليه وسابها ومشي
ملك.....انت رايح فين
صقر.....عندي شغل
ملك....طيب وانا انا بكلمك
صقر.....بعدين مش فضيلك
ملك....لا مش بعدين احنا هنتكلم دلوقتي
صقر عايز يبعد عنها لانه مضايق منها ومن اسلوبها معاه ومش حابب انه يعمل تصرف يندم عليه
صقر....قولت بعدين
ملك بعند .....لا مش بعدين احنا هنتكلم مع بعض دلوقتي انا مش هسيبك كدا و
صقر بصوت عالي.....قولت بعدين وعندي زفت شغل مش فاضيلك عن اذنك
يونس كان واقف هو مليكه ومستغربين لي صقر بيزعق كدا
يونس حاول يوقفه لكن صقر مادالوش فرصه ومشي
مليكه.....في اي يامامي اي اللي حصل
تستمر القصة أدناه
ملك بتمسح دموعها.....مفيش وسابتها ومشيت
صقر خرج من المستشفي وفضل في عربيته بيحاول يهدي نفسه وبعد كدا طلع علي شغله
يونس.....هو في اي
مليكه....شكلهم متخانقين
يونس.....ياشيخه فجئتيني علي اساس انه كان بيزعق ليه عجبه صوته مثلا امشي قدامي نطمن علي اخوكي يخربيت الغبواه
مليكه.....اي براحه
يونس ....انجزي
خدها ودخلو لعمر
يونس.....باشا عامل اي دلوقتي
عمر.....كويس بابا كان هنا ولسه ماشي
يونس .....اه انا شوفته
عمر.....هي ملايكا فين
مليكه.....في شغلها
عمر....طيب
يونس .....طيب انا ثواني وجاي ليكم
عمر.....رايح فين
يونس.....هعمل تليفون واجي
مليكه......اوكي
يونس خرج وراح مكتب ولدته ودخل عليها كانت بتعيط
يونس...... اي ياموكا
ملك مسحت دموعها وبصتله ....في حاجه ياايونس
يونس قومها من علي مكتبها وقعدها علي كنبه وقعد جنبها ....انا مش هسالك دا بسببه اي لان دي حياتكم انتم بس لوانتي حابه تحكي انا سامعك
ملك اخدت نفس وحكتله اللي سمعته من صقر واللي هي قالته
يونس بصدمه.....انتي بتقولي اي معقول ياماما انتي قولتي كدا
ملك بحزن.....غصب عني انا كنت هموت من القلق علي عمر وسمعته وهو بيكلم معرفش الكلام طلع مني اذاي
يونس.....طيب وهو مفكرتيش فيه مفكرتيش في شعوره اي وانتي عارفه كويس احنا عنده اي واما واحد فينا يتاذي بسببه دا هيبقي تاثيره عليه اي مع ان هو ممكن يضحي بحياته عشانا
ملك عيطت اكتر ....عارفه بس غصب عني دا ابني يايونس
يونس .....اهدي طيب وانا هتكلم معاه وانتي كمان كلميه وفهميه
ملك.....منا حاولت معاه باره وهو رفض يكلمني وهو مرجعش البيت
يونس قام ....جوزك مش هيرجع البيت غير اما يجيب حق عمر انا همشي عشان اطمن علي عمر وعندي شغل
ملك.....خلي بالك علي نفسك
يونس ....حاضر ياست الكل
يونس خرج.وقابل عامر كان لسه جاي بس شكله غريب
يونس....اي مالك
عامر....ها لا مفيش المهم عمر عامل
يونس.....كويس بس انت فيك اي شكلك مش طبيعي
عامر......عادي مفيش حاجه
يونس شك انه متخانق مع مليكه ف مبحبش يضغط عليه .....
يونس ......طيب يالا
عامر دخل مع يونس لعمر
مليكه بسعاده.... عامر اذيك
عامر ببتسامه....الحمدلله ياحبييبي ....اي ياعمور اخبارك اي
عمر.....كويس
يونس استغرب انه كويس مع مليكه امال اي اللي مضايقه كدا
صقر قاعد في مكتبه وطلب ملايكا وبعد مده وصلت
ملايكا....نعم
صقر ....تعرفي حد متخصص في تكنولجيا
ملايكا ....اذاي
صقر .....يدي تخمين لعمر شخص شكله بعد مده
ملايكا.....اه عادي وبعدين دا سهل يتعمل هنا وانت اكيد عارف دا
صقر.....تمام في صور جيالي هبعتهالك تتابعي انتي صور دي مع المهندس خطوه بخطوه واي حاجه توصلي ليها تبلغيني مفهوم
ملايكا.....هي صور دي ليها علاقه بعمر
صقر.....اه
ملايكا.....مين
صقر.....دا موضوع كبير وهحكيه ليكي بعدين روحي انتي مكتبك دلوقتي وتابعي شغلك
ملايكا.....اوكي
ملايكا قامت عشان تمشي
صقر......لو الاسد عايز يهجم علي فريسه عشان يا كلها لازم يتربص ليها الاول عشان اما يهجم يقتلها ماتهربش منها لكن لوهجم من غير مايخطط هتهرب منه وهو اللي هيكون خسران وهمجيته ضرته
ملايكا ابتسمت......اطمن فريستي مش هتهرب مني
صقر .....اتمني.انا دخلت معايا رغم قله خبرتك ودا مش تقليل منك انتي من اكفء الظباط اللي في سنك بس القضيه هي اللي كبيره ياملايكا واتمني انك ماتندمنيش.عليها مفهوم
ملايكا......ماتقلقش
ملايكا خرجت وصقر بيفكر في اللي جاي وقطع شروده صوت موبايله
صقر بلهفه ....ها ياساره وصلتي لاايه
ساره.....اولااسفه اني اتاخرت عليك كدا ثانيا الصور وصلت ليك في ايميل حالا
صقر فتح الايميل بسرعه .....مين دول
ساره......انت اتملت مع اتنين من اخطر رجال المافيا البير ومايكل مايكل مش عندو اولاد والبير هي بنته تيا بس
صقر سرح اما افتكر مايكل لانه وهو راجع شاف ملك وفضلت المهمه دي اسعد مهمه واكتر مهمه حبها في حياته
ساره .....صقر بيه حضرتك معايا
صقر ... اه معاكي كملي
ساره....لكن اندرو كان عنده ولد وبنت ديفيت واسبتلانا ودول صوراهم وهم صغيرين
صقر.....قتل هواتقتل
ساره.....اكيد صقر بيه المافيا دي سلسله كبيره صعب الوصول لاخرها والقبض علي اندرو هيوقع الاكبر منه ف اقتلوه
صقر......تمام شكرا ليكي جدا
ساره ..... وانا حاولت ادور عن اي معلومه ليهم بس للاسف مفيش اي حاجه وصلت ليها غالبا هربهم عشان محدش يوصل ليهم
صقر.....تمام شكرا مره تانيه
3
تستمر القصة أدناه
ساره ....العفو ياصقر بيه ولوحضرتك احتجت حاجه كلمني
صقر قفل معاها وركز اووي في صور واكتشف الشبه اللي مابين اسبتلانا واندرو كانت نسخه تانيه منه
صقر بزهول......انجالي هي يعني هم ولاد اندرو
رائد وعز دخلو علي صقر المكتب
رائد ....يا عم انت قاعد رد علينا
صقر....في اي
عز.....لا ابدا بنخبط علي باب بقلنا ساعه مش اكتر
صقر. ... .في اي
رائد.....مالك في اي انت وصلت لحاجه
صقر لف الالب توب ليهم
عز.....مين دول
صقر ....ديفت واسبتلانا
رائد......مين يعني
صقر.....ولاد اندرو
عز.....اندرو راجل اللي قبضنا عليه قبل كدا صح
صقر.....ايوه هو
عز.....طيب واي اللي فكرك بيه بعد السنين دي كلها
رائد.....هو في علاقه مابينهم وبين اللي حصل
صقر ....اه
رائد.....اي
صقر.....دي البنت الي كانت مع عمر واتسببت ليه في الحادثه ودا اللي بيهددني
رائد.....بينتقمو لابوهم
صقر.....بالظبط بس اللي هواعتمد عليه ان مجهول الهوية
عز......خفي اي اثبات عنه
صقر.....بالظبط
رائد.....طيب اي ناوي علي اي
صقر..... هتعامل معاه بنفس اسلوبه والجدع اللي يضحك في الاخر
صقر نفذ كلامه مع ملايكا واداها الصور ووصلت مع المهندس للعمر المحدد
ملايكا كانت جواها بركان منها وف نفس الوقت عايزه تفهم اي اللي حصل
ملايكا.....الصور اهي
صقر....تمام
ملايكا......هو انا ممكن افهم
صقر.....ابوهم زعيم مافيا وانا قبضت عليه ف راجع ينتقم مني بس مقرر انه ينتقم مني في ولادي فهمتي
ملايكا.....وحضرتك ناوي علي اي
صقر.....لسه هتعرفي بعدين
ملايكا....يابابي بس
صقر....ملايكا ياريت ماتنسيش نفسك واللي بيطلب منك بس هو اللي اتنفذيه اتفضلي
ملايكا خرجت كانت مضايقه بس محبتش تضغط علي صقر المهم انه وافق انها تكون معاه
ملايكا دخلت اوضت التدريب وقابلت نفس البنت
ملايكا ببتسامه .....اذيك عامله اي
البنت.....انتي فكراني
ملايكا....حد قالك اني عندي زاكره السمك في اي طبيعي افتكرك
البنت.....مش قصدي اصل انتي مش فاهمه انا معاكي في المدرسه من اعدادي وانتي ماتعرفنيش
ملايكا تنحت.....دا بجد
البنت....شوفتي بقي انا نهي
ملايكا.....اهلا بيكي
نهي.....شكرا بجد انا فرحانه ان احنا بقينا صحاب
ملايكا بصتلها بتعجب
نهي بحرج....مش صحاب خلاص مش مهم ا
ملايكا.... رجعتي في كلامك لي
نهي....انتي شكلك اضايقتي
ملايكا.....لا عادي
نهي ابتسمت ...يعني صحاب
ملايكا بصتلها وضحكت بس فرحت لان عمرها ماكان ليها صحاب .....اكيد
.......كوتش ملايكا اللي بقالها فتره مش بتيجي التمرين ومريحانا كلنا
ملايكا......مش عايزه وشك يبوظ انا غلطانه يعني
......ياشيخه
ملايكا... طبعا وبلاش بقي عشان انت شكلك هيبقي وحش وغمزتلو ولا اي يا ابو حميد
محمد.......ماشي يا بنت صقر هتكل انا واجهزي عشان في تمرين عشان البطوله قربت
ملايكا..... ربك يسهل
محمد....تمام عايزه حاجه يانهي
نهي باحراج.....لا شكرا
ملايكا......منور
محمد......بقولك اي مش هتتغدي انا جعان وقررت اعزمكو علي غدا
ملايكا.....تعزمنا مين
محمد.....انتي والانسه نهي
ملايكا .....اه اي رايك يانهي
نهي.....انا لا شكرا
محمد.....احنا مش هنخرج في مكان هنطلب اكل هنا
ملايكا.....وهتطلب لينا اي بقي .
محمد.....اللي تطلبه بس في محل سوري قريب بيعمل اكل يجنن اي رايكم
ملايكا....اوكي
نهي كانت محرجه من الموقف ومش عارفه تعمل اي
وبعد وقت الامل جيه ونهي استغربت انه طلبها اللي بتطلبه علي طول وابتسمت بس ملايكا خدت بالها
ملايكا همست في ودن محمد......عمرها ماحصلت ان حد يعملني كوبري بس يالا
محمد ....خليكي جدعه مع ان مش فاهم اتصاخبتو امتي
ملايكا.....من ساعه
محمد.....بتهزري
ملايكا....عبيط انت ههزر انا معاك
محمد.....تصدقي احلي حاجه عملتيها في حياتك
ملايكا بعدت عنه وفضلو يتكلمو في كذا موضوع وبعدها محمد سابهم ومشي
ملايكا....اي عجبك الاكل
نهي.....اه
ملايكا.....ومحمد
نهي .....نعم
ملايكا.....جاب الاكل في اي مالك
نهي.ابتسمت وسكتت
ملايكا..... اما تيجي تختاري شريك حياتك اختاري اللي بيهتم بيكي وبيعرف تفاصيل انتي نفسك ماتعرفيهاش عن نفسك
لأن كتير بيعرفوا يحبوا لكن نادر إللي بيقدروا يهتموا نادر إللي بيقدروا ينشغلوا عليكي بجد لما تختاري اختاري إللي يهتم بيك مش إللي بيحبك موضوع خُد إللي يحبك ما تاخُدش إللي تحبه ده انتهى من زمان اختاري إللي يقدر يحتويكي بقلبهُ وعقلهُ وأفعاله و تصرفاته ووعوده الصادقة وبقاءه ع العهد اختار شبيه لروحك يهمهُ تفاصيل ألمّك قبل فرحك اختاري سـندك وعُكازك بدقة وإتقان قبل فوات الأوان
+
تستمر القصة أدناه
نهي.....كلامك حلو اوي بس هو فين
ملايكا ....موجود بس ياريت انتي تشوفيه
نهي مركزتش في كلامها بس اللي كان مفرحها هوانهم بقو صحاب

الايام بتعدي عليهم وعمر خرج من المستشفي وحالته اتحسنت بس وجوده علي كرسي متحرك بتخنقه وبتحرق قلب صقر ودا سبب انه مخليه اغلب الوقت مش موجود في البيت لانه مش بيتحمل يشوفه كدا
مكه حالتها بتتحسن بس رافضه الخروج من البيت ومع محاولات جويريه ومليكه اخيرا وافقت تنزل الجامعه تاني
مكه.....انا عايزه اروح
جويريه.....اي ياميكي بقي وبعدين امتحانات قربت ماينفعش كدا
مكه عنيه دمعت ....انا خايفه
جويريه.....اجمدي كدا ماتخفيش
مكه دخلت الجامعة ومعاها جويريه وكانت ماسكه في ايديها جامد ذي مايكون هي طوق النجاه الوحيد.ليها دخلو المدرج وحضرو محاضرات وبعد مده دخل زياد
زياد.....انا بعتزر عشان المحاضره اللي فاتت كان عندي ظروف ف دي تعويضا عنها وهو بيتكلم لمح مكه قاعده ودموعها في عنيها
مكه.....انا عايزه اخرج
جويريه.....خليكي بلاش هبل
مكه ماهتمتش بكلام جويريه وقامت عشان تخرج
زياد.... رايحه فين
مكه بتحاول تطلع الكلام ....انا عايزه اخرج
زياد....اتفضلي
مكه خرجت من المدرج ودموعها نزلت
زياد بص في موبايله.....عن اذنكم ياشباب هرد علي موبايلي
زياد خرج وراها بسرعه ونده عليها....ممممكه استني
زياد....ممكن نتكلم مع بعض من فضلك اديني فرصه اشرحلك
مكه....مش عايزه اسمع حاجه
زياد....بس انتي لازم تفهمي ارجوكي يامكه
مكه.....ابعد.عني انا مش عايزه اشوفك مش طيقاك سيبني في حالي بقي
زياد. .....وانتي حالي يامكه ارجوكي اسمعيني
مكه.....مش هسمع حاجه ومن فضلك ابعد عني
زياد ....يامكه انتي فاهمه الموضوع غلط انا بس
جويريه.....انت مالك بيها سيبها في حالها بقي وشوف حياتك مع واحده شبهك
زياد.....اشوف حياتي اذاي هي حياتي ياانسه جويريه انا عارف اني غلطت بس انا بحبك يامكه والله بحبك و
جويريه قطعته ....انت كداب وياريت تنساها عشان المره جايه انا هقول لاونكل صقر يوديك انت وعيلتك كلها ف ستين داهيه فاهم وسع بقي
واخدت مكه ومشيت
جويريه.....اهدي ماتخفيش
مكه بتعيط ومش بترد عليها
عمر قاعد.زهقان ومش عارف يعمل اي وشاف ملايكا جايه
عمر.....ملايكا
ملايكا......اي يا حبيبي
عمر .....انا زعلان منك
ملايكا.....لي بس
عمر....انا قولتلك تشوفي انجالي وانتي مردتيش عليا
ملايكا.....سافرت يا عمر
عمر تنح .....سافرت امتي واذاي
ملايكا.....يوم الحادثه بتاعتك
عمر......طيب لي
ملايكا سكتت ومش عارفه ترد عليه
عمر. ....ردي عليا سافرت ليه
يونس.....في اي يا عم بتزعق لي
عمر.....ملايكا ردي عليا سافرت لي وانتي عرفتي اذاي
يونس ....هي مين دي اللي سافرت
ملايكا.....رروحت العنوان والبواب هو اللي قالي
يونس......في اي يابشر ماتفهموني
عمر.....انجالي سافرت بس ليه
يونس .....اي دا معقول سافرت
ملايكا.....ياريت تنساها بقي وتكبر وتعقل وكفايه تهور بقي
عمر .....قصدك اي
ملايكا .....مفيش حاجه
عمر .....انتي بتتهميها ان هي سبب انتي اتجننتي
ملايكا .....فوق بقي وانساها فاهم يعني اي تنساها
يونس .....اهدي ياملايكا في اي لكل دا
ملايكا.....في اي في ان البيه الزفته دي استغلته عشان تنقم مننا ومشي وراها وخلاك انت كمان تدبس ودخل مصر واحد من اكبر رجال المافيا عارف دا ممكن يكون عمل اي وهو هنا ها
يونس.....انتي بتتكلمي بجد اذاي دا
عمر.....انتي كدابه مستحيل
ملايكا.....اسال بابي اما يرجع وسابته وطلعت
يونس....دا بجد.مافيا يانهار اسود اذاي
عمر.....دي بتهزر انت عارف ملايكا
يونس رفع حاجبه......وهي ملايكا بتهزر اصلا
عمر كان بيحاول يكدب نفسه وفعلا ملايكا مش من نوع اللب بتهزر او تعمل مقالب بس لا مستحيل انجالي مستحيل تكون بتضحك 
صقر .....في اي مالكم متنحين ليه كدا
يونس.....هو حقيقي انجالي تبع مافيا هي واخوها
صقر.ً...انت جبت كلام دا منين
عمر ....بابا كلام دا غلط صح
صقر سكت ومردش
عمر......رد عليا يابابا هي انجالي استغلتني عشان ينتقمو مننا وانا كنت وسيله
صقر.....خلاص يا عمر اللي فات انساه
عمر عينه دمعت وحرك الكرسي بتاعه عشان يمشي فاخبط في كرسي
يونس ......حاسب استني
عمر ....محدش ليه دعوه بيا انا هعرف ارجع لوحدي
صقر .....خلاص يايونس
صقر عدل الكرسي بتاعه ودخله اوضته وجاب كرسي وقعد قدامه
صقر....وبعدين
عمر ....مفيش
صقر.....اجمد.كدا وبعدين مفيش ضربه مش بتموت
عمر بصله وسكت
صقر.....عارف انك مضايق وصعب عليك
عمر عيط ......هي استغلتني يا بابا دخلت حياتي عشان تدمرني ليه يا بابا انا ذنبي اي مشاكل في شغلك انا اي علاقتي ليه حياتي كلها تدمر
صقر كلام عمر بيوجعو .....وحياتك عندي ماهسيبها وهجبلك حقك منها
عمر......وحقي دا هيرجعلي رجلي يا بابا وهيرحعني امشي تاني
صقر بصله ومعرفش يرد عليه وقام وقف ......اسف ياعمر اسف مع اني عارف انها مش هترجع اي حاجه
عمر ....بابا انا
صقر بصله .....هبقي اجيلك تاني وسابه وخرج
+
صقر خرج وكان حاسس انه بيتخنق وان الهوا بيخلص من حواليه ومخنوق اووي نفسه يصرخ بعلو صوته يمكن يقدر يرتاح بس كلام ابنه كان ذي السكاكين بتمزع فيه
ملك.....صقر في اي واقف كدا ليه
صقر......مفيش حاجه
ملك مسكت ايده ....طيب تعالي نتكلم فوق
صقر.....انا مش عايز اتكلم انا عندي شغل بعدين يا ملك
ملك....تعالي بس وشدته وطلعت بيه اوضتهم وقعدت جنبه ومسكت ايده ....مالك في اي
صقر.....مفيش حاجه
ملك.....من وقت ماتجوزنا وانا ملجأك اللي دايما بتلجئ ليه
صقر حط دماغه علي كتفها وسكت
ملك طبطبت عليه. .....اتكلم ياصقر خليني اشركك في وجعك دا
صقر.......عايزاني اقول اي اقول اني سبب في عجز ابني عيزاني اقول اني قضيت علي احلامه عيزاني اقول ان دكتور اللي بعتي ليه الاشاعات لسه مردش عليكي وانتي كنتي بتكدبي عليه شكله وهو عجاز مش بيتحرك ومحتاج حد يساعده بيقتلني في اليوم 1000مره لو كان قتلني كان اهون عليا من اللي عملوه اني اتعزب كدا وانا متكتف مش قادر اعمل حاجه دموع عمر بتكسرني بحس اني عاجز وكاره نفسي لو في ايدي اعمل حاجه هعملها ليه عشان ارجعه تاني لحياته نظره الحزن اللي في عنيه اما عرف الحقيقه النهارده وانه كان نتيجه لافعالي عمري مانساعا انا تعبان اووي الوجع اللي جوايا اكبر من اي كلام ومها اتكلم مش هقدر اوصف ولو 1%من اللي حسه
ملك.....ماتقلقش عمر هيبقي كويس والله حصل دا اراده ربنا كان هيحصل سوء بسببك او لا والدكتور مردش عليا عشان هو حاليا مسافر صدقني مش عشان حاله عمر خطيره وانا مش بكدب عليك في دكاتره قالولي كدا انا مش ساكته ياصقر العمليه نسبه نجاحها مضمون بس هي مشكلتها انها غاليه
صقر بامل. .....انتي بتتكلمي بجد.مش مهم الفلوس مستعد ادفع كل مااملك المهم هويرجع كويس
ملك.....هيبقي كويس بس انت بلاش تشيل نفسك اكتر من تحملك كلنا محتاجينك ياصقر
صقر ابتسم واتنهد كان في جبل عليه واتزاح

لقراءه باقي الفصول من هنا
تعليقات



<>