رواية ملك الصقر الجزء الثاني الفصل الثامن عشر 18 والتاسع عشر 19 بقلم بسنت شريف

           

رواية ملك الصقر الجزء الثاني الفصل الثامن عشر 18 والتاسع عشر 19 بقلم بسنت شريف

في جهاز المخابرات 
صقر في مكتبه بيباشر عمله وقطع تركيزه صوت  الخبط 
صقر ....ادخل 
دخل عدي وادي التحيه 
صقر....تعالي ياعدي في حاجه 
عدي....اه يافندم 
صقر ...خير في اي 
عدي.....هو في الاول بس عندي سؤال هو اي قضيه لازم تيجي للجهاز مباشره 
صقر ....مش فاهم قصدك 
عدي.....اصل في حاجه 
صقر.....عدي اتكلم 
عدي....الحقيقه يافندم ان في عصابه خطر جدا وخطرها ف طريقه انتشرها 
صقر....ما تكلم علي طول ياعدي في اي 
عدي....قصدي.يعني ان في مجموعه من الاشخاص تابعه لمافيا عالميه بس انا مش عارف اسمها اي اوتابعه لمين بس هما بيوزعو الترامدول قدام الناس طبيعي جدا في الكوفيرات والكافيهات علي اساس انها مسكن والدخليه مش عارفه توصل معاهم لحل وبسبب انهم درع لمافيا بيهربو قبل مايوصلو ليهم 
صقر.....امممم وبعدين 
عدي..  .بس يافندم
صقر......انا هشوف الموضوع  دا ياعدي وف اقرب وقت همسكك  القضيه دي .
عدي......تمام يافندم  وانا اي حاجه هعرفها جديده هبلغ حضرتك بيها 
صقر.....تمام
عدي خرج من عند صقر دخل اوضه التدريب وملايكا كانت خارجه فاخبطت فيه 
ملايكا....مش تحاسب 
عدي......انتي اللي خبطه فيا 
ملايكا بصتله باستهزاء وسابته ومشيت 
عدي شدها ولف ايديها ورا ضهرها.....بلاش الباصه دي معايا عشان ماتزعليش 
ملايكا بتحاول تفك ايديها رغم قوتها بس عدي  ماسك ايديها جامد ومش عارفه تفكها ودا ضايقها ....سيب ايدي وانا محدش يقدر يزعلني اصلا 
عدي.....فكيها انتي ....انتي اي مصدر غرورك دا ياتري لي 
ملايكا....يعني اي 
عدي.....يعني مثلا الواحد بيتغر عشان سبب محدد جماله مثلا عيلته انجازاته ....وانا شايف انك مغروره عشان اسم بباكي اللي هو نفسه مش فارق معاه
ملايكا بدون مقدمات خبطته في  انفه 
عدي بعد عنها وحط ايده علي  انفه بوجع  .... 
ملايكا....غروري لاني انا ملايكا وباسمي انا وانجزاتي انا و احسن ليك ابعد عن طريقي عشان انت اللي  هتندم ياتوتو
يوسف ......انتم الاتنين هنا ربنا يستر 
ملايكا..... بس يا عم انت كمان 
ملايكا خرجت ويوسف راح لعدي 
يوسف....اي يا عم انت عامل ايدك كدا ليه 
عدي شال ايده وعينه كانت مدمعه وانفه احمر 
يوسف بصدمه.....هي المجنونه دي عملت اي 
عدي....اخرس يازفت انت مش ناقصك 
يوسف......نهارها اسود انا مش متخيل طيب انت عملت اي عشان تعمل كدا 
عدي.بزعيق......خلاصنا بقي وسع 
يوسف....والله انت الاتنين لايقين علي بعض مجانين
عدي.....وبعدين معاااك في اي 
يوسف.....ماشي يا عم زعق كويس
في الجامعه 
مكه ....في اي بقي انتي اي اللي مضايقك كدا وبعدين مش بقيتي توافقي ليه تيجي معايا عند مليكه 
جويريه....عادي 
مكه.....انتي مخبيه حاجه عني في اي ياجوري مالك 
جويريه بصت في الارض ودموعها اتكونت.....هقولك علي سر بس ماتقوليش لحد 
مكه....اكيد في اي انتي قلقتيني 
جويريه.....فاكره خناقه عمو صقر ويونس 
مكه باستغراب......اه مالها 
جويريه.....كانت بسببي 
مكه حطت ايديها علي فمها بصدمه....هوانتي طيب اي اللي حصل وقتها 
جويريه حكتلها اللي حصل وقتها 
مكه.....طيب وبعدين 
جويريه.....مش عارفه انا  مكسوفه من عمو صقر مش هعرف اوجهو عشان كدا مش بروح هناك 
مكه.....بس كلامه وقتها انه مضايق عشانك مش شاكك فيكي 
جويريه.....مش عارفه بقي انا مش حابه اروح هناك واستاذ  يونس  هناك دا 
مكه....اي ياجوري مانتي بتحبيه 
جويريه....بحبه بس هو عمل اي حرجني وشكلي بقي زباله بسببه  
مكه.....معلش بس هو مش قصده كدا اكيد 
جويريه.....مكه بلاش طيبتك الزياده دي ويالا عشان ورانا محاضره 
مكه....طيب 
جويريه ومكه قامو عشان يروحو المدرج 
زياد لمحها جايه قرب منها بسرعه وهمس بسرعه ....منتظرك عند.الباب الخلفي للكليه بعد المحاضره 
ومشي 
مكه تنحت واتصمرت مكانها 
جويريه....في اي يامكه مالك واقفه كدا ليه 
مكه .....ها اصل ا
جويريه....ها اي في اي 
مكه ....اصل 
جويريه....يالاياميكي في محاضره 
مكه....طططبب 
مكه وجويريه دخلو المدرج ومكه كانت سرحانه ومش مركزه ف اي حاجه تركيزها كله ف طريقه زياد.وانه قرب منها وهمس من غير ما حد.ياخد باله وبتفكر عايز اي منها
تستمر القصة أدناه

زياد بيشرح ومركز مع مكه وعجابه انجازه انه قدر يشغل تفكيرها
وبعد مده المحاضره خلصت ومكه محتاره مش عارفه تعمل اي ومن حسن حظها ان جويريه استاذنت منها ومشيت عشان مامتها تعبت 
مكه كانت قلقانه ومتوتره عايزه تروح وخايفه فرحانه ان شاب ذي زياد عايز يكلمها وف نفس الوقت دا المعيد بتاعها مش عارفه تاخد قرار بس اخيرا راحت عنده 
زياد.....كل دا تاخير المحاضره بقالها نص ساعه خلصانه 
مكه بصتله....هو في حاجه حضرتك عايز اي 
زياد.....امممم حضرتي عايز يتاسفلك علي اللي حصل وموبيلك اللي اتكسر بسبي ودا غيره 
مكه....ششكرا انا اشتريت واحد.خلاص 
زياد....لا انسي انتي.لازم تاخديه دا.هديه وبعدين عشان يثبت ليا انك مش زعلانه 
مكه.....بس انا مش زعلانه خلاص وانا مش هقدر اقبله اسفه 
زياد.....لي طيب 
مكه....انا قولت لحضرتك انا جبت واحد.خلاص 
زياد.....طيب انتي رفضتي الفون ممكن بقي ماترفضيش عزومتي علي غدا 
مكه بتوتر....هااا ااالالالا 
زياد....في اي مالك مش هخطفك علي فكره انا هاخدك نتغدي مع بعض وهنرجع تاني مش اكتر مش هاخرك والمطعم مش بعيد عن الجامعة
مكه.....اسفه مش هينفع عن اذنك 
زياد....استني بس بوصي انتي معندكيش خيار تاني يا الموبايل ياالغدا هاتختاري اي 
مكه....انا قولت لحضرتك انا 
زياد....مفيش نقاش 
مكه كانت متردد ومش عارفه تعمل اي بس اصراره دا خلها توافق وراحو المطعم وطلبو اكل 
زياد.....ها بقي انتي مين 
مكه....انا 
زياد....اه يعني انا زياد شهاب الدين معيد في تجاره انجلش والدي صاحب شركات الشهاب للازياء انتي مين بقي 
مكه بتوتر....انا اسمي مكه  جاسر  العقاد 
زياد ....هوانتي بنت الدكتور جاسر صاحب مستشفي العقاد 
مكه.....ايوه 
زياد ....فرصه سعيده اوووي و شكرا انك جيتي  وبعت رساله للؤي
(تعالي عند مطعم اللي جنب الكليه ضروري منتظرك )
زياد.كان بيكلم معاها ف اي حاجه وبيفتح مواضيع كتير 
زياد.....هوانتي لي مش بتكلمي غير صاحبتك دي وبس 
مكه....جوري  صحبتي من و احنا صغيرين وانا مش بعرف اتكلم مع حد معرفهوش 
زياد....لي كدا 
مكه....مش عارفه بس انا طبعي كدا 
زياد....اممممم هوانتي مرتبطه يامكه  
مكه  اتكسفت اووي وخدودها اتوردت وقعدت تلعب في شعرها ..للا 
زياد بتعجب.....انتي اتكسفتي كدا ليه دا مجرد.سؤال مش اكتر 
مكه ....عادي 
زياد استغربها واستغرب خجلها واي سببه وكان اول مره يشوف بنت بتتكسف  كدا ودا عجبه فيها اووي 
لؤي دخل المطعم واتصدم اما شاف زياد قاعد مع مكه
زياد خلي مكه مشغوله وغمز للؤي بعينه بمعني ان مفيش حاجه تصعب عليا
عدت الايام وزياد بيقرب من مكه وبيخترع اي حاجه عشان يكلمها
يونس بيجهز شنطته عشان معاد طيارته 
ملك....انت مسافر يا حبيبي 
يونس.....اه ياست الكل مش هتاخر ماتقلقيش 
ملك.....بجد ولا ذي كل مره 
يونس ابتسم .....لا بجد المره دي الرحله مش طويله هي غالبا اسبوع مش اكتر وهرجع قبل عيد ميلادك يالوكتي 
ملك ابتسمت.....حبيبي انت ترجع بسلامه يا حبيبي 
يونس ....صح هو انتي مسافره المؤتمر دا امتي يادكتوره 
ملك....كمان اسبوعين 
يونس....وهتقعدي مده اد اي 
ملك....غالبا 10ايام ليه 
يونس....هحاول اظبطها كدا عشان اسافر معاكي ياقمر انتي ولاعيزاني اسيبك تسافري لوحدك ياصغنن ياقمر انت 
ملك....انت بكاش اوي 
يونس ....والله انتي اللي قمر 
ملك.....ناوي علي اي يايونس
يونس بتعجب....مش فاهم 
ملك....في اللي جاي حايتك يايونس هتفضل كدا مش ناوي تتجوز بقي وتفرحني بيك 
يونس......يامسهل عندك عروسه 
ملك ابتسمت .....عروستك انت اللي تختارها يا كابتن 
يونس ...اشمعنا انتي اول ام تقول كدا 
مكه.....عشان انت مش اي حد انت كابتن يونس يعني اغلب الوقت مسافر وقليل اما هتكون في البيت ف لو انت مش مقتنع بيها وبتحبها هتظلمها معاك لكن لو بتحبها شغلك مش هياثر علي علاقتكم فهمت بقي 
يونس باس دماغها....المظات دي المظات ياست الكل ياعسل انتي وحضانها 
صقر ....انت بتعمل اي يازفت انت 
يونس بعد وهمس ....اهو جيه مفرق الجمعات........ انا ماشي سلام عليكم 
صقر.ابتسم ....خلي بالك من نفسك 
يونس....حاضر سلام
تستمر القصة أدناه

صقر .....كان بيقولك اي الواد دا 
ملك....انا اللي كنت بكلم معاه .
صقر....اممم وبيحضنك.كدا عادي واضح ان في  حاجات بتحصل من ورايا كتير اووي 
ملك ضحكت....انت مش طبيعي دا ابني 
صقر.....ولو راجل ولامش راجل 
ملك....راجل 
صقر....شوفتي بقي لوحضنك تاني هولع فيكم انتم الاتنين 
ملك....ههههههههههه دا بجد 
صقر....اه تحبي تشوفي 
ملك بعدت عنه وراحت عشان تجهز حاجتها.....احنا كبرنا وانت لسه مش مستوعب دا ....
صقر ....مهمها كبرتي هتفضلي ملكي انا وبس ملك الصقر ياقطتي 
ملك.....بحبك 
صقر.....انا كدا اخرج بقي عشان عندي شغل سلام 
ملك.ضحكت بصوت عالي....ماشي خلي بالك من نفسك 
صقر....عنيا 
صقر خرج وراح مكتبه وبعد وقت ابتدا الاجتماع وكان عز وعلي ورائد منتظرينه 
صقر ابتسم.....والله زمان بقالنا كتير ماتجمعناش 
علي....فعلا بقالنا سنين 
رائد....بس اكيد في حاجه مهمه 
صقر.....اكيد 
عز....في اي 
صقر حكي ليهم كلام عدي 
عز.....طيب وانت شايف اي 
صقر.....انا هكلفهم بالقاضيه دي بس اللي مهم اللي باره 
علي....ودول هتوصلهم عن طريق الناس اللي في مصر
صقر.....هما البدايه لكن في الواقع هما مايعرفوش حاجه عنهم نهائي 
عز....طيب انت ناوي علي اي 
صقر....الشباب هيبتدو النهارده و احنا كمان هنبتدي بس هما مش هيكونو عارفين تخطيتنا 
رائد....بس ليه اعتقد هيساعدونا كتير 
صقر .....عارف بس وقتهم مش دلوقتي طبعا انتم دلوقتي كل واحد فيكم يبتدي يعندمل اتصالته ويبتدي يشوف هينفذ اذاي واللي توصله ليه تبلغوني مفهوم 
هما قامو وصقر بيفكر هيعمل اي وهيبتدي منين عشان يوصل لكبيرهم في اقرب وقت وبعد مده وصل عدي وملايكا ويوسف 
صقر.....تعالو اقعدو
يوسف....خير يافندم 
صقر....مهمه جديده بس محتاجه زكاء منكم وحرص
ملايكا....مهمه اي دي يافندم 
صقر حكي ليهم عن المهمه وتفاصيلها ....اماكن توزيع في كوفيرات وكافيهات والجيم وطبعا انتم عرفتم مكان كل واحد فيكم هيبقي اذاي المهمه دي هتكون تكليف ليكم انتم يعني هتعملو تحرياتكم وهتخططو انا عايز اعرف قبل التنفيذ وبس مفهموم 
عدي....تمام يافندم 
صقر....دا الورق اللي هتحتاجو وياريت توصلو في اسرع وقت ممكن ليهم اتفضلو
خرجو  من مكتب صقر ودخلو مكتب عدي وابتدو يخططو هيعملو اي وهينفذو اذاي
يوسف ....تتحسدي بتسمعي كلام وانتي ساكته 
ملايكا.....خليك في حالك تعرف 
عدي.. .خلصتم التنفيذ هيبتدي من النهارده لان الدقيقه هتفرق معانا  ما اسم الكوافير اللي هتروحيه ياملايكا ودي صوره البنات اللي  هتعرض عليكي برشام الصداع تمام 
ملايكا.....انت تعرفهم 
عدي ....اه وانت يا يوسف دا الملف اللي انت هتحتاجه في كل حاجه عن المكان والناس.
يوسف .....اوك 
ملايكا.....وانت 
عدي ....انا هروح جيم عشان بيوزعو فيه باردو بس اهم حاجه انكم تتنكرو كويس والاهم من دا انكم تروحو علي مش تيجو علي جهاز ويكون طبعا مش عنوانكم مفهوم كدا 
ملايكا.....هو حد قالك ان احنا دكاتره سنان كلامك دا معروف يعني 
عدي ....كلامي يتنفذ ياحضره الملازم وماتنسيش اني انا قائد الفريق اتفضلو 
ملايكا خرجت وكانت ومتعصبه من طريقتو وابتدو التنفيذ 
تستمر القصة أدناه

مليكه في جامعه قاعده مع صحابها وموبيلها رن باسم عامر 
مليكه....الو 
عامر....عامله اي ياقمر 
مليكه....كويسه 
عامر.....عندك محاضرات 
مليكه....لا لسه كمان ساعتين 
عامر....اوكي انا باره اطلعي 
مليكه....باره فين 
عامر ....قدام الجامعه يالا
مليكه.....بجد طيب انا جيالك ثواني 
عامر ابتسم ...اوكي 
مليكه قامت بسرعه وخرجت بسرعه وراحت لعامر 
عامر..... اي يا جميل عامله اي 
مليكه....كويسه 
عامر....اركبي 
مليكه.....هنروح فين 
عامر....هنقعد مع بعض مش قولتي لسه قدامك ساعتين 
مليكه.....اه 
عامر.....تعالي يالا 
مليكه.....هنروح فين 
عامر.....مفجاه تعالي 
مليكه كانت متحمسه اووي وبعد وقت عامر وقف بالعربيه عند مطعم  ونزل فتح لمليكه العربيه ...اتفضلي يابرنسيسس 
مليكه ابتسمت ونزلت واخدها ودخلو المطعم كان علي نيل وشكلو حلو. اووي 
مليكه..... المكان يجنن 
عامر.....انتي اللي عنيكي حلوه ف طبيعي كل حاجه تشوفيها حلوه وكفايه انك دخلتيه هتزيدي جماله 
مليكه ابتسمت وبصت علي نيل 
مليكه .....النيل شكله حلو اووي 
عامر باصص عليها....حلو جدا فعلا 
مليكه ....انت باصص عليا ليه النيل هنا 
عامر ....انتي اجمل من اي حاجه في الدنيا 
مليكه بتوتر ....طيب مش تبوصلي كدا 
عامر...لي 
مليكه.....بتوتر والله مش بحب حد يفضل متنح ليا 
عامر ضحك وشد ايديها باسها انا بحبك اوي يامليكه فوق ماتتخيلي ونفسي اخدك من عيون الناس دي كلها وتكوني ليا لوحدي 
مليكه مش عارفه ترد تقول اي علي كلامه 
عامر تفهم خجلها ....ترقصي 
مليكه....انا اذاي والناس
عامر.....انتي مش هترقصي بلدي يعني وبعدين المكان فاضي مفيش حد 
مليكه.....في باره 
عامر مسك ايديها وشغل اغنيه علي موبايله ورقصو مع بعض 
مليكه كانت سعيده جدا بتفاصيل عامر حب طفولتها كانت كل حاجه فيه بتعشقها وانها تكون معاه كانت اسعد لحظات حياتها
الايام بتعدي عليهم وكل واحد في حياته
عامر ومليكه حياتهم جميله  وعامر دايما بيحاول انه يسعد مليكه ودا بيحببها في اكتر
ملايكا وعدي متابعين القضيه مع بعض ومجرد وجودهم مع بعض لازم يتخانقو 
زياد ومكه بيقربو من بعض واغلب الوقت بيتكلمو ومكه اعجابها بزياد بيكبر وابتدا قلبها يدق ليه وهو مكمل في رهانه مع لؤي
في احدي  الكافيهات 
مليكه...انتي بجد رخمه ومش عارفه لي انتي بعدتي 
لي ومش بتيجي خالص عندنا انتي واحشتيني  اووي 
جويريه....وانتي كمان عامله اي اي انتي 
مليكه.....كويسه انتي اي اخبارك ومكه عامله اي 
جويريه.....كويسه 
مليكه....يعني لازم نخرج باره عشان نتقابل انتي رخمه اووي 
جويريه.....تغير بقي 
مليكه.....رخمه 
وفجاه سمعو صوت عالي اووي لدرجه ان الكوبايات والتربيزات كانت بتتهز والناس كلها خافت من صوت 
.جويريه ...اي الصوت دا 
مليكه.....مش عارفه 
كل اللي في الكافيه خرجو يشوفو في اي الصوت دا واتفجئو انها طياره هيلكوبتر وقريبه اوي من الكافيه
وبعد.كدا نزل منها بلالين مكتوب عليهاSorry /I love you 
الكل كان متابع المنظر بانبهار ومش فاهمين اي اللي بيحصل وفجاه كانت في شماريخ بتضرب ف السما مكتوب عليها بحبك ...تتجويزني 
الناس ابتدت تطلع تلفونتها ويصورو المنظر لانه كان فعلا حلو جدااا ومنتظرين بفضول يعرفو مين الكابل دا 
مليكه.....واووووو اي دا  مين دي 
جويريه...... مش عارفه 
وبعد دقايق الطياره هبطت ويونس خرج من طياره وهولابس بدله مخصصه للطيارين ومعاه بوكيه ورد حلو جدا ووقف قدام جويريه وهي متنحه ليه 
يونس..... انا النهارده استغليت كل سلطات اسمي واسم سياده اللواء وربنا يستر اما يعرف باللي عملته دا وماروحش ف داهيه 
جويريه ضحكت وعنيها مدمعه 
يونس.....تتجوزيني ياجوري 
جويريه  بصت لمليكه وضحكت 
يونس....اي 
جويريه بتبوص حاليها الناس كلها بتبوص عليهم وفي اللي بيصورهم وشكل البلالين حلو جدا وهي مش متخيله اللي يونس عمله دا 
يونس.....السكوت علامه رضا ولا اي 
جويريه ...انت عملت كدا اذاي 
يونس.....بسيطه 
جويريه ضحكت ....انت مش معقول 
يونس. ......بحبك يياجوري بحبك اكتر مما تتخيلي
جويريه بتضحك وتعيط دموعها نازله غصب عنها ومش عارفه تتكلم
يونس فرح انه قدر يفرحها
رواية ملك الصقر
الجزء الثاني
الحلقه_ال19
دقايق وكانت الطياره هبطت ويونس خرج من طياره وهو لابس بدله مخصصه للطيارين ومعاه بوكيه ورد حلو جدا ووقف قدام جويريه وهي متنحه ليه
يونس..... انا النهارده استغليت كل سلطات اللي عندي  اسمي واسم سياده اللواء وربنا يستر اما يعرف باللي عملته دا وماروحش ف داهيه
جويريه ضحكت وعنيها مدمعه
يونس.....تتجوزيني ياجوري
جويريه  بصت لمليكه وضحكت
يونس....اي
جويريه بتبوص   حواليها الناس كلها بتبوص عليهم وفي اللي بيصورهم وشكل البلالين حلو جدا وهي مش متخيله اللي يونس عمله دا
يونس.....السكوت علامه رضا ولا اي
جويريه ...انت عملت كدا اذاي
يونس.....بسيطه
جويريه ضحكت ....انت مش معقول
يونس. ......بحبك يياجوري بحبك اكتر مما تتخيلي
جويريه بتضحك وتعيط دموعها نازله غصب عنها ومش عارفه تتكلم
مليكه.....بزمتك في حاجه ذي دي محتاجه تفكير
يونس .....اول مره تقولي حاجه صح
جويريه باحراج وصوت واطي.....موافقه
يونس ....بتقولي اي
جويريه....يوه بقي
يونس.....الناس واقفه علي صوتك
جويريه....موافقه
يونس فرحته كانت كبيره وبصلها  وشالها كانت ايده عند وسطها ورفعها لفوق وايديها كانت سانده علي كتفه ولف بيها كتير
مليكه كانت واقفه فرحانه اووي ليهم وبتصورهم مع اللي بيصورو  
جويريه كانت ساعدتها ماتتوصفش ومجرد ماوصلت بيتها دخلت حضنت مامتها جامد
جويريه بسعاده....طلع بيحبني بيحبني بيحبني
جوري ....اهدي طيب فهميني مين دا
جويريه....يوووونستي
جوري ضحكت.....هو قابلك
جويرية.....اه وعمل ...انتي مين قالك
علي.....عشان هو  كان معرفني ف طبيعي ان احنا نكون عرفين
جويريه اتلفتت لبباها.....كلمك امتي
علي....امبارح
جويرية.....اها
جوري ...تعالي بقي احكيلي  اي اللي حصل
علي ....طبعا لازم تقرير مفصل واضح ان حبيبي لسه مش ناسيه انها كانت شغاله في المخابرات
جوري.....طبعا يس دا كان زمان بقي
علي.....بس حبيبي هي اللي اختارت ولا اي
جوري....اكيد انا مش كنت عارفه اوفق مابين البيت و الشغل و الطبيعي اختار  بيتي
علي.....عشان انتي جميله وبتحبينا اكتر من نفسك وانا بقي بعشقك اكتر من اي حاجه في دنيا
عامر.....ياعيني نجيب شجره واتنين ليمون بقي
علي.....تصدق ياض انت رخم
عامر....انت كبرت ياعلول خلاص بقي راحت عليك
علي.....غور ياض من هنا
عامر....ماشي يا عم هنيالو
علي.....اي الواد دا
يونس وصل بيته وكان هادي
يونس....هو مفيش حد هنا ولا اي
مليكه.....باين كدا
يونس بص في ساعته.....زمانهم علي وصول
مليكه....يونس حبيبي انا عايزه واحد منك
يونس ....واحد مني يعني اي
مليكه....قمر كدا وبيعمل مفجأت تجنن ومتجيش علي بال حد انت مش متخيل البنات كانت مبهوره اذاي بيك وانت نازل من طياره ولابلالين يايونس تجننن بجد ياااه بجد كنت فظيع ولانجوم هوليود
يونس .ابتسم......انتي هبله
مليكه.....هبله اي بس ماليش دعوه انا عايزه من دا
يونس .....ومالو عامر بيه نغيرو يعني
مليكه....احمممم لا مش كدا
يونس.....اطلعي اوضتك يامليكه اطلعي يا حبيبتي
مليكه....انت مش فاهمني انا
يونس....بت انتي اطلعي شوفي انتي رايحه فين
عمر......يووووونس باشا نجم اليوتيوب دا واد شقي وكمان محبوب ايوا بقي ينمس
يونس.....انت بتكلمني انا واي الهبل اللي بتقوله دا
عمر......اقول دا انا لسه هقول وقول المهم قولي يا يونس جيت الطياره دي منين
يونس.....انت عرفت منين
عمر.....دا مصر كلها عرفت يابني دا انت ف خلال ساعه بقيت تريند يا عم وفديوهاتك ماليه المواقع
يونس.....انا ليه
عمر.....استني هفرجك ...يونس شاف الفيديو وكلام واتصدم
عمر.....انت اتصدمت كدا ليه زعلان من شهره  يا حبيبي
يونس.....اخرس الله يخربيتك ابوك هيوديني ف داهيه
عمر ....ليه يعني
يونس....اخرس تعرف و
يونس لسه مكملش جمله كان صقر وصل ومعاه ملايكا
صقر....اي المهزله دي
ملايكا.....ايوه بقي خربها انت
يونس.....في اي
صقر....انت استغليت اسمي عشان يدوك طياره انت اي اللي عملته دا
يونس.....عادي فيها اي هو انت شايفني بتاع بطاطا انا طيار وواخدها بالكارنيه بتاعي
صقر....ولا
يونس....انت بتزعق ليه بس
عمر.....سماح المره دي هو كان عايز يتقدم لوردته عداهالو
يونس.....اخرس يازفت اي اللي بتقوله دا
عمر.....انا غلطان يعني ابو الصقور عاشق قديم ادخلو من  الناحيه  دي هتنفعك ياعم
 
صقر ضحك علي كلام عمر ....انت مصيبه يا عمر ...اتكلمت مع علي
يونس ....طبعا اتكلمت معاه امبارح
صقر.....تمام انا اتفقت معاه هنروح بكرا ليهم

يونس ....تمام
اليوم عدي عليهم وجيه يوم جديد
1
تستمر القصة أدناه
يونس واقف قصاد مرايته بيفتكر ابتسامه جويريه ودموعها سعادتها كانت مفرحه هو اكتر منه
وفجاه جت ملايكا حضنته
يونس......اي يامجنونه في اي
ملايكا ....اخويا حبيبي بقي عريس ومشهور
يونس .....مشهور 
ملايكا.....الفيديو بتاعك يانمس بقي تريند وبقيت حلم كل البنات ياولا
يونس رفع حاجبه.....ولا
ملايكا.....مبخفش انا علي فكره
يونس......نفسي اعرف طالعه لمين يابت انتي
ملايكا....عادي ....تعرف كنت متوقعه انك هتتجوزها بعد الجلاشه اللي ابوك عمالها دي
يونس تنح ليها.....انتي قصدك اي
ملايكا...كنت بتعمل لي يانمس وابوك شافك
يونس ...انتي اي اللي بتقوليه انتي هتخرفي ياملايكا
ملايكا ضحكت بصوت عالي.....انا ملايكا صقر المنشاوي ومدربه علي ايد اكفء ظابط في جهاز المخابرات كله وسهل اوي اكتشف حاجه ذي دي
يونس مسكها من فكها. .بتستغلي خبراتك عليا يااوزعه وبعدين يالا بقي اتكلي
ملايكا....ماشي ياعريس
علي واقف بيجهز ومبتسم
جوري....اي الابتسامه دي
علي....مش مصدق ان جويريه هتتجوز وانهارده جاي ليها عريس انا مبسوط اووي
جوري...وانا كمان ويونس هيحافظ عليها ودا اللي مفرحني ومطمني عليها
علي.....ربنا يسعدهم ووفجاه الباب اتفتح باندفاع
عامر.....انت تعرف بالمسخره اللي حصلت دي
علي....في اي ياعامر واذاي تدخل كدا
عامر....رد عليا
علي.....يابني انا مش  فاهم حاجه من كلامك
عامر وراه الفيديو بتاع يونس وجويريه
علي بصله بتعجب وبعد كدا ضحك.....
عامر بغيظ......انت بتضحك على اي
علي.....عجبني تفكيره لاحركه حلوه الصراحه
عامر....انت بتهزر دا اللي همك
علي......هو انت متعصب كدا لي
عامر.....انت شايف اللي في الفيديو
علي....والفديو دا كان امتي
عامر.....نازل امبارح
علي....اكيد انا مش هسمح بحاجه ذي دي تحصل من غير علمي وطلعه من دماغك مش اللي عمله فيك هتعمله فيه وسابه وخرج وهي بيضحك
عامر.....ماشي يايونس انا هوريك
يونس وصل هو وعيلته عند علي ورحبو بيهم اوي ماعدا عامر كان قاعد مضايق
صقر.....مالك ياعامر في اي
عامر.....مفيش ياعمي
يونس .....مالك يابيضه زعلانه لي كدا
عامر.....اسكت خالص يايونس عشان ماطربقهاش فوق دماغك
يونس.....لي بس الكلام الكبير دا
علي.....في اي انتم هتتخانقو ولا اي
يونس بغرور....لا طبعا بس انا عايز اعرف البيه دا يقدر يعمل اي مش اكتر
عامر......يونس بلاش برودك دا دلوقتي انت فاهم كويس كل حاجه
يونس.....لا مش فاهم
صقر ....وبعدين معاكو في اي مش عاملين احترام لينا خالص
عامر بص ليونس بغيظ وسكت ويونس غمازلو باستفزاز
علي.....امال لو مش صحاب وبقيتو نسايب كنتم عمالتو اي
صقر .....سيبك منهم
واتكلمو في حاجات كتير وجيه وقت تحديد الفرح
عامر...جويريه لسه صغيره مش هتتجوز دلوقتي
علي غصب عنه ضحك
يونس.....الخطوبه هتكون الايام اللي جايه دي ياعمي والفرح بعد 3شهور عشان انا الفتره اللي جايه دي جدولي مقفول   وتكون شقه جهزت
علي.....تمام يا حبيبي
عامر....الخطوبه لازم تتأجل شويه
علي....لي ياعامر
عامر فاكر انه بيضايق يونس ....دهب بنت خالو وليد راجعه من المانيا كمان اسبوع ولازم تكون حاضره خطوبه جويريه
يونس....عارف دا وانا متفق معاها وانا محددتش وقت محدد للخطوبه انا قولت الايام اللي جايه لكن محددتش يوم لان ولدتي مسافره مؤتمر كمان تكون رجعت ودهب رجعت ولا اي
عامر....ماشي يايونس
تستمر القصة أدناه
الايام عدت عليهم وجيه يوم سفر ملك صقر كانت عصبي جدا وكانت عصبيته واضحه علي كل
وبعد مده رجع كانت ملك في اوضتها بتجهز في حاجتها وحضنها ....خلاص هتسافري .
ملك....اه  فاضل علي طياره ساعتين
صقر باصص ليها ومش عارف يتكلم
ملك.....في اي مالك
صقر.....مفيش اول مره تبعدي عني مش عارف هستحمل اذاي بعدك دا
ملك ببتسامه ....هي دي اول مره اسافر مؤتمر ياصقر
صقر.....بس اول مش اكون معاكي  واتنهد خلي بالك من نفسك يا ملك
ملك.....المره دي غير انت مدير ماينفعش
صقر.....للاسف لولا عارف اهميته عندك كنت منعتك انك تسافري
ملك.....احمممم بس بقي عشان انت كدا هتخليني اعيط
صقر ابتسم....انا هروح اعمل تليفون تكوني جهزتي حاجتك ولو عايزه مساعده كلميني
ملك....طيب
صقر خرج من الاوضه ونزل الجاردن وكانه كان حد مانع عنه الهوا واتنفس بسرعه
ملايكا......بابي انت كويس
صقر....اه يا حبيبتي في حاجه
ملايكا.....هوحضرتك زعلان عشان مامي مسافره
صقر بص بعيد وسكت
ملايكا.....هترجع مش هتفضل مسافره علي طول يعني
صقر ....الفكره مش انها هترجع الفكره انها هتبعد عني انا اه ببعد عنها وكنت بسافر مهمات كتير لكن فكره ان هي اللي تسافر وتسيبني مضيقاني وقلقاني عليها هتكون في بلد لوحدها ماتعرفش فيها حد
ملايكا.....بس يونس معاها مش هيسيبها حضرتك قلقان ليه
صقر. اتنهد وسكت
ملايكا .....بتحبها اووي كدا
صقر.....اكتر مما تتخيلي هي بنتي قبل ما تكون حبيبتي
ملايكا.....ربنا يخليكم لبعض يارب
صقر ابتسم
وبعد.كدا طلع لملك ساعدها وبعد مده وصلو المطار
صقر ....عارف لو سيبتعا لحظه هتزعل مني
يونس.....حاضر وربنا قولتها 100مره انا اصلا مغير رحله عشان اكون معاها في اي قلقان عليها سافر انت معاها وريحني
صقر....امشي يايونس تمم الاجراءات
يونس.....انا طيار علي فكره
صقر....يونس
يونس.   .....حاضر
صقر ودع ملك وكان نفسه لويقدر يسافر معاها لكن غصب عنه
+
يونس اخدها وتمم اجرءتها كلها وطلعها الطياره
يونس.....لواحتاجتي اي حاجه ياست الكل ابعتيلي تمام
ملك بسعاده......انا فرحانه بيك اووي
يونس باس ايديها.....وانا اكتر لو كان ينفع كنت خليتك تقعدي معايا بس دي قوانين غصب عني و
مضيفه....كابتن يونس
يونس....ايوه
مضيفه بصت بتعجب ليونس وملك
يونس.....خلي بالك منها يا امل 
امل ....هي دي اختك ياكابتن
يونس.....اختي لا دي ولدتي
امل....احلف
يونس.....احمممم وبعدين
امل.....اهلا بحضرتك ولو احتاجتي حاجه قولي لي
ملك ....حاضر
يونس. ...انا هروح انا بقي عايزه حاجه ياست الكل
ملك ...لا يا حبيبي
احدي المضيفات ....امل .هي مين اللي كابتن يونس واقف معاها دي
امل....ولدته
مضيفه. .....اووووووبجد
امل.....علي فكره كابتن يونس خطب روحو شوفو شغلكم بقي
المضيفه.....انتي رخمه
امل....براحتكم بقي
يونس طلع بالطياره والبنات كانت مهتمين اوي بملك وبعد مده طويله  كانو وصلو وملك انتظرت يونس يخلص شغله
يونس....اتاخرت عليكي
ملك.....البنات كانو معايا
يونس...احمممم بجد
ملك....اممم بصراحه طول الراحله ماسبونيش
يونس....اها طيب اي يا لا
ملك....يالا يا حبيبي
يونس وملك وصلو الفندق وكل واحد دخل اوضته
الايام بتعدي وملك بتروح كل يوم المؤتمر ويونس معاها مش بيسبها ويوميا بتكلم صقر فيديو كول تحكيله تفاصيل يومها وكميه البنات اللي تعرف يونس
يونس.....اي الاخبار خلاص
ملك.....اه المؤتمر انتهي بس المفروض هروح بكرا المستشفي بقي واحجزلنا علي طياره بكرا
يونس ....تمام
ملك دخلت اوضتها وكلمت صقر
صقر....اتاخرتي النهارده شويه ليه
ملك ابتسمت .....وحكتله تفاصيل يومها كالعاده
صقر....يعني اخيرا هترجعي بكرا
ملك.....واحشتك
صقر......اكتر ممما تتخيلي
ملك....هانت اهو جايه بكرا المهم طمني عليك  والبنات  عاملين اي وعمر
صقر....كويسين ماتقلقيش
ملك وصقر فضلو يتكلمو لمده
مليكه قاعده بتكلم عامر
مليكه....عامل اي
عامر....الحمدلله ياقمر اخبار الدراسه اي
مليكه....كويسه نفسي اتخرج بقي
عامر ضحك .....هانت ياقمر المهم اخبار التدريب اي طمنيني
مليكه....تمام ماتقلقش نفسي افضل اكبر فيه كدا
عامر....اكيد ماتقلقيش
مليكه....امممم بس بشرط اختيار الفستان عليك ذي المره اللي فاتت
عامر ضحك....اده بجد انتيي عرفتي
مليكه....طبعا
عامر ....اممممم كنت واضح اوي كدا
مليكه.....طبعا
عامر ضحك وفضلو يتكلمو مده وعدي اليوم علي كل
ملك صحيت عملت روتينها اليومي  وراحت المستشفي وابتدا الاجتماع وملك كانت ابتدت تشرح وتقدم شغلها بكل تفاني والكل بيسمعها بانهبار
ملك باصه للكل بسعاده وفرحانه بنظره الاعجاب الي ف عنيهم وكانت بتتمني صقر يكون موجود وفجاه ظهر قدمها وقعد وغمزلها
ملك فرحت بوجوده وكملت كلامها عادي.
صقر كان فخور بيها كالعاده فخور بنجاحها اكتر منه وبعد مده كان خلص وخرجت ونزلت تجري عليه
ملك....فرحت انك جيت
صقر....مقدرش مش اكون جنبك في يوم ذي دا و بجد فخور بيكي اووي وكنت فخور بسعاده الناس بيكي ونظره الانبهار بيكي
ملك....انا فرحانه اووي عارف انا مش كنت مرعوبه كدا لحظت مانقشت رساله الدكتوراه
صقر....اهي عدت و صقر لاحظ ان في ناس بتجري كتير
ملك بتوتر ...اي دا في اي
صقر بيبص بعينه و عايز يفهم اي اللي بيحصل
صقر في لحظه اتفاجأ بالحرس بتاعه حواليه
ملك مسكت.في ايد صقر ....هو في اي ياصقر
صق
               الفصل العشرون من هنا 
لقراءه باقي الفصول من هنا
تعليقات



<>