رواية ملك الصقر الجزء الثاني الفصل العشرون 20 والواحد والعشرون 21 بقلم بسنت شريف

        

رواية ملك الصقر الجزء الثاني الفصل العشرون 20 والواحد والعشرون 21 بقلم بسنت شريف

الحلقه_ال20
ملك باصه للكل بسعاده وفرحانه بنظره الاعجاب الي ف عنيهم وكانت بتتمني صقر يكون موجود وفجاه ظهر قدمها وقعد وغمزلها

ملك فرحت بوجوده وكملت كلامها عادي. 
صقر كان فخور بيها كالعاده فخور بنجاحها اكتر منه وبعد مده كان خلص وخرجت ونزلت تجري عليه
ملك....فرحت انك جيت 
صقر....مقدرش مش اكون جنبك في يوم ذي دا و بجد فخور بيكي اووي وكنت فخور بسعاده الناس بيكي ونظره الانبهار بيكي 
ملك....انا فرحانه اووي عارف انا مش كنت مرعوبه كدا لحظت مانقشت رساله الدكتوراه 
صقر....اهي عدت و صقر لاحظ ان في ناس بتجري كتير 
ملك بتوتر ...اي دا في اي 
صقر بيبص بعينه و عايز يفهم اي اللي بيحصل 
صقر في لحظه اتفاجأ بالحرس بتاعه حواليه 
ملك مسكت.في ايد صقر ....هو في اي ياصقر 
صقر.....في اي 
واحد.من الحرس ....لازم نخرج من هنا حالا 
صقر....في اي فهمني
الحارس......واحد من المافيا هنا وجاي بواحد مصاب وجود حضرتك هنا خطر لازم نتحرك حالا 
صقر  مسك ايد ملك ومشيو
دكتور....دكتور ملك 
ملك وقفت ....نعم 
الدكتور .....محتاجين حضرتك دكتور جون مسافر والحاله خطر جدا 
صقر....شوف دكتور تاني 
الدكتور....صدقني مفيش دكاتره هنا بكفاءه دكتور جون غير دكتوره ملك حضرتك دا راجل مهم ولو مقدرناش ننقذه هنموت كلنا حضرتك مش هتنقذي واحد بس انتي هتنقذي المستشفي باكملها 
ملك ....انا جايه معاك 
صقر....جايه فين انتي مش هتروحي ف مكان 
الحرس .....يافندم لازم نتحرك حالا 
صقر.....انتي هتيجي معايا يا لا 
ملك .....واجبي ياصقر ماينفعش اتخلي عنه وسابته  
ومشيت مع الدكتور 
صقر....غبيه.هتودي نفسها ف داهيه 
الحراس حاوطه صقر ومشيو بيه 
ملك دخلت  تجهز للعمليات وهي خارجه كان في شاب قوي البدانيه وطول شاهق وشكله باين عليه الغضب 
الشاب......انا بحزرك جاك لو جرالو حاجه هتحصليه 
ملك رغم خوفها منه ....اطمن 
الشاب هز راسه وبعد 
ملك دخلت العمليات وابتدت في العمليه وكانت حالت المصاب خطر جداااا 
صقر دخل اوضه بعيده عن المستشفي وكان قلقان علي ملك 
صقر.....هواي اللي حصل 
الحارس....خناقات مافيا 
صقر ....اممممم ومين دا 
الحارس .... اسمه المعروف ديف دانيال  
صقر......واكييد مش دا اسمه الحقيقي صح 
احدي الحرس....اكيد
صقر.....انا هروح لملك 
الحارس.....صقر بيه دا اكبر مؤسس مافيا في امريكا وفعلا وجود.حضرتك خطر انا اصلا شاكك فيهم ومش مطمن لوجودنا ولولا اصرار حضرتك كنا خرجنا  
صقر....اذاي يعني 
الحارس.....معروف ان رجال المافيا مش بتدخل مستشفيات مهما الحاله كانت خطيره بس دخولهم ووجودك هنا ممكن تكون مؤمره ونقع ووجودنا هنا خطر علي حياتك فعلا
صقر تفكيره كله في ملك مش مهم عنده نفسه كل اللي يهمه ملك مش تتاذي ومصمم يخرج والحرس بتمنعه 
الحارس.....اتمني حضرتك تفكر بعقل الظابط حاليا هي مجهوله الهويه بالنسبه ليهم لكن ظهورك ف صوره دا هيكون خطر عليها من فضلك ياسياده اللواء نركن العواطف حاليا
تستمر القصة أدناه

صقر انتظر والوقت بيعدي ببطء وملك فضلت في العمليه مده طويله اوووي
ملك خرجت وكانت مرهقه اووي 
ديف.....جاك كويس 
ملك.....اه 
ديف.سابها ودخل يطمن عليه وهي قعدت مكانها 
ملك كانت مرعوبه من اللي بيحصل اشكالهم كانت مخوفاها مجرد اسمهم بس كان فعلا رعبها ولاحظت حد واقف بعيد بيشور ليها قامت راحتله وهو مشي ودخلها مكان غريب في المستشفي 
صقر....انتي كويسه حصلك حاجه حد عملك حاجه ردي عليا 
ملك ....كويسه ماتقلقش 
الحارس.....صقر بيه لازم نتحرك 
صقر....يالا 
ملك.....يونس ياصقر 
صقر.....فين يونس 
ملك.....المفروض يكون  هنا من بادري احنا متفقين  
صقر.....نخرج من هنا واكلمه تعالي 
صقر اخد ملك وخرج وهما ماشين في ممرضه جت تجري عليها 
الممرضه.....دكتور دكتور في حاله خطيره 
ملك.بصت لصقر وضحكت 
صقر....هوانتي اشتغلتي هنا من غير ما تقولي لي 
ملك.وجهت كلام للمرضه ....في اي العمليه انا نفذتها
الممرضه....لالا مش عمليه دا شاب واقع في الأرض 
واخد.ماده مسممه 
صقر بسرعه.....مين شاب دا وفين 
ملك استغربت اندفع صقر 
الممرضه ...في كافتريا 
صقر مسك ايد ملك وجري وكانت الحرس وراه مش فاهمين اي اللي بيحصل وهو بيدعي ان شكوكه تكون غلط 
وصلو للمكان مع الممرضه وصقر بيقرب وبيدعي انه مش يكون يونس 
ولكن للاسف توقعاته طلعت صح ويونس كان واقع في الارض وباين علي تاثير السم 
ملك بانهيار....يونس في اي اي اللي حصل حد.يرد عليا يونس مالك يونس صقر الحق يونس 
صقر فاق من شروده علي صوت ملك ...وسعي لازم نلحقه 
صقر شاب يونس هو والحرس ودخلوه المستشفي 
صقر قاعد منتظرهم وبيفكر مين اللي عمل كدا 
صقر وقف بعيد عن الحرس وبيدعي ان ابنه يكون كويس وسمع صوت حد بيتكلم جنبه 
.......دي البدايه ياصقر بيه 
صقر اتلفت للي بيتكلم وكان شاب في عمر يونس.....افندم
.......دي البدايه انا في طبيعي اما بعمل شغلي مش بظهر في صوره خالص بس انت حاجه مختلفه صقر المنشاوي غير اي حد 
صقر.....انت مين انت 
......انا مين هتعرف بعدين واحب اطمنك ابنك كويس دي بس حركه ليك انت بس انتقامي منك لسه مجاش وقته بس اوعدك اني وقتها هدمر كل حاجه قدامي هحرق الاخضر واليابس ياصقر 
صقر بيبصله بتعجب ومستغرب كميه الغل اللي ف عنيه.ومش فاهم سببها اي 
صقر......ومحدش قالك اني مش بتهدد 
.......انا مش بهددك وكان اكبر دليل اللي حصل مع يونس ابنك انهارده انا بعرفك اللي انت داخل عليه
وسابه   ومشي صقر مش عارف مين دا ولا اي حكايته ولا ليه عايز ينتقم منه اصلا 
بس تجاهل افكاره دي اما شاف ملك خارجه 
صقر.....في اي ياملك طمنيني يونس كويس 
ملك ....اه الحمدلله اتعمله غسيل معده وحالته مستقرة 
صقر.....هو دا بسبب اي 
ملك....مش عارفه ياصقر اما يفوق نساله 
الحارس...هو مين اللي كان واقف مع ساعدتك دا ولي منعتنا نيجي 
ملك بصتله باستفهام 
صقر بهروب.....واحد اعرفه وجيه يسلم عليا 
ملك ....هو في اي 
صقر....منا لسه قايل هو يونس فين تعالي نطمن عليه 
ملك اخدته وراحو اوضه يونس وكان ابتدا يفوق 
صقر.....اي يا حبيبي عامل اي 
يونس.....الحمدلله 
ملك....احسن يعني 
يونس ...اه 
صقر.....اي اللي حصل يايونس 
يونس.....انا طلبت عصير وبعد كدا بطني وجعتني اووي ومعرفش اي اللي حصل بعدها 
صقر هز راسه وسكت 
ملك.....المهم انك احسن دلوقتي 
يونس.....   الحمدلله.اده هو انت جيت امتي 
صقر.....هوحالته احسن دلوقتي 
ملك....اه لي 
صقر.....هننزل مصر حالا 
ملك.....طيب استني ا
صقر......التزاكر اتحجزت انجزو 
ملك.....حاضر 
صقر اخد.ملك ويونس وراحو علي مطار ورجعو مصر
تستمر القصة أدناه

صقر كان كل تفكيره في الشخص المجهول دا واي حكايته ومين هو نفسه حاول كتير يعرفه بس للاسف مفيش اي حاجه وصلته ليه
الايام بتعدي علي كل بدون احداث بس علاقاتهم مع بعض بتقوي الا علاقه عدي وملايكا كما هي
زياد بينجزب كل يوم لمكه غصب عنه اعجابه بيها بيذييد.فكره انها مختلفه عن اي بنت عرفها دي بتجذبه ليها وبعد.عن صاحبه تماما ودا خلاه يستغرب
زياد......اي اخبار المزاكره 
مكه.....تمام ماتقلقش 
زياد.....وناويه علي اي بقي في حياتك 
مكه .....مش عارفه لسه 
زياد.....ماينفعش طبعا لازم تكوني محدده انتي عايزه اي لازم يكون ليكي هدف 
مكه....وانت محدد 
زياد....اكيد كان هدفي اني ابقي دكتور في جامعه وبحاول احقق دا و تاني هدف بقي دا هيتحقق يوم الخميس والدك فاضي ينفع اجي اتكلم معاه 
مكه بتعجب.....بابي ليه 
زياد.....عادي 
مكه.....هو انت هتشغل في مستشفي معاه انت محاسب مش دكتور 
زياد.....اشتغل مكه ممكن رقم موبايل بابا 
مكه....فهمني لي طيب 
زياد......لسه مفهمتيش 
مكه.....لا 
زياد....انسي يامكه خلاص انا اسف 
مكه...انت بتقول انا مش فاهمه حاجه 
زياد....اشربي العصير يامكه اشربي
وابتسم علي برأتها الي خلته يعشقها غصب عنه 
في جهاز المخابرات 
ملايكا..كانت بتدرب وداخله تغير هدومها لمحت بنت قاعده علي ارض بتعيط ف راحت ليها 
ملايكا....انتي كويسه 
البنت رفعت وشها.....ملازم ملايكا
ملايكا.....انتي كويسه 
البنت عيطت 
ملايكا نزلت جنبها علي ارض ....في اي بس بتعيطي ليه كدا 
البنت بصتلها بتعجب 
ملايكا......في اي بتبوصيلي كدا ليه 
البنت....اصل انتي يعني 
ملايكا......مالي في اي 
البنت.....معروف انك مش بتكلمي حد ف استغربت انك جيتي وقعدتي جنبي 
ملايكا.....احممممم عادي يعني 
البنت...شكرا 
ملايكا.....في مشكله معاكي هنا 
البنت.....لا 
ملايكا.....في البيت عندك طيب 
البنت.....لا.
ملايكا فهمت انه بسبب شاب ....
معايير نجاح أي علاقة سواء حب أو صداقة هو تاثير العلاقة دي على الطرفين كان شكلها إيه وجود الشخص  ده فى حياتي فرق إزاي نفسياً، مزاجياً،   كان مصدر ضغط و خوف وشدة أعصاب مش بتخلص زيه زي غيره، ولا لقيت فى قربه وفي الشويتين اللي بنتكلمهم أو بنشوف بعض فيهم الأمان اللي بستخبي فيه من توترات وقرف الدنيا إرتحت وبقيت أفضل  كملي وحلي الاختلاف اللي ما بينكم .. إنطفيتي وروحك تآكلت ومش فاهم احساسك ومش بيقدرك  إنسحابي. العُمر أقصر مما نتخيل  ماتجيش علي نفسك عشان خاطر حد مهما كان مين دموعك دي غاليه ماينفعش تنزليها غير علي حد يستاهل 
البنت بصتلها بامتنان ....شكرا ليكي اووي 
ملايكا قامت ....العفو ولو في حاجه قابلتك تقدري تجيلي مكتبي مستنياكي ياقمر 
البنت هزت راسها 
ملايكا ....قومي اغسلي وشك وشوفي شغلك
ملايكا غيرت هدومها وخرحت واتجمعت مع عدي ويوسف 
عدي.....جاهزين النهارده تنفيذ المهمه 
يوسف .....تمام 
عدي بص لملايكا .....لازم كونو حزريين جدا وتنتبهو ان الكاميرا شغاله القوات هتكون محاوطه المكان التنفيذ هيتم في نفس اللحظه عشان محدش يلحق يهرب تمام يالا 
خرجو التلاته مع بعض وكل واحد راح علي اتجهو لطريقهم
ملايكا دخلت الكوافير عادي وقعدت علي كرسي جنب بنت باين عليها انها في اوخر عقدها الثالث 
ملايكا قعدت وكانت ساكته وبعد كدا مسكت دماغها 
ملايكا.....بليز ياقمر في هنا صيدليه قريبه 
البنت اللي بتشتغل .....بعيد شويه حضرتك محتاجه حاجه 
ملايكا.....اه عايزه برشام صداع دماغي وجعاني اوووي
بنت....انا معايا برشام صداع 
ملايكا اتلفت ليها....بجد فين 
البنت لسه هتفتح الشنطه 
ملايكا ....لحظه  بس وحطت كتب ف ايديها بسرعه علي رجل البنت وعملت نفسها بتتكلم في الموبايل عقبال ما طلع البرشام 
البنت كانت مش عارفه تتحرك بسبب الكتب ففتحت الشنطه اووي وظهر كم البرشام اللي معاها 
ملايكا.....اي البرشام دا كله انتي شغاله في صيدليه ولا اي 
البنت بتوتر ....ها لا اصل انا بصدع كتير 
ملايكا.....اه اخدت منها البرشام وفي لحظه دي كانت القوات وصلت 
البنت ....اي دا انا معملتش حاجه.
ملايكا ....معملتيش حاجه اه احنا هنخدك نفسحك شويه  مش  اكتر خدوها وخدو كل اللي موجودين والمحل يتشمع يا لا 
البنت ......لا الا مش كدا ياحضره الظابط انتي كدا اللي هتندمي 
ملايكا ....بجد مستنيه خدوها 
البنت زقت الظباط وطلعت سكينه من رجلها وكانت عايزه تضرب بيها ملايكا بس هي لمحتها وحاولت تقومها بس كانت اسرع منها وعورت ملايكا في كتفها
تستمر القصة أدناه

القوات قبضو عليها وتمت نفس الخطه عند عدي ويوسف 
الظابط.....انتي كويسه 
ملايكا ...اه دا جرح سطحي ماتقلقش يا لا عشان نتمم الاجراءات 
الظابط ....يالا اي انتي جرحك بينزف لازم تروحي المستشفي تخيطيه 
ملايكا بصت حواليها واخدت قطن وكان في علبه اسعافات لفت ايديها بشاش
الظابط ....بس 
ملايكا سابته وخرجت وهو خرج وراها وبعد مده كانو وصلو الجهاز وعدي مجرد ماشفها جري عليها 
عدي....انتي.كويسه في حاجه حصل واتصدم من القطن اللي علي ايديها وكان غرقان دم 
عدي بفزع....اي دا في اي مال ايدك 
ملايكا بصتله باستهتار....دا جرح بسيط 
عدي.....كدا بسيط قدامي انتي لازم تروحي المستشفي حالا يالا 
ملايكا.....اناكويسه 
عدي..ً..عندك.دا مش هينفعك دلوقتي قدامي 
ملايكا ....مش هروح ف مكان وانت مالكش حكم عليا انت فاهم
عدي من غير مايكلم شالها وخرج بيها من الجهاز وهي بتضرب فيه بايديها وهو مش بيتاثر ركبها العربيه وهي مكمله 
عدي.....ببااااااس بقي قي اي اسكتي 
ملايكا....انت ماتزعقليش انت فاهم واللي انت عملته دا مش هعدهولك 
عدي لسه هيرد موبيله رن برقم صقر 
عدي......الو 
صقر.....انت فين واي اللي حصل دا 
عدي......ملايكا اتصابت وكانت رافضه تروح تغير علي جرح 
صقر برعب وافتكر تهديد الشاب ليه ....جرح اي  اي اللي حصلها في اي 
عدي .....كويسه ماتقلقش جرح في ايدها هيتخيط وهجبها البيت 
صقر.....ماشي انا جايلك انت ف انهي مستشفي 
عدي .....اي ياسياده اللواء في اي 
صقر.....انجز مستفشي لي 
عدي.....المخابرات 
صقر.....انا جايلك حالا 
صقر خرج من مكتبه وقابل رائد ....تابع التحقيقات وانت اللي تحقق معاهم بنفسك يارائد عايز اعرف مين وراهم 
رائد.....انتي رايح في 
صقر....بعدين بعدين بس بلغني باللي بيحصل 
عدي وصل المستشفي وجيه يشيلها 
ملايكا.....اقسم بالله لو لمستني لقتلك انت فاهم ابعد.عني انا هنزل لوحدي 
عدي ابتسم وبعد.عنها وهي نزلت ودخلو الاستقبال 
عدي... انا عايز الدكتوره راندا 
الممرضه....افندم لي 
عدي......مش شايفه انها متصابه ولا الدم دا مش عجبك يعني 
الممرضه.....لاشايفه بس انت عايز دكتوره راندا اكبر جراحه في المستشفي تيجي تخيط الجرح الصغير دا 
عدي .....انتي تنفذي وبس 
ملايكا.....حصل خير اتفضلي انتي ابعتي اي دكتور
عدي طلع موبايله واتصل براندا
راندا.....اي يا حبيبي في اي 
عدي.....انا في الاستقبال تعالي 
راندا برعب.....في اي انت كويس انا جايه حالا 
وقفلت 
عدي بص للموبايل بضيق وانه ملحقش يفهمها وبعد دقايق كانت وصلت 
راندا....فيك اي يا حبيبي مالك 
عدي....ماما انا كويس ملايكا هي اللي اتصابت 
راندا....حبيبتي في اي مالك 
ملايكا بصت علي كتفها راندا شالت القطن والشاش وغيرت ليها علي جرح وخيطته ليها 
عدي.....هي كويسه ياماما 
راندا.....اه يا حبيبي ماتقلقش جرح سطحي 
صقر دخل .....في اي مالك اي اللي حصل 
راندا.....اهدي ياسياده اللواء ...هي كويسه دا جرح سطحي 
صقر.....انتي كويسه 
ملايكا.....بابي انا كويسه انت قلقان عليا كدا ليه مفيش حاجه 
صقر.....هي ينفع تخرج ولا اي 
راندا ...ً..اه عادي
عدي.....اي ياسياده اللواء قلبك بقي رهيف كدا لي 
صقر.ضربه بالبوكس ....ايدك.لو لمست بنتي تاني هقطعهالك 
راندا ....ابني في اي بس اي اللي حصل 
عدي ....انا غلطان يعني اسيبها تنزف 
صقر ساعد ملايكا تقوم .....انا حزرتك 
ملايكا قامت مع صقر وقبل ما تمشي بصت لعدي وغمزتله وضحكت 
راندا.....حبيبي انت كويس 
عدي.....اه ماتقلقيش 
  
صقر اخد ملايكا وروح وفضل معاها ووكان قلقان عليها اووي 
ملايكا....في اي انت قلقان كدا لي

صقر.....انتي بنتي ياملايكا عارف ان دا طبيعي و اكيد هتتعرضي ليه بس غصب عني انا اب 
مليكه دخلت تجري علي ملايكا ....انتي كويسه في اي اللي حصلك 
ملايكا.....انا كويسه انتي جيتي امتي 
مليكه حضانتها جامد.....حسيت انك في مشكله 
ملايكا ابتسمت....انا كويسه ماتقاقلقيش 
ملك رجعت من شغلها واتفحئت ان كل متجمع في اوضه ملايكا .....في اي ما لكم 
ملايكا ....مفيش حاجه ياست الكل 
ملك  بصدمه....اي دا ايدك مالها اي اللي حصل 
عمر....غالبا حد.علم عليها 
ملايكا مسكت المخده وحدفته بيها.....اطلع باره يالا
يونس....سلامتك ياحبيبتي وانت يازفت بطل رخامه 
ملايكا....يبطل راخمه اذاي انت بتشتمه 
صقر.....اخرس يازفت وروح زاكر
عمر....انا مظلوم دايما كدا والمزاكره دي ورايا ورايا 
يونس....ياجدع انا شاكك انت الوحيد اللي هتكون فاشل فينا 
عمر...هااا انا دا انا هطلع الاول وهتنازل وهدخل شرطه 
صقر رفع حاجبه....بتقول اي 
عمر...هااا انا بقول عايز ابقي ذيك ياكبير 
كلهم ضحكو عليه 
صقر انسحب بعيد اما موبايله 
صقر.....الو يارائد في اي 
رائد.....تعالي حالا 
صقر.....في اي فهمني 
رائد.....تعالي حالا الجهاز في حاجات لازم تعرفها 
صقر......ماشي جاي
 
الحلقه_ال21
صقر انسحب بعيد اما موبايله
صقر.....الو يارائد في اي
رائد.....تعالي حالا
صقر.....في اي فهمني
رائد.....تعالي حالا الجهاز في حاجات لازم تعرفها
صقر......ماشي جاي
صقر اطمن علي ملايكا ورجع الجهاز ورائد داخله
صقر.....وصلت لا اي
رائد.... بوص هما قال و اللي يعرفوه بس انا حاسس ان وراهم حاجه تانيه هما مايعرفوهاش
صقر ....مش فاهم
رائد .....قال و ان اللي وراهم واحد اسمه ديف دانيال وبيتوصلو معاه عن طريق مساعده اسمه جاك
+
صقر بيفتكر هو نفس الاسم اللي الحرس قالولو عليه وكان موجود في المستشفي
رائد.....اي روحت فين
صقر......طيب دا زعيم مافيا عالمي اي اللي انت شاكك فيه
رائد.....من بين دول العالم كله اي اللي يخلي زعيم مافيا امريكي يصدر لمصر بضاعه
صقر.....انت شاكك ف اي مش فاهمك
رائد.....حاسس انها لعبه علينا ياصقر وشكلنا وقعنا فيها
صقر بيجمع الكلام مع اللي حصل لولاده وبص لرائد
رائد.....حل لغز دا عند اصل ديف انا هعمل كام تليفون وهجيب النهيه
صقر في عالم تاني بيحاول يجمع الخيوط مع بعض بس مفيش حاجه معاه بس اللي متاكد منه ان اللي اتكلم معاه دا كان ديف بس حقيقته اي هي دي الحلقه المفقوده
الايام عدت عليهم وهم بيدورو ورا ديف عشان يوصلو لاي حاجه لكن للاسف مفيش حاجه قادرين يوصلو ليها
رائد بعصبيه....انا هتجنن يعني اي مش قادرين نوصل لا اي حاجه
عز....انا هتجنن اكتر منك انا عملت كل اقدر عليها لكن فعلا كانه ظهر شيطاني كدا والغريب ان المافيا مش بدخل حد مالوش اصل يبقي اذاي
علي.....انا عن نفسي حاولت اوصل لاكتر من سفاره عشان اشوف اصله لكن مفيش حاجه وصلت ليها الورق كله ان امريكي الجنسيه مش يمكن  مش دا اللي هددك ياصقر
صقر.....لا هو حسب وصف ملك ليه هو وكلامكم دا بياكد انه وراه حاجه كبيره
رائد.....انا معاك في دي
علي.....وانا مش معاكو الحقيقه انا شايف انكم انتم بتدورو ورا شخص غلط
صقر.....انت شايف كدا
علي ..ً..ايوه
صقر.ورائدوعز  بصو لبعض وسكتو
علي.....اممممممم الباصه دي انا فاهمها اكيد بتخططو لحاجه كالعاده
صقر ضحك وسكت
فضلو وقت مع بعض يكملو ترجيحتهم وبعد كدا كل واحد خرج علي مكتبه
عدي.....علي باشا اخبارك
علي.....الحمدلله اخبارك اي مش ناوي تفرحنا بيك بقي
عدي ضحك.....لسه شويه
علي......مهمه اقناعها اصعب مهمه ممكن تدخلها في حياتك
عدي.....اكيد
علي ....اهي جت اهي صقر عايزكم علي فكره ...صباح الجمال
ملايكا ببتسامه.....صباح القمر عامل اي
علي.....الحمدلله يا حبيبي انتي اخبارك اي وايدك عامله اي
ملايكا.....كويسه ماتقلقش
علي.....الشبل مش بيقلق عليه روحي صقر عايزكم
ملايكا.....اوكي
عدي.....اول مره اكتشف ان عندك شعر ذي البنات
ملايكا بصتله.....نعم
عدي...اي دايما بتيجي عمله حاجات غريبه سيباه ليه النهارده 
ملايكا..... خليك ف حالك تعرف وسابته ومشيت
عدي.....مجنونه
دخلو مكتب صقر
صقر.....اي الاخبار
عدي وملايكا ....تمام
صقر.....عدي انت هتكمل تحقيق ف القضيه وانتي ياملايكا هتمسكي قضيه جديده
ملايكا.....ودا لي بقي
صقر .....هو اي اللي ليه
ملايكا.....اشمعنا عدي هو اللي يكمل التحقيق احنا كنا في القضيه سوا لي يكملها هو لوحده
صقر.....دا قراري انا وانا اللي احدد مين يعمل اي ومين مايعملش اي
ملايكا.....وانا مش موافقه علي كلامك دا دي قضيتي انا وانا مش بعد تعب دا كله اسيبها للبيه دا ياخدها علي جاهز

صقر بقوه .....دي اوامر ولازم تنفيذها ياسياده الملازم يااما هتعرضي نفسك لردود فعل انتي مش ادها
ملايكا.....بس يابابي انا مش فاهمه لي يعني هو يحقق ونا لا انا دي قضيتي انا ليا متهمين تخصني هو مش اكفء مني عشان تسلمه قضيه خطيره ذي دي لوحده
صقر.....كلامي انتهي القضيه  اللي انتي مسؤله عنها وقدامك 5ايام ويكون عندي المتهم اتاخرتي او هرب منك هتتحولي للتحقيق اتفضلي
ملايكا خرجت وكانت متعصبه اووي من صقر ومن عدي اكتر منه ودخلت اوضه التدريب عشان اكتر من كدا ممكن تنفجر ف اي حد
وكانت بتلعب بوكس جامد اووي  
عدي وقف جنبها ببرود....كنت متوقع انك هنا
ملايكا مركزه في لعب ومش منتبه ليه
عدي....اقفي بقي ومسك الكيس بتاع البوكس ف هي وقفت
ملايكا بتنهج.....ابعد عشان ماتندمش
عدي....مش بتهدد وياريت تهدي بقي
ملايكا....ابعد عني احسن لك
عدي واقف مكانه مش بيتحرك  ودا عصبها منه اكتر
فحبت تعلمه انه مايتحدهاش جت تضربه بالبوكس ف هو تفدها بحرافيه ولف ايديها الاتنين ورا ضهرها وهو كان واقف وراها
ملايكا....ابعد ايدك دي وسع
عدي ....اهدي واسمعيني
ملايكا.....انت واقف ورايا عشان معرفش ابعدك صح
عدي....همس في ودنها ....اهدي عشان نعرف نتكلم انتي ظابط كفء جدا ودا الكل عارفه  ف طبيعي ان  مش   اكتر واحد    بيدعمك هو الي هيقلل من كفائتك بس هي بتبقي ترتيبات وتقسيمات ملهاش علاقه تماما بكفائتك اكيد.هو شايف انك في المهمه دي.هتحققي افضل وهتوصلي للمتهم بسهوله ومحدش غيرك هينفذها مش كل مهمه هو يقررها انتي تاخديها انك مش كفء انتي عمرك ماكنتي قليله ابدا فهمتي
عدي بعد عنها اما لاحظ هدوئها وسابها تفكر في كلامه.واقتنعت بيه
1
جويريه ومكه ومليكه قاعدين مع بعض
جويريه.....هو يونس راجع النهارده صح
مليكه....اه وحشك يابيضه
جويريه....انتي رخمه علي فكره
مليكه.....لي بس و....اي ياميكي سرحانه ف اي
جويريه ....علي طول بقت كدا شكلها بتحب جديد ومش قايله لينا
مكه....ها اي لا اه بس بقي
مليكه.....اوووو شكل الموضوع في انه اعترفي احسن ليكي
جويريه ....بالظبط الاعتراف سيد المدليه اعترفي مين واسمه اي وعنده كام سنه وعرفتيه ااذاي في اسئله تاني يالوكا
مليكه.....لا كفايه دول تجاوب ونشوف الباقي ها يالا
مكه....انتم بس
مليكه....انتي مكسوفه
جويريه....اووعا
مكه.....انتم رخمين مالكوش دعوه بيا انا هروح بس سيبوني في حالي وعنيها دمعت
جويريه.....احنا بنهزر معاكي بس مش اكتر في اي طيب مش حابه تتكلمي خلاص
مكه.....لا عايزه اتكلم انا مخنوقه اصلا
مليكه....اتكلمي و احنا سامعينك
مكه....هو يبقي دكتور زياد
جويريه بصدمه......المعيد المز بتاعنا
مكه....اااايوه
جويريه....يالهوي يابوجبل بتغفلوني وانا معاكو كملي كملي
مليكه....اهدي بس استني اتعرفتو علي بعض اذاي
مكه ....خبط فيا و موبايلي اتكسر واتكلمنا مع بعض كذا مره بعدها
جويريه....يانهار فحلوقي وانا فين
مليكه.....اسكتي بقي اتصدمي بعدين
مكه.... المشكله بقي اني حبيته اووي
مليكه ....مشكله اي لي بس
مكه....عشان انا مش عارفه هو بيحبني ولالاء وعيطت
جويريه......بذمتك في حد عاقل مايحبش قمر ذيك اما القمر دا مايتحبش مين الي يتحب بس
مكه......الحب مالوش علاقه بالجمال
مليكه .....هي قصدها انك جميله من جواه مش بارا وبس
مكه....مش عارفه بس هوو مش اتكلم ولا قال حاجه
جويريه.....هيتكلم ماتقلقيش بس انتي اتقلي عليه كدا واحنا وراكي
مليكه.....طبعا ياباشا
فضلو وقت يهزرو ويضحكو عشان يخففو توترها دا
تستمر القصة أدناه
في احدي البيوت الفخمه تكون سيده قاعده ومعاها مجله والرقي ظاهر عليها
لؤي......جوجو عامله اي
رجاء....لؤي حبيبي انت عامل اي
لؤي....الحمدلله انتي اي اخبارك يابرنسيس وشهاب بيه اخباره اي
رجاء .....كويس يا حبيبي مش بتيجي لي خالص يابكاش انت
لؤي.....دنيا بقي المهم زياد فين
رجاء .....زياد مش هنا انت ماتعرفش
لؤي .....معرفش اي
رجاء....رايح يتقدم لبنت
لؤي بتعجب....دا بجد مين دي بقي اكيد اختيارك ياجوجو
رجاء.....لا اختياره هو انا مش عارفه هي مين هوقالي اسمها غالبا مكه
لؤي بزهول....مكه مكه اذاي انتي متاكده
رجاء....ايوه قالي انها تلميذه عنده والمفروض انه رايح يحدد معاد مع بباها عشان يتقدم ليها
لؤي سرح وبيفكر زياد بيخطط لايه
رجاء ....في اي مالك
لؤي.....ها لامفيش حاجه عادي انا همشي بقي عشان عندي مشوار مهم وسلميلي علي اونكل شهاب
رجاء ....مجنون دا ولا اي
زياد وصل المستشفي وسال علي مكتب جاسر. وراح ليه
جاسر.....ادخل
زياد.....مساء الخير يافندم
جاسر باستغراب ....مساءالنور مين حضرتك
زياد.....انا دكتور زياد شهاب الدين
جاسر.....ايوه خير مش فاهم مين انت
زياد اتوتر من طريقه جاسر بس حاول يهدي نفسه ....انا معيد في كليه تجاره وجاي عشان احدد معاد مع حضرتك عشان اتقدم للانسه مكه
جاسر بصله بتقيم.....وانت مين بقي
زياد بصله بتعجب.لانه لسه معرفه بنفسه
جاسر.....عارف انك لسه معرف نفسك انا عايز اعرف انت ابن مين وعيلتك مين
زياد....اه اسف ...انا والدي صاحب شركه الشهاب للازياء وهو كان ظابظ في المخابرات بس استقال
جاسر اول ماجاب سيره المخابرات اطمن انه صقر هيجيب ليه اخباره  ....اها ماشي سيب ليا رقم موبايلك وانا هبقي اكلمك
زياد.....افندم
جاسر....افندم اي اي الغريب في كلامي
زياد....مش قصدي بس يعني
جاسر.....انت هتاخد بنتي الوحيده و اكيد انا مش هسلمها لاي حد هسال عليك الاول
زياد ابتسم.....تمام وانا في انتظار تليفون حضرتك ودا الكارت بتاعي
جاسر.....تمام
+
جاسر كان بيبصله بتقيم بيحاول انه يفهمه وبعد مامشي كلم صقر ودقايق وكان رد عليه
صقر.....دكتور جاسر واحشني عامل اي
جاسر.....حبيبي انت اكتر اخبارك انت
صقر.....الحمدلله
جاسر....عايزك في خدمه
صقر....اكيد اتفضل
جاسر.....تعرف واحد اسمه شهاب الدين محرم
صقر بيفتكر....اعرفه اذاي هو ظابط عندي يعني
جاسر.....هو كان ظابط واللي اعرفه انه استقال
صقر...وبعدين
جاسر.....هوالحقيقه ابنه جاي يتقدم لمكه وقالي ان ابوه كان ظابط في المخابرات واستقال واشتغل في الازياء
صقر.....شهاب اه افتكرته دا كان ظابط عندي فعلا
جاسر....طيب واي الدنيا
صقر.....هوالحقيقه انا حاليا معرفش حاجه عنه ولا عن ابنه بس سهله بكرا هيكون عندك معلومات اللي انت عايزها
جاسر....تسلملي ياصقر انا مش عارف اقولك اي
صقر.....ماتقولش ومبروك مقدما
جاسر....متشكر
2
البنات لسه قاعدين مع بعض ونزلو يقعدو في الجاردين ولمحو عمر جاي وكان سرحان مش في طبيعته وطلع علي اوضته من غير مايكلم حد
جويريه....اي دا في اي اخوكي مالو
مليكه.....مش عارفه
تستمر القصة أدناه
عمر دخل اوضته مبتسم بسبب اللي حصل معاه وبيفتكره
فلاش باك
في احدي السناتر التعليميه شباب واقفه مع بعض منتظرين معاد حصيتهم
سيف......اوبا بقي اهي وصلت
عمر ....مين دي
سيف .....بوص وراك وانت تعرف
عمر اتلفت وكانت في بنت جميله اووي جايه
عمر.....مين دي
سيف......مش عارف بس شكلها اجنابيه الجمال دا مش عندنا هنا
كريم.....مش عندنا انت مش شوفت اخوات عمر ولا اي دا ال....
وقبل مايكمل جمله كان عمر ضربه بالبوكس و صحابهم اتجمعو عشان يبعدو عمر عنه
سيف.....اهدي يابني في
عمر ....اوعا عشان اربيه وعلمه اذاي يتكلم علي اخواتي تاني
كريم .....يخربيتك و الله بهزر مش قصدي دول ذي اخواتي والله
عمر....اخواتي خط احمر فاهم ولو اتكلمت عليهم تاني هقطعلك لسانك دا
سيف ....خلاص يا عم بقي اهدا
كريم   .... اسف ياعمر صدقني انا مش قصدي حاجه
سيف....اتخانقتو ومعرفناش مين البنت باردو
عمر....ثواني وهعرفلك
عمر راح لواحده صاحبته وسال عليها
البنت.....اممممم واضح ان عمر باشا اعجب بيها
عمر ...اكيد لا بس عادي فضول
البنت....هصدقك بوص ياسيدي هي اصلا روسيه ولسه.نازله مصر وملهاش صحاب خالص
عمر.....اوك
عمر رجع عشان معاد الحصه وفضل طول الوقت عينه عليها جمالها اسره عنيها كانت بلون غريب هو مش عارف يميزه همسها مع البنات اما حبو يتعرفو عليها كان متابع كل حركه هي بتعملها
وفاق من شروده علي صوت البنات
.مليكه......اللي واكل عقلك
جويريه....تتهني بيه ياخويا
مليكه....ااااه ومالو اه
عمر....في اي
مليكه.....عايزينك في خدمه
عمر .....خير
جويريه.....يونس واحشني اووي
عمر.....وانا مالي اعمله اي اجبهولك منين دا
مليكه.....من المطار يعسليه
عمر.....وانتي مالك
مليكه ....عايزه اشوف عامر وهو بيشتغل
عمر.....انتم ناوين علي اي بقي كدا عشان اكون فاهم
مليكه....تودينا المطار بس
عمر....ياحلاوه بس عشان يونس  يقتلني ويبعني اشلاء صح
جويريه.ً.....لي يعني
عمر....لي اي انتي ابيض كدا
جويريه.....قصدك اي اخوك بيعمل اي انطق
عمر.....اخويا مين يونس دا نسمه
جويريه......عمر انطق
عمر.....انسي انا معرفش حاجه اصلا
مليكه....طيب يالا  
عمر.....يالا اي انتي كمان
مليكه....في اي ياعمر ماتنجز بقي الله
عمر....انا مش مستغني عن عمري اني اقف قصاد يونس فاهمه فكك مني بقي المطار مش بعيد
جويرية.....هو في اي انت مش عايزني اعرفه
عمر.....مش كدا  بس انا قصدي يونس ممكن يضايق لو كنتي هناك
مليكه.....دا هيفرح يالا بقي
عمر....هي فين الملاك اللي معاكم دي
مليكه....روحت
عمر....نفسي اعرف دي صاحبتكم اذاي
جويريه....انجز يا عم الطياره فضلها نص ساعه وتوصل
عمر سمع كلامهم وهو جواه مرعوب من يونس وخايف من رده فعله
عمر.....اتفضلو انزلو
مليكه.....انت هتسيبنا كدا عيب يعني قدامنا
عمر....حسبي الله فاضل نص ساعه علي طياره يونس اتفضلي مكتب عامر هناك اهو
مليكه ....ماشي
مليكه راحت مكتب عامر وخبطت ودخلت اما سمح ليها
عامر كان ضهرو للباب وكان قاعد بيرسم حاجه
مليكه....احممم ممكن دقيقه من وقت حضرتك يابشمهندس
عامر مركز في تصميم اللي قدامه....لا
مليكه....لي
عامر..... وبعدين بقي
مليكه بتكتم ضحكتها وراحت وقفه ورا مليكه بتكتم ضحكتها وراحت وقفه ورا وحطيت ايديها علي عينه...انت مشغول اووي كدا
عامر زق ايديها وقام بعصبيه...انتي اذاي ....مليكه انتي جيتي امتي
مليكه....انت زعلت
عامر باس ايديها.....انااقدر ازعل باردو هو في مفجاه احلي من كدا
مليكه....بجد
عامر....جدا بس اي سر الزياره السعيده دي
مليكه.....كان نفسي اشوفك وانت بتشتغل
عامر .....امممم واي رايك فيا
مليكه....قمر
عامر.....اما انا قمر انتي اي
مليكه بتوتر ....انا هروح بقي عشان جوري لوحدها
عامر.....هي جويريه هنا
مليكه....اه قررنا نيجي نشوفكم وانتم بتشتغلو
عامرابتسم.....انا دقايق وجاي وراكي
مليكه....اوك
+
مليكه رجعت لجويريه وكانت منتظره يونس وكانت مبسوطه اووي انها هتشوفه وهو نازل من طياره
وبعد مده قصيره   ظهر يونس وكان معاه المضيفات حواليه وبيهزرو معاه وهوبيضحك معاهم
عمر.....البس
جويريه بصاله وعنيها دمعت ويونس استغرب واتصدم اما شافها وجري عليها
يونس.....اي المفجاه الحلوه دي
جويريه.....واضح انها حلوه فعلا روح كمل اللي بتعمله دا وسابته وجريت
يونس....اقسم بالله حسابك معايا يتزفت اما اروح وراح ورا جويريه
عمر.....انا قولت انا اللي هلبس في الاخر محدش صدقني
مليكه.....عشان كدا انت عارف ومخبي
عمر ....اتنيلي بقي قدامي
مليكه....اي هنسبهم
عمر.....انا لازم اروح صقر باشا اكيد وصل لازم اكون معاه عشان يونس لولمحني هيشعلقني وانا لسه صغير علي بهدله دي
عامر.....في اي وقفين كدا لي
مليكه بتضحك.....جويريه قفشت يونس
عامر تنح.....قفشته اذاي 
عمر.....كان بيهزر مع المضيفات وشكلها هتعمل مع الصح
عامر.....احسن خليها تربيه
عمر.....يا عم انا طول عمري شايفكم اصحاب اي اللي حصل
مليكه....تعالو نتفرج اكيد يونس هيعمل حاجه مجنونه يصالحها بيها تعالو
يونس كان بيمشي بسرعه عشان يلحقها وهي كانت اسرع منه
يونس.اتصل بحد في الموبايل و كلمه وقفل
يونس  ..... يخربيت كدا البت دي مركبه عجل شكلي زباله الله يخربيتك وجري

لقراءه باقي الفصول من هنا
تعليقات



<>