رواية ملك الصقر الجزء الثاني الفصل السادس عشر 16 بقلم بسنت شريف

رواية ملك الصقر الجزء الثاني الفصل السادس عشر 16 بقلم بسنت شريف

يونس كان مضايق ان عامر مش قاله انه عايز يتجوز اخته وضيقته دي كانت واضحه اووي وبيتمني الحفله تخلص. ف اسرع وقت
وبعد مده الحفله خلصت والكل مشي
يونس.....ممككن اعرف لي حضرتك معرفتنيش باللي بيحصل دا
صقر....عادي
يونس.....يعني اي عادي يعني اي كلامك دا دي اختي اعرف انها اتخطبت ذي اي حد
ملك....يونس عيب كدا انت بتكلم بباك
صقر ....ابنك واضح انه نسي نفسه. نسي اني ابوه
يونس ....انا مش قصدي يابابا انا
صقر.....صوتك لو علي تاني وانت بتكلم معايا انت اللي هتزعل مني وانا اعتقد ماشوفتش ساعدتك من بقالي فتره عشان اعرفك
ملايكا....حصل خير ياجماعه خلاص
صقر سابهم وطلع
عمر....انت زعلان ليه دلوقتي عشان طلع اجدع منك واتقدم خطوه صح
يونس .....امشي من وشي احسن لك دلوقتي
وسابهم وطلع اوضته
ملك.....ماتزعلش منه ياصقر هو بس مضايق عشان حتي صاحبه مش قال ليه ولاانت
صقر ...ابنك زعله من صاحبه مش مني بس غروره طاغي علي دا ربنا يهديه
اليوم عدي عليهم و تاني يوم اتجمع عدي ويوسف وملايكا عشان يجمعو المعلومات
يوسف......بوصو ياشباب هو المفروض ان احنا نبدء من الملاجئ الاطفال و اكيد في ناس ممكن توصلنا
ملايكا....انت فاضي يا حبيبي مش وراك حاجه يعني
يوسف....نعم لي
ملايكا....في كام ملجأ في المدينه الواحده فاضي بقي تدور يكونو سافرو بالاطفال
يوسف.... طيب انتي شايفه اي
ملايكا .....الاطفال كلها بتتخطف بنفس الطريقة عن طريق ملجأ بياخد اطفال الشوارع و بيخطف الاطفال ويبعهم ف هو الملجأ دا اللي مفروض ندور عنه ودا هنوصله عن طريق زينهم يتراقب وهو اللي هيوصلنا للباقي
عدي.....اقل رتبه هي اللي بتخطط مش غريبه دي
ملايكا....بوص ياكابتن انت يا تتعامل معايا كويس يااما رده فعلي مش هتعجبك
عدي.....انا بتعامل معاكي كويس بس فكره انكم انتم كاببنات مالكوش ف اي حاجه
ملايكا رفعت حاجبها.....بسـبب بنت ادم خرج.من جنه
ويـوسـف عليـه آلسـلآم سـُجن بسـبب بنت و رومـيـو آنتحر بسـبب بنت  و قيـصـر حرك جيش الروم بسـبب بنت
و قُتل آغظـم مـحارب بسـبب بنت و قامـت حرب آلبسـوس بسـبب بنت.
الانثي تسـقطـ دول و تقيم حرب فمـين آنت يـا صـلعوك  عشان  تسـتصـغر مـن حجمـهاوتقلل منها
عدي قام وقف....صا اي انا صعلوك
ملايكا بقوه.....مش واحد ذيك اللي يقلل من البنات ولولا احنا حضرتك مش كنت شرفت علي دنيا ولا نسيت وانا بحزرك ياعدي لاخر مره لواسلوبك ماتغيرش معايا هتزعل مني
عدي.....وهتعملي اي بقي احب اعرف
ملايكا.....وقتها هتعرف
يوسف....بااااس الشغل اهم عشان لوفشلنا صقر المنشاوي هيولع فينا مش هيفرق معاه احنا نقرب ليه ولا فالمهم  انا من راي ان ملايكا رايها منطقي وانا هكلف ناس تشوف الموضوع دا
ملايكا .....اوكي
1
تستمر القصة أدناه
في كليه طب
مليكه مع اصحابها بيحتفلو بفوزها وهي فرحانه ومبسوطه
بنت ....بجد.انا فرحانه ليكي اوووي يالوكا بقولكم اي يا بنات انا راي نعملها حفله احتفالا بيها وبخطوبتها كمان
مليكه.....الخطوبه قربت وقتها اعملو الحفلة الي انتم عايزينها براحتكم انا هقوم بقي عشان اتاخرت هكلمكم
بنت.جريت وراها .....مليكه استني
مليكه ...نعم يا مني
مني....مبروك لملايكا عرفت انها كمان فازت ببطوله الجمهوريه في البوكس
مليكه بفرحه.....اه فعلا
مني.....ينفع اجي معاكي اجي ابركلها انا كنت عايزه اروح من وقتها بس انتي كنتي مسافره ف اتكسفت اروح لوحدي
مليكه ابتسمت ....طبعا تعالي هي مليكه غالبا في البيت دلوقتي يالا
مني.   اوكي
مليكه خارجه من  بوابه الكليه  ومعاها مني وسمعت حد بينادي عليها اتلفتت تشوف مين كان اريان
مليكه بتعجب....كابتن اريان حضرتك هنا اذاي
اريان ....كيفك مليكه
مليكه....الحمدلله
مني بهمس....مين الواد اللي بينور دا
مليكه....ااخرسي يخربيتك .
اريان.....بدي اتحدت معكي تسمحي لي
مليكه....ها لي في حاجه
اريان....اي
مليكه....بس انا اسفه مش هينفع في حاجه مهمه اتفضل قولها
اريان ببتسامه....تقبلي تتجوزيني مليكه تقبلي فيني
مليكه بصدمه....نعم
اريان..... انا وقبل ما كمل بقيه الجمله كان في بوكس في وشه
عامر.....تتا اي يا حبيبي انت بتقولها اي عيد كلامك دا تاني
اريان بيبصله اوي مش فاهم هوجيه امتي ولي بيضربه اصلا ...شو في يازلاما شوبدك مني
عامر من غيرمايتكلم وضربه كتير اووي الناس  اتلمت 
بيحاولو يبعدوه عنو ويسالو في اي لكن عامر بيشتمه وعايز يكمل ضرب واريان مش قادر يتكلم وبعد وقت كانو وصلو القسم
+
الظابط .... بتعيطي دلوقتي ومش بتعيطي وانتي الولاد بيتخانقو عليكي
مليكه بتعيط وبتهز دماغها بلا
الظابط....انتي مين يابت بطاقتك فين
مليكه...... دورت في شنطتها البطاقه مش كانت معاها ....مش معايا بس انا بنت صقر المنشاوي مدير المخابرات
الظابط ضحك ....لا والله وانا بن رئيس جمهورية
مليكه ....صدقني انا مش بكدب عليك
ظابط باستهزاء...ًمنا عارف
مليكه ....طيب ممكن اعمل مكالمه واحده معلش
ظابط ....اعملي ....وانت ياعسكري دخلي البهوات اللي باره
مليكه اتصلت بيونس وهي منهاره وثواني وكان رد
يونس....اي يا حبيبي انتي فين
مليكه.... يونس الحقني انا في القسم ومش عارفه اعمل اي
يونس...قسم قسم اي انتي فين
مليكه....قسم ###
يونس....انا قريب منك  دقايق وهكون عندك
عامر دخل من الباب جري علي مليكه عشان يهديها
الظابط.....حد قالك انك ف جنينه الاسماك انا مش شوفت بجاحه كدا الحقيقه
عامر ....انت تخرص خالص انت فاهم عشان انت ماتندمش
الظابط....اندم وانت بقي يا حبيبي اللي هتندمني ماشي هنشوف مين اللي هيضحك في الاخر ياعسكري خود الاتنين دول علي حجز
عامر زق العسكري قبل مايلمس مليكه....اقسم بالله لوحد لمسها لطربقها علي دماغ الكل
الظابط.....تطربقها ...اه ومالو و
وفجاه الباب اتفتح ودخل يونس ذي الاعصار .....اي اللي بيحصل هنا دا
الظابط....وانت مين انت كمان  ياحلتها
يونس بص ليمليكه كانت منهاره وجريت عليه
الظابط.......انا ماشوفتش اوقح من كدا الحقيقه بتتباهي بالس
وقبله مايكمل جمله كان عامر ضربه....لونطقتعا مش هتكمل ثانيه عايش بعدها
الظابط ....انت بتمد ايد عليا دا انا  هوديك ف ستنين داهيه
فلحظه كان القسم كله اتقلب بسبب صوتهم العالي  وجيه رئيس مباحث القسم 
تستمر القصة أدناه
  رئيس مباحث.....في اي اللي بيحصل هنا دا
الظابط ....يافندم البت والواد دول جاين ف خناقه ومش عجبهم والبيه دا مد ايده عليا
عامر....ولو محترمتش نفسك هكون قتلك
الضابط.....شاهد يافندم 
  رئيس مباحث.......بطايقو
عامر طلع بطاقته ويونس كمان
  رئيس مباحث مسك بطاقه يونس وبصله وبص للظابط.....هو اي اللي حصل ياكابتن
يونس .....مش عارف انا لسه جاي وبص لعامر
رئيس مباحث.....طيب في اي انت
عامر.....انا جاي اخد خطيبتي من جامعتها القي واحد بيقولها تتجوزيني المفروض اعمل اي فيه يعني اسمي عليه ولااخطوبهم لبعض
رئيس مباحث....اممممم وحالته اي دلوقتي الشاب دا
الظابط....مدمر يافندم مش باين ليه ملامح خالص
رئيس مباحث.....هوفين
الظابط....باره
رئيس مباحث....دخله طيب
اريان دخل وكان ملامح وشه مش باينه من الكدامات
يونس بصدمه وهمس لعامر.....انت عملت اي في الواد دا مش باين ليه ملامح خالص
عامر.....احمد ربك اني مقتلتوش
رئيس المباحث بص لاريان وبص لعامر ومش عارف يتكلم
اريان بتعب.....انا بتنازل عن المحضر انا غلطان مو هو انا ما كنت بعرف انها مخطوبه واتمني تقبل اعتزاري
عامر....طيب
رئيس المباحث.....تقدرو تتفضلو وياريت توصل سلامي لصقر بيه
يونس هز راسه ومشي
الظابط....انت سبتهم يمشو يافندم
رئيس المباحث....اللي كان واقف قدامك دا ابن مدير المخابرات والتاني عميد في المخابرات قولي يابيه انت قدهم هتقدر تقف قصاد العميد.مش  هقولك مدير المخابرات وبعدين الشاب نفسه اتنازل عن المحضر في الموضوع اتقفل
.
يونس خارج من القسم وحاضن مليكه
عامر....انت حاضنها كده لي ابعد عنها
يونس رفع حاجبه....نعم
عامر.... ابعد ايدك عنها اي مش فاهم كلامي
يونس.....ولاه فوق لنفسك كدا انا مش الواد اللي انت ضربته انا يونس صقر المنشاوي ودي اختي فاهم وشيل الفكره دي من دماغك عشان مكسرش ليك دماغك الحلوه دي.
عامر بصله بضيق ومشي
وبعد وقت كانو وصلو البيت واستغربو شكل مليكه لان باين عليها اثر العياط
علي .....في اي اي اللي حصل
محدش فيهم رد
صقر جري علي مليكه...في اي ماتنطقو
يونس ....حكي اللي حصل
علي....ياض انت مش بتفكر خالص
عامر....واحد بيعرض الجواز عليها المفروض اعمل اي يعني
صقر.....مين دا بقي
يونس ....اريان فاكره
صقر.....تاني
عامر....تاني اي
صقر....اصله طلبها مني وانا قولتله انها مخطوبه
عامر.....دا نهار اهله  اسود وحياه امي مهاسيبه
علي ....ماتبس بقي في ما خلاص مهو بيقول انك ضربته في اي ماتهدي شويه
عامر.....انت مش سامع بيقول اي
علي ....وانت عملت اي في
عامر....يا بابا انت مش شايف
صقر....بقولك اي ياض انت اعقل كدا في اي
عامر....ماشي....المهم بقي هنحدد معاد الفرح امتي
علي ....انت مجنون
عامر.....ها ياعمي
صقر ضحك.....الخطوبه كمان اسبوع والفرح اما تخلص دراستها
.عامر......انت بتهزر صح
صقر.....لا مبهزرش
عامر بص لمليكه....امتحاناتك    امتي
مليكه.... بعد شهر 
عامر....وهتخلص امتي
مليكه.... الامتحانات بتكون شهر
عامر.....فرحي علي بنتك بعد شهرين انا مستنيها بقالي 21سنه وتيجي وتقولي بعد ماتخلص تعليم دا انا روح فيكم ف داهيه
صقر....ابنك اتجنن دا عايز يمشي عليا
يونس....انت اتجنتت انت بتقول اب هو مزاجكك كدا
عامر....اه
يونس....وانا مش موافق
عامر.....عنك موافقت
يونس....وريني هتتجوزها اذاي
عامر .....مش هستني رايك انا ممكن اخطفها واتجوزها عادي
يونس....نعم سمعني كدا قولت اي
عامر....هخطفها واتجوزها لان اختك مش هتكون لحد غيري
علي......باااااس من غير خناق اهدو كدا
يونس....انت مش شايف كلامه
صقر....ممكن تهدو واما تخلص امتحانات ربنا يسهل
يونس ....ماشي
+
عامر همس جنب ودن يونس.....ماشي يايونس قريب  هتيجي تحت ايدي وساعتها هنفخك اتقل بس
يونس غمزلو بعينه....وانامستني  بس انت اللي هتكون جيت علي نفسك وماترجعش تزعلي يا صاحبي
عامر.....ماشي
الايام عدت عليهم وملايكا ويوسف وعدي قدرو يوصلو للمعلومات اللي محتاجينها وعرفو معاد العمليه وحان وقت التنفيذ العمليه كانت في مينا سويس وصلو في وقت العمليه بظبط وحصروهم وقدرو انهم يقبضو عليهم
ملايكا واقفه بعيد بتابع اللي بيحصل بعنيها بتشوف اذا كان في حد موجود تاني ولا لا
عدي ويوسف بيقبضو علي عصابه وبياخدو الاطفال
عدي كان مسؤل عن الاطفال وبيساعدهم يركبو ملايكا لمحت ان فيه حد واقف بعيد عايز ينشن علي عدي بس هي سبقته وضربت علي رصاص ومات في ساعتها
عدي اتلفت علي صوت الرصاص بيشوف في اي
ملايكا بغرور.....ماتخفش جت سليمه
عدي بصلها ....اذاي ....
يوسف....انت كويس ياعدي
عدي....اه في اي
يوسف.....اصل كان في واحد عايز يقتلك وملايكا صابته
عدي.....اممممم
يوسف....انا  هروح اتابع مع الرجاله
عدي.....طيب
ملايكا سابته ومشيت
عدي.....معرفش انك بتعرفي تنشني كدا كويس
ملايكا.....عشان تعرف ان البنت ب100راجل وانا مش اي بنت
عدي.....مغروره اووي علي فكره
ملايكا.....عارفه وابقي خلي بالك من نفسك مش كل مره هنقذك سلام
ملايكا سابته ومشيت وعدي متابع اثرها ببتسامه وتتممو علي كل حاجه ورجعو علي جهاز

تعليقات



<>